Thursday, August 17, 2017

KOLESTROL TURUN DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI

KOLESTROL memang menakutkan kan...
Lagi -lagi bila doctor dah mengesahkannya....
Kolestrol ada gak yang jahatnya...ni lah yang memunahkan impian seseorang....membuatkan seseorang tu boleh down bila memikirkannya...
Kolestrol tak semestinya orang gemuk je ada tau...yang kurus pon tak ketinggalan tau...Jaga -jaga....

Mai kakina share 1 TESTIMONY dari customer kakina sendiri...
Peristiwa ni berlaku pada tahun ni juga  2017 iaitu dalam bulan puasa hari tu...

Puan Jasmine adalah seorang ibu beranak 3 , seorang suri rumah yang sangat peramah..cantik tau....badan pon biasa-biasa je...tak lah gemuk sangat...sedang-sedang gitu...

Kakina dapat wssp daripada puan jasmine pada malam hari...ia bertanyer pada kakina...
"kak ada ke ubat yang boleh turunkan kolestrol dalam badan"
"Adoi dik akak tak jual ubat, supplement ada lah.."
"Akak saya nak set kolestrol boleh suggest apa-apa tak bagi kolestrol tinggi"saya telah disahkan oleh doctor memempuyai kolestrol yang tinggi kak...Doc kata boleh bawak maut kalau tak jaga pemakanan...
Kak ina yang dengar masa tu pon macam terkejut gak...sebab selama ni tak penah dengor kolestrol boleh bawak maut....

"Ok dik...boleh amalkan 3 geng shaklee iaitu Garlic , Phytocol dan Omega Guard...
"Akak berapa semua, elok tak...
"In sha allah dik, kita usaha...allah yang menentukannya..
"Kalau saya amik 2 je boleh tak, sebab tak cukup budget
"Boleh gak...adik amik PHYTOCOL + OMEGA...ni yang terbaik untuk permasalahan adik sekarang
"Ok kak , saya confirm nak ,kang akak boleh #cod kan...
"boleh tapi adik duk mana ya?...
"kat Pi.....
"alamak dekat je....boleh sangat tu cantik sekali...tetapi buat masa ni akak tak der Phytocol ni..kena pi beli dulu esok
"ok je kak..esok akak beli pastu #cod kat saya tau ...
"no hal..kita jumpa esok ya

Di pendekan cerita ke esok hari nya kakina pi #cod selepas balik kerja...jumpa sendiri tuan badan face to face...tengok rupa bentuk badan tak der lah gemuk mana...biasa-biasa je...tapi kok kolestrol tinggi...memang terkejut...

Pe perasaan tuan badan..lagi lh risau yang amat...bila berbual macam dah kenal lama je...kakina bagitahu cara makan 2 beradik shaklee ni...syukur allhmdulillah beliau makan secara konsisten....allmdulillah gak berkat konsisten dan rajin ...

Akhirnya dalam sebulan beliau bagi feedback pada kakina...kolestrol beliau turun dari 
7.8 ke 6.1...
"akak kolestrol dah turun tau...
"betol-betol mujarab lah kak..saya tak makan ubat yang doc bagi dan tanpa berhentikan susu anak pon..
"wah bagusnya...teruskan makan ya sayang...
"TERIMAkasih ya kak..tolong perkenalkan shaklee pada saya...
"terimkasih bebanyak tau..

Kita disuruh ikhtiar kan, selebihnya adalah kuasa allah...
Berikhtiar lah demi kesihatan juga kesembuhan...






#SET KOLESTROL SHAKLEE
( OMEGA GUARD + PHYTOCOL  )




#OMEGA GUARD - ada EPA dan DHA yang dapat menurunkan kadar kolestrol "JAHAT" LDL.

#PHYTOCOL pula supplement yang sangat kaya dengan fisoterol dapat bergadning dengan kolestrol "baik" bagi menyerao kolestrol "Jahat" yang mana ia tidak diperlukan lagi.

FISOTEROL ni berfungsi menyerap kolestrol LDL yang berlebihan dalam badan kita, Lebih tinggi kandungan fisoterol dalambadan kita, lebih cepat parar kolestrol kita dapat di turunkan nanti.

PHYTOCOL -ST shaklee ni adalah 100 peratus semulajadi dan di rumus khas dengan ramuan terpilih secara klinikal untuk menghindarkan penyerapan kolestrol dalam tubuh sekaligus mengawal paras kolestrol dalam badan.


APA PULA PERBEZAAN yang ketara Phytocol shaklee dengan yang lain .

*Ia drumus dengan campuran bahan yang mengandungi fisoterol ayng semulajadi dalam tumbuhan, buah-buahan juga bijiran.
*Di samping itu ia hanya menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian tubuh manusia.
*FISTEROL terbukti secara klinikal degnan ujian makmal dapat merendahkan paras kolestrol LDL.

Selain 2 sahabat ni ada lagi supplement yang diperlukan dalam menangani KOLESTROL jahat dalam badan:-

#GARLIC - berfungsi bagi merendahkan kadar kolestrol dan tekanan darah tinggi
#VITA C - Menurunkan kadar kolestrol dan menguatkan dinding arteri.
#VITA E - Memperbaiki peredaran darah.


Apa tunggu lagi....Jom ikhtiar sebelum terlambat...
Buat lah pilihan yang terbaik demi kesihatan juga keluarga anda

Teringin nak order tak tau dimana , boleh wssp kak ina 017 2785151
atau tekan saja link dibawah ni :-

#pengedarshakleebatucaveselayangombak
#penghantaranposdimeratatempat
#codkawasanyangberdekatan
#setkolestrolyangterbaik
#shakleeterbaikshakleeselamatsemualajadi


Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Wednesday, August 9, 2017

MENGAPA ESP TERLALU ISTIMEWA BERBANDING DENGAN YANG LAIN

ESP ..
APA tu ESP..bagus sangat ke ESP tu?
Mengapa ramai sangat orang suka amik ESP ni?
ESP kan sama je dengan soya-soya dipasaran...kan soya juga kan ?

Oklah kat sini kak ina nak terangkan sikit mengenai ESP SHAKLEE yang pada kak ina ia tersangat special berbeza sekali dengan soya-soya lain...
Jangan pulak kata kak ina asyik cakap ESP bagus sebab kak ina memang jual shaklee..
NO NO NO....salah tu...

Kalau nak tau APA YANG MEMBEZAKAN ESP SHAKLEE dengan SOYA-SOYA di luar sana adalah ....kerana ketulinannya...keasliannya...terbukti dah dikaji....

Esp bukan calang-calang soya ya...bukan soya yang rebus kacang soya pastu buang kulit pastu  kita blender..perah jadi soya...

Kajian demi kajian dilakukan oleh para saintis shaklee. Bukan saja saintis shaklee yang membuat kajian tu..ada juga saintis luar  (pihak ke 3 ) juga membuat kajian tu..
Kalau nak tau dalam banyak-banyak product supplement HANYA SHAKLEE je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang shaklee guna didalam product-productnya..

Syarikat lain tak berani buat sebab takut karang tertangkap secara klinikal...Tetapi shaklee tidak...shaklee berani membuat semua itu..

Tak caya kang baca sampai habis ye..mengenainya ya....


ESP -Soya Isolate Powder
ESP adalh sumber protein yang terbaik sekali untuk badan kita....
Why kak ina kata gitu? kalau nak tau sumber protein untuk badan ni payah nak dihasilkan oleh sendirinya...walpon kita makan banyak seperti sayur,ayam,daging...'Sebab pe..kan badan kita ni sentiasa bergerak...takkan lah nak makan je dalam sehari...Aja gemuks lah...Oleh itu ESP ni lah yang membantu ...

MARI kita kenali lebih dekat lagi  ya...




ESP SHAKLEE adalah Non-GMO



Anda rasa ESP ni terdiri daripada apa ya ...NoN-GMo ke?
Apa pulak NoN-GMo tu...kalau nak sebut dalam panjang nya Non Genetically Modified Organism .Ini bermakna DNA ASAL ESP yang sememang berasaskan soya langsung tidak diubah genetiknya, ia tidak disuntik bahan-bahan lain seperti bahan kimia yang boleh merosakkan keaslian dan kebaikkan soya itu sendiri.

Contoh lah ya....cuba perhatikan ayam dulu dan ayam sekarang...
Anda rasa ayam sekarng tu Non-Gmo ke tidak...
Dulu cmner...Kalau diperhatikan yang sekarang ni kan cepat beso betol tak...Oleh itu apa bahan yang disuntik pada nya untuk bagi cepat besar...Kesan adalah pada pengguna...sebab nya bila makanan dah disuntik unsur-unsur semulajadi akan hilang..maKA jadi lah makanan beracun yang munkin kita tak perassan..kesannya adalah pada masa depan si pemakan seperti kita...



ESP SHAKLEE - SOYA YANG MENGANDUNGI 9 ASID AMINO YANG MANA BADAN KITA TIDAK MAMPU MENGHASILKANNYA..



Jangan terkejut ya kalau kak ina kata ESP ni ada 21 asid amino. Yang mana 9 jumlah daripadanya tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan kita. Ia hanya boleh didapati daripada pemakanan seharian kita. 

Oleh itu bagi untuk mendapatkannya 9 essential asid amino yang sangat diperlukan ni amat mudah je tau..
Minumlah ESP shaklee..sangat mudah kan..amalkan setiap hari itu lah yang sebaiknya. 

Sebab apa asid amino ni penting untuk tubuh badan kita, ini kerana ia amat perlu bagi melengkapkan nutrisi badan supaya badan kita lebih sihat cergas bertenaga dan memiliki kulit yang cantik..

Kalau nak tau kan dalam pasaran dunia , tiada satu product pon yang mampu membekalkan kesemua 9 essential asid amino melainkan ESP ...Kekawan boleh tengok sendiri kesemua 9 tu pada tin ESP..kalau masih meraguinya..ESP adalah satu-satunya  yang ada 9 essential asid amino setakat ni...


KEBERKESANAN ESP-SOYA SHAKLEE TERBUKTI MELALUI KAJIAN KLINIKAL SAINTIS SEDUNIA tau...


Bagi shaklee keberkesanan ESP amat penting...Shaklee memang mementingkan KUALITI bukan kuantiti ya...Para Saintis yang berkalibar yang berpelajaran yang terbaik di dunia di lantik oleh shaklee untuk melakukan ujian-ujian terhadap satu supplmnt agar ia lebih berkesan dan selamat.

Shaklee sangat mementingkan kebersihan ...supplemnt.Ia sanggup melantik orang yang betul-betul tau tentang supplmnt...Bukan itu saja bukan hanya kajian yang dibuat...
Shaklee juga melantik pihak ke tiga bagi menguji keberkesanan esp...Try cari kt google ....1-7 tu da tunjuk...anda boleh cari bagi kepastian....Dont worry esp selamat ya

ESP dikaji dan dimajukan oleh para-para saintis shaklee...Bukan doctor PhD yang dibeli ya...
Shaklee memang mempunyai para saintis yang berpengetahuan tinggi 



ESP- SOYA SHAKLEE DIPROSES PADA SUHU YANG RENDAH AGAR PROTEIN YANG ADA TIDAK ROSAK.



PROTEIN...siapa tahu mengapa protein terlalu sensitif. Sebenarnya kan PROTEIN memang terlalu sensitif pada suhu juga haba. Sebab itulah penghasilan ESP ni dilakukan pada suhu yang rendah demi nak menjaga inslofavon yang ada pada SOYA ESP.

Kalau nak tahu ...1 tong ESP yang biasa kita ketahui ia mengandungi 30kg kacang soya...
Rasa terkejut...tak ya...LARAT ke nak minum 30kg dalam sehari...

Kalau macam tu ....try amalkan 1 mug ESP...agar kita lebih sihat...


ESP - SOYA SHAKLEE TIADA MENGANDUNGI KOLESTROL, TIADA JUGA ASID URIK & SANGAT MUDAH DISERAP DALAM TUBUH BADAN KITA.


ESP - soya tulin...
Ya memang soya tulin...ESP dihasilkan daripada kacang soya. Mengapa ramai yang suka?
Ia BEBAS kolestrol...sesuai untuk mereka yang ingin kurus slim...cantik juga bertenaga

Pada yang mengalami gastrik ni lah jalan terbaik untuk anda amalkan ESP.Jangan risau, Ramai yang sudah mengamalkannya amat suka pada ESP...GASTRIK is GONE...

Pada mereka yang ada masalah jantung poon boleh je minum ESP...
Tak kira lah..ada anak ke tidak...Rata-rata memang suka ESP...



ESP - SOYA SHAKLEE
KANDUNGAN GLYCEMIX INDEX ( GI ) DALAM nya ADALAG RENDAH..



Kalau nak tahu kandungan yang ada didalam sebenarnya  ialah Index Glisemik tau...SebaB ITU lah ESP sangat terkenal. Indeks Glisemik yang rendah bermaksud bila kita minum esp  glukos dilepaskan ke dalam darah secara perlahan -lahan. ia boleh mengelakkan kandungan glukos atau gula dalam darah dengan semulajadi.

Dengan ESP juga bagus .
Tak payah lah nak minum soya tulin lagi ya...

Itu lah ESP yang tulin..Bagaimana..ada rasa tergoda nak mencuba nya ...
Rugi tak cuba..sebab ESP ni tak sama seperti yang lain berbeza sekali tau..Ramai yang mengamalkan ESP ni sesangat lah berpuashati..dengan hasil yang terbaik bila mengambil secara konsisten..

Pada mereka yang mempunyai masalah dalam GASTRIK, KENCING MANIS ni paling sesuai untuk anda. Ibu hamil , ibu berpantang, ibu menyusu paling win ambil ESP ni sebab ibu2 yang di dalam situasi gini memerlukan banyak tenaga..juga perlukan kecergasaan ...
Wanita , lelaki...yang mana atuk nenek mak abah kakak adik semua boleh minum tau...


Anda juga Boleh picit link ni http://healthresource.shaklee.com/shaklee-science/ 
untuk lebih detail hasil kajian tentang supplement shaklee


UNTUK mendapatkan boleh terus hubungi or wssp kak ina ya..
Jangan malu jangan segan...


#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees
#sayagunaamalkanjugajual
#espsoyatulinyangterbaik
#espkulitcantikbadanlebihsihat
#espbertenagacergas
#espgastrikencingmanis
#espibumenyusuhamilberpantang




Tuesday, August 8, 2017

MUKA LEBIH BERSIH DARIPADA SEBELUMNYA DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI

Hai...salam sejahtera semua...
Masih kenai lagi tak dengan kak ina...agak2 kalau jumpa kat jalan boleh cam tak ?
ni dahulu ...bukan sekarang tau...nak tengok sekarang punyer kena lah tengokkk n baca sampai habis blog kak ina..heeee



Si Sulung with Mama dahulu-dahulu


Saja2 gatai ni...bangga sikit  ngan perubahaan diri ni...semenjak mengamalkan vitamin semulajadi ni...Bayangkan lah dulu-dulu memang langsung tak kenai apa itu supplement...Lagi-lagi mengenai supplement yang semulajadi ni...Ada ke dulu-dulu? cm tak caya pulak....almklumlah kan orang kampung ..jarang pulak keluar rumah...keluar pon pi sekolah lepas habis sekolah pi kerja...

Masuk Kuala lumpur pon ikut kakak, niat nak belajar...Ada lah belajo kejap sambil kerja...Tetapi masa tu pon tak reti gak nak melawa...nak bergaya...main bedal je beli apa boleh bagi cantik..hentammm keromo je...





Bujang Sulung with Mama sekarang


2014 penghujung tahun ...Ada tergerak dok fikir apasai lah orang semua boleh cantik...Ni tak terkecuali diri sendiri juga...Boleh ke aku berubah wajah ...kulit yang kusam jadi lebih bersih...Pernah juga cuba ambil product kecantikan.. ni budget beli je tak tengok pon apa bahan-bahan yang ada kat botol tu..Orang nak cantik kan...apa kisah dengan duit....Nah amik ko...baru padan muka ...muka mengelupas kering....bukan jadi lawa..jadi kusam ada lah...lama gak gitu...try lain pulak...gitu gak...lama-lama feed-up...lantak pi lah...





Dalam tu kalau nak tau pada penghujung 2014 berani kan diri mengoogle cari kodek2 kat FB orang...tengok ngpe lah mereka-mereka ni cantik-cantik walapon dah berumur...sihat cergas lagi tu...Nah amik ko sekali lagi.....masa tu lah tergoda dengan satu supplement iaitu VITAMIN C shaklee..MAU try je rasanya..tengok harga makoi mahalnya...masa ni dok fikir kan elok makan je buah oren 7 biji tak payah membazir beli vitamin C bagai...

Fikiran singkat tu ada je kuo kat otak ni....hizzzz sarinah ni kan...Dalam diam-diam..bijak gak..try beli ..1 botol dulu try...





Nak dijadikan cerita ..terbeli gak akhirnya tewas gak akhirnya..daku pad pujukan adik yan anak 4 masa tu...kalau tengok muka dia memang licin gila...sebab pe kata gitu..dah jumpa dua kali dah...slim pulak tu...jelas betul lah...





Mula-mula makan vitamin C tu ada gak healing crisis selama 2 bulan...muka naik jerawat...give-up pon ada...TETAPi atas nasihat adik yan...kak ina teruskan juga...AKHIRNYA...jerawat mengecut...bestnya...terperasaan pulak masa tu nampak kulit muka mula bersih...kesan daripada jeragat pon tiada....best gila...Rasa tka menyesal beli vitamin c shaklee ni...




Bila dah serasi dengan Vitamin C...nak lagi lebih gojes..kak ina beli pulak ESP...shaklee
Biasa lah manusia mana reti bersyukur dengan apa yang dapat...nak gak lagi yang lebih...Bak kata nak cantik lagi muda gojes...




Kalau nak tau lah ni umur kak ina hampir ke 50 seriesss tau...jangan terkejut pulak...bila kak ina kata gitu...hahahah..lagi satu nak mainten kulit dan badan lebih cergas sihat ....PENDEK kata nak slim gak...heeee lagi satu nak kurangkan makan lah...nak lebih bertenaga cergas sepanjang hari...


Mengapa kakina pilih ESP selain VITAMIN C shaklee...bukan je suntikan or makanan lain yang boleh jadi kurus melim...

OK lah senang nak gitau...sebenarnya ESP ni memang bagus tau...ia adalah original pure soya ...tau...




Mai kak ina kongsi sikit tentang ESP SHAKLEE ni...
ESP - adalah sumber protein yang terbaik untuk tubuh badan kita. Dimana dalam pemakanan kita setiap hari adalah dalam sumber ikan,sayur ,ayam,daging...Tetapi cukup ke kalau kita makan tu je...sedangkan badan kita sentiasa berfungsi setiap detik setiap masa..

ESP - lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang mana badan seseorang tidak dapat menghasilkan dengan sendirinya.


Tentu tak cukup kan...oleh itu dengan mencukupikannya boleh tambah dengan ESP shaklee..
Nak tau tak apa kan jadi kalau tak cukup protein dalam badan?
*mesti rasa letih kan
*badan pon lesu je
*antibodi yang tak kuat
*penglihatan semakin kabur nanti
*bila badan kurang protein,nak lawan penyakit yang datang pon kurang menjadi..maka kerap demam batuk selesma.


Apa pula kebaikkan ESP ni sehingga ramai yang mengemarkannya termasuklah kakina sendiri..kalau tak der..rasa macam tak complet je rasanya...

1/ Ibu-ibu yang merancang untuk hamil - Esp dapat memelihara rahim kita

2/ Ibu-ibu yang sedang hamil pual - Esp menguarkan rahim dan membantu dalam pembentukan otot bayi, ini kerana ESP bagus untuk tumbesaran bayi yang ada dalam kandungan.

3/ Ibu-ibu yang menyusukan bayi - ESP membantu dalam perbanyakkan susu ibu. Dimana bila cukupnya protein dengan itu susu pon lebih berkuality juga pekat

4/ Dalam menstabilkan hormon - Bahan utama ESP adalah kacang soya, ia sangat kaya dengan isoflavon, dimana ia membantu dalam memulihkan hormon wanita. Ia mengeluarkan darah kotor dan menggantikan kepada yang baru.

5/ Untuk kurus dan slim - ESP dapat mengurangkan nafsu makan...Bila dah ambil pagi perut lebih kenyang..dengan itu ia dapat membantu mereka yang inginkan kurus.

6/ Untuk Menu Berpuasa - ESP dapat membekalkan tenaga berpanjangan.Biasa bila berpuasa badan lebih letih lesu tetapi bila dah minum ESP memang win...tau.

7/ Untuk mencantikkan kulit - ESP membuatkan kulit lebih anjal, gebus gojes dan lebih cerah .Kulit lebih bersih daripada sebelumnya.


Mengapa kakina kata ESP ni lebih bagus dan mengenyangkan...
Ini kerana Indeks Glisemik ESP sangat rendah ya...

Why begitu? JOM.....
Glycemix Index merupakan tahap pengukuran kualiti untuk khabohidrat dalam satu makanan, dalam pengiraan terpantas 50g karbohidrat untuk menaikkan paras glukosa dalam darah. Kadang-kadang ia merujuk kepada berapa pantas insulin yg dirembeskan oleh pankeras sebagai tindakbalas oleh karbohidarat dan beberpa pantas karbohidrat tersebut dicernakan.

Pada dasarnya..indeks glisemik ialah kadar penyerapan karbohidart pada skala 0-100 dan kepantasannya menjadikan glukosa dalam darah.Semakin cepat penyerapan / penguraian semakin tinggi indeks glisemiknya..

Makanan glisemik rendah gula daapt dikeluarkan dari badan dengan cara perlahan-lahan.Itu sebab kita berasa kenyang bila mengamalkan ESP...


APA PULA KELEBIHAN ESP ni...
- Ia mudah diminum
- Ia juga boleh di campur dengan minuman kegemaran seperti jus, milo , horlic
- Sangat sesuai untuk semua lapisan
- Ia boleh juga dibuat masker tau...lagi licin kulit muka anda


Untuk yang bermasalah dalam kecantikan boleh mencuba mengamalkan ESP shaklee, memang best tau....

Ini kerana bahan utama ESP adalah soya protein, yang mana dia adalah asas pembinaan sel yang sihat.Sebab itu lah ESP ini dapat membantu mengurangkan juga menghilangkan masalah kulit seperti jerawat , jeragat, parut jerawat serta kulit yang kusam.

Bukan itu saja ...bila dah mengamalkan ESP anda akan dapat juga extra kebaikkan dimana ia menjaga ramut dan kuku sentiasa sihat..tapak kai yang pecah-pecah pon akan beransur baik nanti.

Macam kakina ...pada setiap hari memang mengabungkan VITAMIN C dengan ESP dalam pemakanan harian kakina....ESP ni dapat mengurangkan kedutan dimuka kakina, juga agent anti-penuaan dan mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot.
Protein amat penting dalam pembinaan sel. 

Maka ITU lah ESP SHAKLEE AMAT MEMBANTU DALAM MEMULIHAKN luka dan parut dengan cepat serta merangsangkan pembentukan semula sel kulit..


Best sebenarnya ..minum ESP ni...tak rugi ya...malah menguntungkan...
Daripada kita beli soya diluar yang mana kita tak tahu kesahihan ketulinannya..Baik amalkan ESP shaklee dah tentunya original


Pada yang berminat ingin mendapatknnya , boleh je wssp kak ina

#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees
#cantikulitbersihanjalgojescerah
#espterbaiksumberprotein
#espgastrikencingmanis
#espibuhamilmenyusu

#iloveshaklee
#smartliciousfamily


Thursday, August 3, 2017

KEMBALI SIHAT DARIPADA GOUT DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI

Testimony Benar daripada seorang customer yang mengalami Gout...

Eshan...adalah seorang yang active bersukan ...
Tetapi apabila Gout sudah menyerang nya...beliau macam putus harapan..sedikit kecewa...

Mau tidak kecewa..aktiviti bersukan kena tinggal...almaklumlah sendi-sendi kaki bengkak...sakit untuk berjalan lagi nak bersukan....sakit nya...kadang boleh menangis dibuatnya....

Memang tak sangka kan...begitu muda lagi dah kena GOUT....
Jangan terkejut ya kekawan semua...beliau sendiri pon tak tau mengapa boleh kena gout...Ingatkan gout ni menyerangi orang tua-tua saja....sepertimana yang saya tengok...

Tapi sekarang tak kira umur dah...muda tua semua boleh kena gout...Gout tak mengenal usia...
Gout sebenarnya adalah disebabkan asid urik dalam darah yang berlebihan. Apabila tahap asid urik dalam darah ni terus meningkat dari hari ke hari sebahagian asid urik akan membentuk "KRISTAL ASID URIK" pada bahagian-bahagian sendi sehingga menyebabkan sendi itu akan mengalami sakit yang amat sakit, menyukarkan untuk bergerak , berlakunya pembengkakan sendi dan inflamasi.

Beliau masih teruma juga pelik why boleh kena  gout ni...ni mukin cara pemakanannya  yang tak sihat...sekarang dah sakit baru lah saya sedar betapa sukarnya bila sakit...Dahulu beliau  suka sangat makan makanan laut kurang makan sayur, suka dengan fastfood..air bergas dan paling sedap minum Teh tarik kaw-kaw..suka melepak kat kedai mamak minum teh bercawan-cawan...

Sekarang bila dah kena gout , baru terfikir mengapa lah dirinya buat gitu..."BAK KATA MENYESAL KEMUDIAN tiada GUNAnya..." beringat lah semasa belum kena....beliau sedar sekarang betapa pentingnya menjaga kesihatan jaga pemakanan...Amalkan hidup yang sihat...

Beliau  mengenali VIVIX melalui pak google...Beliau  cari alternative lain selain  makan ubat-ubatan hospital..Cuba call SID shaklee dari situ lah  dapat kenal VIVIX juga manafatnya...Memang bagus vivix ni tau...sirap pekat yang sangat berkhsiat...Beliau mengamalkan secara konsisten...

Allhmdulillah berkat ikhtiar juga usaha serta doa...bengkak-bengkak sendi dah surut...berjalan pon dah tak sakit...

Yang seronoknya beliau kata dah boleh bermain futsal semula....seronok je kan dengar....





Nak tau bagaimana VIVIX dapat membantu pesakit Gout...
VIVIX Sebenarnya bukan ubat ya sayang2 semua..Tetapi kalau bukan ubat macam mana ia dapat membantu pesakit Gout...?
Mai tengok ..jap ya

#Vivix dapat menyokong kesihatan sendi -dimana RESVERATROL yang ada didalam vivix mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi itu sendiri. Dengan kata mudah resveratrol menjaga kekuatan dan ketahanan sendi.

#VIVIX dapat merendahkan paras dalam asid urik - dimana resveratrol yang ada didalam anggur dan polygonum cuspidatum memang terbaik untuk merendakan asi urik dalam darah.Itu sebab dua bahan ni ada didalam vivix...kan best kan..





APA TU VIVIX?
Ia sebenarnya adalah campuran botani , yang mana merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol

Ia mengandungi 4 bahan yang terbaik sekali..yang mana terdiri daripada Anggur muscadine , Lobak unggu, Polygonum Cuspidatum, Elderiberi Eropah yang sangat kaya dengan polifenol. Kalau nak tau kumpulan fitokimia terdiri daripada polifenol dimana ia adalah sebatian tanaman yang mengandungi khsiat antioksidan dan sel anti-penuaan yang semulajadi.


VIVIX bertindak dalam 4 cara seperti :-
#Mempertahankan sel
#Memberi tenaga kepada sel
#Memperbaiki sel
#Meningkatkan prestasi sel

Apa tunggu lagi wahai sahabt...Ikhtiar lah dengan sebaik munkin...
Jaga pemakanan , kesihatan ya...
Sakit tak kenal umur ,pangkat tau...bila2 je boleh kena...oleh itu beringat lah sebelum terlambat..
Selain tu pada pesakit Gout , amalkanlah minum air kosong yang banyak bagi membantu perkumuhan asid urik daripada menjadi batu karang pulak nanti.


Jom beli...
Dengan setiap pembelian 2 BOTOL - VIVIX :-
#anda layak mendapat FREE MEMBERSHIP + FREE POSTAGE
#cash back next month daripada shaklee terus dibankin dalam account anda
#Dapat beli supplement dengan harga yang lebih murah daripada biasa..penjimatan 15-20% daripada harga asal.


Sekiranya ingin mendapatkan juga membeli VIVIX  boleh lah klik link dibawah ya :-

#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees


Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.