15 Julai 2019

JERAWAT CARA PULIHKANNYA DENGAN SUPPLEMENT ( Pengedar Batu caves Selayang )

Pagi2 bangun tidur..rasa pipi ...rasa dahi...
Mak!!!! Jerawat timbui lah...ni biasa berlaku ...dahulu2 pon kakina begini juga...memang terlalu sensitive bila cakap pasal JERAWAT ni...

Kalau sebiji keluar di muka atau dahi dah mengelabah beruk...cuba pelbagai cara nak hilangkan...silap hari bulan main picit n picit hingga keluar isinya..Akibatnya muka rosak...dan kesan kehitaman berlaku...
Dah tinggal kesan...gisau pulak bila nak hilang ni...

Normaly jerawat timbui di muka...tapi bukan muka je tau..di belakang badan ...punggung...tang miss V pon ada kekadangnya...jangan terkejut pulak ner....siapa ada pengalaman tentu tersenyum kan...

Rasanya boleh ke muka yang BREAKOUT tu pulih semula ?


MUKA BERJERAWAT

Sebelum tu mari kenali dulu 7 PUNCA PENYEBAB JERAWAT boleh terjadi...

1. Hormon Dan Jerawat
kulit berminyak biasanya dikaitkan dengan peningkatan hormon testosteron yang menyebakan pertumbuhan jerawat. Bagi wanita pula disebabkan tingginya kadar progesteron beberapa saat sebelum menstruasi dan naiknya kadar testosterone menjelang menstruasi akan mengaktifkan kelenjar minyak dan menyebabkan pori kulit tersumbat..
2. Stress dan Jerawat
Korang perasan tak kalau korang stress mesti ada jerawat timbul kat muka. Kalau yang memang muka dah berjerawat tu lagi teruk la simptom jerawatnya. Tetapi jangan risau, ianya boleh dicegah dengan rawatan yang betul. Kalau korang nak tahu bila kita berada dalam keadaan stress, adneralin serta hormon androgen dalam badan kita akan dikeluarkan dengan berlebihan dan menjadi punca terhasilnya pertumbuhan jerawat.
3. Alat Solek Dan Jerawat
Ha siapa kat sini yang suka bersolek atau bermakeup?? Mostly perempuan lah kan yang suka bersolek ni. Alat soleh pun boleh menjadi punca jerawat tumbuh, namun begitu ianya bukanlah punca jerawat terbesar untuk kulit. Tetapi kalau korang tak membersihkan kulit muka dengan betul selepas memakai alat solek ia boleh memburukkan keadaan jerawat pada kulit muka anda. Selain itu pastikan korang menjaga kebersihan berus makeup korang tau. Kalau kotor bakteria pun suka melekat dekat situ lepas tu kita guna pula pada muka. Memang mengundang jerawat lah.
5. Pemakanan dan Jerawat
Sebenarnyaa punca jerawat yang disebabkan oleh diet atau pemakanan masih tidak dapat dibuktikan dengan jelas dan terperinci. namun hakikatnya diet memang mempunyai kesan langsung terhadap tahap insulin dalam badan kita. Untuk pengetahuan korang, insulin adalah hormon terpenting manusia dan boleh mempengaruhi hormon-hormon lain di dalam tubuh termasuk hormon androgen yang turut menjadi penyebab pertumbuhan jerawat pada kulit muka, belakang dan juga leher.
6. Matahari Dan Jerawat
Cahaya matahari juga bukanlah penyebab utama masalah jerawat tetapi haba yang dihasilkan oleh matahari boleh menyebabkan kulit anda berpeluh dan berminyak sekaligus menyumbatkan liang roma.
7. Pakaian Dan Jerawat
Tak ramai yang mengalami masalah jerawat di belakang badan, namun masih juga ada segelintir yang mengalami masalah ini.  Jerawat di belakang badan ini adalah disebabkan oleh jenis pakaian yang dipakai terutama dalam iklim seperti di Malaysia yang panas dan lembab. Belakang badan mempunyai ribuan kelenjar dan liang roma yang boleh memerangkap sebum. Rajin-rajin kan diri untuk mandi bila dah berpeluh tu. Kulit yang bersih membebaskan badan korang dari dibelengu jerawat.

Boleh ke masalah Breakout muka hilang?
Sebenarnya boleh ...salah satunya kena jaga POLA PEMAKANAN kita sendiri...kurangkan makan makanan yang berminyak lebihkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan juga minum air yang mencukupi...
Jaga kebersihan muka...bila nak tidur cuci muka dahulu..dan sapu toner juga pakailah night krim...
Amalkan vitamin-vitamin yang terbaik seperti vitamin shaklee...kerana ia selamat diamalkan dan ia bukan vitamin yang mengandungi bahan kimia..

SET JERAWAT


Kita kenali Tentang SET JERAWAT lengkap dari Shaklee untuk menyelesaikan permasalahan JERAWAT yang bertepek dimuka dengan sekian lamanya...


SET JERAWAT LENGKAP SHAKLEE⁣
⁣⁣
Yang suka duk picit jerawat. Udah udah ler tu...picit..
kang makin melarat nanti. Jom cegah sama-sama dengan SET JERAWAT SHAKLEE ni. Jerawat pun lagi cepat kecut dan susah nak tumbuh⁣


✔ ALFALFA
: membuang toksin dalam badan , proses pertama untuk menghilangkan jerawat adalah dengan detoks dulu. Cuci dalaman , buang segala kotoran dan toksin dalam badan . Toksin dalam badan mengganggu kadar penyerapan NUTRISI⁣


✔ VIT C : bertindak sebagai antioksidan & menghasilkan sintesis kologen.Ia menghalang kotoran luaran seperti pencemaran & toksin yang menyebabkan jerawat.⁣


✔ ESP : bertindak menghasilkan sel-sel baru bagi kulit. ESP amat berkesan untuk merawat kulit yang rosak akibat jerawat. Sebab tu ESP ni power sangat untuk parut parut⁣


✔ GARLIC COMPLEX : Melawan bakteria penyebab jerawat ! Membersihkan darah dengan mengeluarkan toksin daripada badan. Meningkatkan sistem imun dengan membekalkan antibiotik semulajadi sekaligus menjadikan kulit sentiasa sihat⁣

Ikhtiar lah sebaiknya...in sha allah dengan usaha serta konsisten pasti berolehkan kesembuhan....

APA TUNGGU lagi....

Anda boleh pilih Pengedar Shaklee yang anda inginkan...

1. Saya sendiri -  http://www.wasap.my/60172785151 
     Sarinah ( Kakina )

2. Muhamad Hafiizhuddin - 011-6151 9479  ( Hafiz )

3. Muhammad Azharudiin - 013 -3732270 ( Azhar )


4. Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-




Jom dapatkan SUPPLEMENT SHAKLEE dari saya atau anak2 didik saya ....

Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.


11 Julai 2019

RESDUNG PULIH DENGAN VITAMIN C TERBAIK ( Pengedar Batu Caves Selayang )

Ramai yang tak perasaaan bila kerap bersin setiap pagi atau tak tentu masa...
Tak boleh ada habuk...muka gatal..Hidung gatal...
Muka berJerawat...hingga bernanah...

Tanda- tanda begini sebenarnya adalah anda sebenarnya menghidap Resdung ya...bukan biasa-biasa tau..ingat tu ....mesti ada sebab yang tertentu mengapa ia berlaku...if selesma atau bersin ia tak berpanjangan tau...mukin beberapa hari je...tapi kalau dah tahap hidung gatal bersin tiap hari terutama bila keadaan berhabuk...Itu lah RESDUNG....


RESDUNG


Kalau nak tahu RESDUNG ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.


RESDUNG (sinusitis) adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menahan kuman resdung / hama) yang terus merebak dalam tubuh pesakit.

Percayakah anda resdung adalah penyakit yang berpunca dari parasit demodex atau apa yang dipanggil sebagai ulat resdung. Terdapat kira-kira 44 jenis resdung! Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. Penyakit resdung boleh membawa MAUT!!!

Kalau nak tahu dalam penyelidikan atau analisis - Penduduk Malaysia  dianggarkan hampir 25% penduduk  mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tanda-tanda resdung ialah gatal-gatal, hidung berhingus atau tersumbat, sakit kepala terutama di dahi dan pipi, kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan. Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. 

Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. 

Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

Sebelum tu mari kenali  SIMPTOM-SIMPTOM Lain seperti dibawah....
MANA tau anda sekarang ada RESDUNG tanpa sengaja....


*sakit kepala
*gatal-gatal
*rambut gugur 
*hidung berair
*bersin selalu 
*mulut berbau busuk
*mata gatal-gatal,
*penglihatan kabur
*telinga gatal
*seluruh muka gatal
*jerawat biasa atau batu
*muka berbintik hitam
*kahak banyak di kerongkong
*gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.


Boleh ke RESDUNG diatasi dengan supplement? ramai yang bertanyer...

Ada ke kesannya..? 
ni lagi satu persoalan biasa diutarakan bila nak mengamalkan supplement sebab biasa guna herba...atau buat operation ...

Sebenarnya kan...setiap penyakit ada jalan penyelesaiannya...kalau kita sememangnya memang perhatin terhadap apa yang berlaku dan hidapi...
Ikhtiar adalah sebaiknya..bukan berserah...tanpa usaha..


VITAMIN C SHAKLEE


VITAMIN C...
Ramai yang ketahui VITAMIN C dimana pon boleh dapat...
Dengan berjemur ke atau makan buah oren je...

Tetapi Tahukah anda  bahawa dengan pengambilan Vitamin C Shaklee secara konsisten, ia mampu merawat penyakit resdung yang kronik tanpa perlu membuat rawatan resdung. Hanya perlu mengambil 1 kapsul sehari sudah mampu merawat masalah resdung yang anda hidapi, di awal pengambilan disarankan mengambil 2 kapsul sehari iaitu pada waktu pagi dan malam, setelah sebulan pengambilan Vitamin C, anda boleh mengurangkan pengambilan dari 2 kapsul kepada 1 kapsul setiap hari....

VITAMIN C SHAKLEE


VITAMIN C Shaklee adalah yang terbaik dalam pasaran kerana ia mengandungi 500mg bagi setiap tablet...Vitamin C adalah dari bahan semulajadi...ya...

Badan anda berupaya mampu melakukan banyak perkara tetapi ianya tidak dapat menghasilkan atau menyimpan Vitamin C. 

VITAMIN C SHAKLEE

Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. 
Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara.  

VITAMIN C SHAKLEE


Sustained Release Vita-C mengandungi :-
*kandungan Vitamin C yang tinggi ya...
*Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam. 
*Formulasi yang membantu mengekalkan kesihatan gigi, gusi dan tulang. 


APA Fungsi Sebenarnya VITAMIN C Shaklee?

Vitamin C adalah sebagai Anti-oksida yang unggul dalam meningkatkn antibodi dan daya ketahanan imuniti seseorang didalam menghadapi sebarang penyakit...ia juga menyingkitkan radikal bebas dan patogen yang cenderung untuk melemahkan sel-sel..

Vitamin C adalah decongestant semulajadi dan membantu mengeringkan rongga hidung keradangan , sinus paransal dan poket udara diatas serta bawah mata...Vit C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik juga sempurna 

VITAMIN C bertindak sebagai antihistamin dan mengurangkan tahap histamin yang dihasilkan didalam badan.Histamin ni merupakan bahan kimia semulajadi yang mana ia dikeluarkan oleh badan untuk mempertahankan serangan alergen

Vitamin C juga boleh mengurangkan keradangan dan bengkak yang terjadi pada rongga serta boleh melegakan sakit di bahagian muka dan sakit kepala...
Dengan pengambilan vitamin C dengan BIOFLAVONIOD boleh membantu untuk mengecilkan bengkak membran sinus dan mempercepatkan proses penyembuhan

Disini kakina share beberapa orang customer yang mengalami RESDUNG mengamalkan VITAMIN C untuk permasalahan mereka...bukan saja resdung berkurangan ada yang hilang terus dan ada yang dapat extra kulit semakin bersih kesihatan juga bertambah baik...

TESTIMONY RESDUNG




TESTIMONY RESDUNG




TESTIMONY RESDUNG



TESTIMONY RESDUNG


Ikhtiar lah sebaiknya...in sha allah dengan usaha serta konsisten pasti berolehkan kesembuhan....

APA TUNGGU lagi....

Anda boleh pilih Pengedar Shaklee yang anda inginkan...

1. Saya sendiri -  http://www.wasap.my/60172785151 
     Sarinah ( Kakina )

2. Muhamad Hafiizhuddin - 011-6151 9479  ( Hafiz )

3. Muhammad Azharudiin - 013 -3732270 ( Azhar )


4. Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-




Jom dapatkan SUPPLEMENT SHAKLEE dari saya atau anak2 didik saya ....

Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.