18 Mac 2019

KHASIAT KURMA MERAH - KERING ( Pengedar Batu caves Selayang )

Per wanginya...
Per semerbaknya bau nya....dikunyah lagi lah best...Bila dah terliur tengok setiap hari geng2 opis minum air dari KURMA merah yang kering bersama Mata kucing...Mau tak tergoda..iman ni...

Biasa orang islam dibulan ramadhan memang mengamalkan buah kurma yang datang dari pelabgai negara untuk sumber tenaga...Kurma merah memang jarang sekali umat islam mengamalkannya...

Tahu tak apa khasiatnya sehingga Kaum cina suka mengamalkannya untuk dibuat minum  juga didalam masakan mereka...

Meh kakina explint sikit mengenai Khasiat Kurma merah ni...


KHASIAT KURMA MERAH



Kurma Cina adalah sejenis herba yang kaya dengan khasiat. Masyarakat Cina menggunakan kurma merah ini untuk menyediakan hidangan sup herba jua boleh dibuat minuman...
Kurma Merah adalah bahan wajib untuk menyediakan leng chee kang. Hidangan ini merupakan sejenis minuman yang menyegarkan dan dipercayai dapat menyejukkan badan. Ianya boleh diminum sejuk atau panas. Campuran bahan-bahan yang berkhasiat seperti kacang gingko, biji teratai dan fungus putih menambahkan lagi nilai khasiat minuman ini.


KHASIAT KURMA MERAH

Untuk pengetahuan, di China kurma merah telah dilabel sebagai “Raja Kacang” kerana kaya dengan nilai khasiat pemakanan. Jumlah vitamin C dalam kurma merah adalah 70 hingga 80 kali lebih tinggi daripada anggur dan epal, serta kaya dengan vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, protein, kalsium, fosforus, besi dan magnesium.
Buah ini mampu merangsang pengeluaran sel darah putih, serta meningkatkan imun badan, dan mengurangkan paras kolesterol dalam aliran darah. Ia juga boleh membantu melindungi hati. Ia seperti buah beri acai dan makanan antioksidan lain, kurma merah dipercayai boleh membantutkan sel kanser.

KHASIAT KURMA MERAH

Kurma merah ini juga mempunyai vitamin C yang tinggi. Ia dapat menukar kolesterol yang berlebihan ke dalam asid hempedu, yang dapat membantu mengelakkan batu karang. Sementara itu, fosforus dan besi memainkan peranan penting dalam mencegah osteoporosis dan anemia, terutamanya kepada kaum wanita. Banyakkan khasiat kurma merah ni.

Di Antara - 10 khasiat Kurma Merah (kurma cina) untuk kesihatan :

1. Kurma Merah boleh meningkatkan produksi sel darah putih yang bermanfaat untuk tingkatkan ketahanan tubuh.

2. Mampu turunkan kandungan kolesterol yang dapat membuat perlindungan manfaat hati (liver).

3. Kurma Merah kaya dengan anti-oksidan yang boleh melemahkan sel kanser.

4. Mampu memberikan nutrisi serta meningkatkan produksi darah.

5. Kurma Merah bermanfaat juga pada wanita kerana ia boleh melancarkan pengeluaran darah haid dan darah selepas melahirkan.

6. Sangat baik untuk pesakit diabetes

7. Bagus untuk mengatasi perut kembung dan penderita masalah pencernaan seperti sembelit.

8. Menyembuhkan batuk berkahak, sakit gigi, dan infeksi gusi.

9. Boleh merangsang pembentukan air susu untuk ibu yang menyusui.

10. Dapat menenangkan fikiran dan boleh menyembuhkan pesakit insomnia.


PELBAGAI JENIS-KURAMA MERAH KERING, Meh kita kenalinya..

Sebenarnya terdapat 6 jenis kurma merah kering yang boleh didapati di pasaran.
*Shahany
*Mozafati
*Kabkaab
*Zahidi
*Shahabi
*Rabbi
Kurma Merah Kering juga merupakan sumber yang kaya dengan kalsium yang membantu pertumbuhan gigi dan tulang yang lebih kuat, serta mencegah penyakit sendi dan artritis. Mineral lain yang wujud dalam buah ini adalah Magnesium, Fosforus, Kalium, Tembaga, Mangan dan Selenium.

Serat tinggi di dalam kurma merah membantu melancarkan sistem kolon dari sisa najis yang tertinggal di dalam saluran, malah boleh bertindak sebagai bahan pelawas. Caranya ialah dengan merendam Kurma merah kering di dalam air selama sehari, dan makan pada waktu malam sebelum tidur (termasuk minum air rendaman kurma). Hasilnya anda akan mendapati pergerakan usus yang jelas pada keesokan harinya.

Kurma merah kering juga boleh membantu menguatkan otot-otot jantung bagi pesakit jantung. Malah wanita hamil dinasihatkan agar makan Kurma merah segar atau kering untuk mengukuhkan otot-otot rahim serta memudahkan proses bersalin. Kebanyakan ahli bina badan makan Kurma sebelum bersenam, kerana ia boleh memberikan tenaga dan kekuatan untuk senaman yang lebih lama.

KHASIAT KURMA MERAH


Kurma Kering merah membantu meningkatkan stamina fizikal dan libido. Ini kerana ia kaya dengan mineral dan mengandungi beberapa fitonutrien yang bertanggungjawab untuk memberikan kekuatan stamina dalam badan yang lebih tinggi.

Sifat-sifat antioksida Kurma kering merah boleh membantu penghadaman dan merawat masalah keasidan dan pedih ulu hati, ulser perut dan kolitis. Ia membendung pertumbuhan beberapa organisma patologi dalam usus dan menggalakkan pertumbuhan bakteria baik yang membantu penghadaman.

Kurma ini juga sangat kaya dengan kalori. Sebiji Kurma merah boleh memberikan tenaga sebanyak 66 kalori. Jadi anda boleh mendapatkan berat badan yang ideal dengan cara yang sihat dengan memakan Kurma merah.



Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat

15 Mac 2019

CARA RAWAT KEBAS TANGAN JARI ( Pengedar Batu caves Selayang )

Tangan terasa kebas dan payah nak angkat...
Waktu malam terasa yang amat sakit hingga nak angkat pon payah....Ini lah yang berlaku bila kita dah berumur juga faktor kurangnya gaya hidup yang sihat...Mudah ambil ringan cara pemakanan juga kesihatan diri...dan sentiasa ada perasaan alaah sikit je...nanti baik lah ...

Rasa Kebas sebenarnya boleh berlaku pada mana-mana bahagian badan dan biasanya ia bergantung kepada jenis juga tempat dimana  saraf itu terasa sakit..Biasanya rasa kebas ni lebih kerap dirasai pada hujung jari, tangan , tapak kaki , lengan atas ataupon kaki...



CARA RAWAT KEBAS TANGAN


Rasa kebas boleh disebabkan oleh pelbagai keadaan , dimana diantaranya adalah seperti :-

* Kecederan pada saraf akibat daripada kemalangan

* Saraf yang tertekan 

* Jangkitan pada saraf seperti KAYAP

* Penyakit seperti diabetes, Migrain, strok adalah penyakit yang berisiko tinggi boleh terjadinya kebas

* Bila kurangnya vitamin dalam badan seperti kurang VITAMIN B12.Paras mineral seperti KALSIUM, POTASSIUM dan POTASSIUM yang rendah juga menyebabkan kehilangan deria rasa di kawasan hujung kaki.

* Kesan sampingan ubat yang diamalkanya sperti pesakit TIBI akan mengambil ubat isoniazide..BILA terlalu banyak makan ubat tu , akan terjadinya kebas..

* Berlakunya kerosakkan sarf seperti pengambilan alkohol dan rokok yang tinggi..


CARA RAWAT KEBAS TANGAN



SIAPA yang berisiko mendapat KEBAS...

*Warga emas yang mengalami masalah kegemukkan yang mana kandungan lemak yang berlebihan menyebabkan terowong carpel semakin sempit

* Mereka yang ada kencing manis , kegemukkan dan artritis kerana hormon telah menjejaskan dan merosakan sistem saraf

* Mereka mereka yang bekerja menggunakan pergelangan tangan sperti pemain badminton dan juga pekerja kilang yang banyak menggunakan tangan untuk baut kerja

* Sekarang ni ramai diantara golongan muda mudi mengalami kebas tangan atau lebih dikenali sebagai SYDROME CARPEL TUNNEL...Ini semua disebabkan oleh kerana mereka terlalu terdedah pada gajet yang mana sentiasa menggunakan jari untuk menaip dan bermain video game



KITA lihat dan dengar apa kata mereka yang mengalami KEBAS TANGAN kembali sembuh...dengan supplement...selain mengikut nasihat doctor

1. Testimony - Kebas tangan , 
ALLHMDULILLAH mak semakin baik dan bebas dari kebas tangan dengan mengamalkan supplement shaklee sepeti BCOMPLEX,OMEGA GUARD juga vivix

TESTIMONY KEBAS


2. Testimony - mempunyai DARAH TINGGI...
Syukur allhmdulillah, bila mengamalkan OMEGA GUARD shaklee kebas yang selama ni menghantuinya dah menghilang...


TESTIMONY KEBAS


3. Testimony - Puan Normah mengalami kebas tangan juga sakit dibetis..
Beliau berumur sekitar 58 tahun...Beliau sendiri berkata bila buat kerja rumah dan berjalan akan terasa kebas juga betis pon sakit.

Beliau berkata dah cuba pelbagai supplment semua tak mujarab...
Dengan shakleeVivix , allhamdulillah semuanya berubah...badan pon semakin sihat...


TESTIMONY KEBAS



Disini kakina sertakan sedikit TIPS MENGHILANGKAN KEBAS...
Rasa kebas atau sesemut ini boleh berlarutan dalam jangka panjang atau sebentar sahaja. Walauapa pun, anda dinasihati untuk mendapatkan rawatan segera untuk mengelakkan masalah yang lebih teruk.


(1) Anda boleh melakukan urutan pada tangan untuk memperbaiki aliran darah serta mengurangkan rasa kebas. Gunakan minyak panas untuk memberikan kesan urutan yang lebih elok.

(2) Cara yang paling mudah dan berkesan adalah balut tangan dengan tuala yang direndam dalam air panas. Pastikan anda mencubanya kerana kesannya sangat hebat.

(3) Doktor mungkin akan preskrip ubat penahan sakit atau anti-inflammatory drug untuk rasa sakit dan masalah keradangan saraf. Di samping itu, pengambilan vitamin serta supplement yang diperlukan oleh badan juga sangat membantu.

(4) Senaman mudah untuk melegakan rasa kebas : Genggam tangan untuk 5 saat dan regangkan kelima-lima jari untuk beberapa saat. Ulang balik sehingga anda berasa lega.

**** Disamping Tips yang ada cuba amalkan Supplement dari Shaklee kerana ia sangat membantu, ramai yang dah mengamalkannya...

Disini kakina terangkan tentang supplement yang anda perlu amalkan setiap hari untuk menangani KEBAS TANGAN...


VIVIX

#VIVIX
Vivix sangat bagus untuk membantu memperbaiki sel, menyihatkan sendi, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.


SET KEBAS TANGAN KAKI


#Ostematrik 
Kekurangan kalsium merupakan salah satu sebab terjadinya gejala kebas jari, tangan dan kaki. Ostematrix mengandungi kalsium dan magnesuim .  Ostematrix mengandungi kalsium, megnesium, fosforus, zinc, vitamin D, kuprum, manganes dan boron. Nutrien nutrien ini perlu diambil bersama sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetangah mineral. Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan dan sakit sendi. Dan juga mengimbangi tekanan darah.



SET KEBAS TANGAN KAKI

#B-COMPLEX
Kekurangan vitamin B12 antara juga penyebab terjadinya kebas. B complex merupakan vitamin lengkap yang terdiri dari B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. B complex juga membantu mengawal tekanan dan mencegah anemia. Dan mengurangkan rasa lelah dan keletihan.


SET KEBAS TANGAN KAKI

#Omega guard
Omega guard membantu memelihara fungsi fungsi sendi (arthritis). Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia dapat mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif. Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan dan juga kesihatan kardiovascular. Ianya juga membantu mengekalkan tekanan darah normal, memelihara kesihatan otak dan penglihatan serta fungsi fungsi sendi.


SET KEBAS TANGAN KAKI

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SET KEBAS SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini



Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat