Wednesday, October 18, 2017

ESP 32 KEBAIKKAN JUGA KELEBIHAN YANG PERLU KITA KETAHUI

ESP 
ESP -APA SEBENARNYA dia ni, asyik sana sini orang bercakap pasal dia ni...
Bagus sangat ke , hebat sangat ke hingga menjadi kegilaan ramai...
Siapa dah cuba dah rasa tentu tahu kan...
Pada yang belum rasa belum pernah langsung try...baik cuba...dah cuba dah rasa baru tahu apa kebaikkannya khasiatnya..mengapa ia sangat berbeza dengan soya yang ada dipasaran...

Esp ni adalah soya ...yang sesangat berbeza dengan yang lain?
Mengapa kakina berkata begitu....jom kita kenali dulu APA SEBENARNYA si krim ni...




ESP - ni dengan nama panjang adalah ENERGIZING SOY PROTEIN..
Dimana ia adalah merupakan  sumber protein lengkap dengan penyediaan 9 ASID AMINO penting yang mana tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. 

Ia juga diperkaya dengan 5 sumber vitamin , 4 sumber mineral . Ia adalah merupakan faktro utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul .ESP diproses dengan suhu yang paling rendah bagi menjaga kuality protein yang ada didalam kacang soya..
Dari hasil kajian siapa yang mengamalkan ESP , ia akan lebih bertenaga kerana esp adalah sumber tenaga yang tahan lama didalam badan..

1 TIN ESP yang mana beratnya adalah 850g .Ia dihasilkan daripada 30kg kacang soya tulin, tanpa bahan kimia or bahan perwarna.Bayangkanlah 1 tin 30kg kacang soya...betapa bagusnya ESP ni...


SIAPA YANG MEMERLUKAN ESP ni ya?
Cuba kita tengok senarai yang akan kakina senaraikan...adakah anda tergolong didalam senarai dibawah :-

*IBU HAMIL / MENGANDUNG - Ia merupakan nutrisi yang terbaik dalam waktu kehamilan juga bagi pekembangan fetus dengan lebih baik lagi

*IBU BERPANTANG - Dapat membantu ibu lebih cergas bertenaga sepanjang hari

*IBU MENYUSU - Ia menggalakan juga mengekalkan dalam penghasilan air susu yang banyak. Dengan pengambilan ESP secara konsisten akan dapat membantu si bayi lebih sihat lagi...

*Mereka yang ada GASTRIK

*Mereka yang menghidap KENCING MANIS

*Para Pelajar / Pekerja / Warga Emas - untuk penambahan tenaga

*WANITA juga LELAKI - bagi menjaga kesihatan

*Mereka yang ALERGIK atau ALAHAN

*Mereka yang inginkan KURUS juga SLIM

*Mereka yang ingin MENGEMUKAN BADAN

*Mereka yang INGIN KULIT LEBIH BERSIH dan CANTIK



KENALI 32 KEBAIKKAN juga KHSIAT ESP SHAKLEE...
WAH dengar pon dah banyak , betol ke ni? Jom kita ketahui dengan lebih lanjut lagi...

1. Membekalkan tenaga yang berpanjangan

2. Ia dilengkapi dengan unsur kalsium bagi mengelakkan kerapuhan tulang .Ini kerana soya shaklee tidak bersifat keasidan

3. Membantu bagi menjadikan kulit lebih berseri juga menganjalkan kulit erti kata awet muda .Ini kerana protein memang penting untuk kulit kita.

4. Memberikan rasa kenyang bagi yang hendak menurunkan berat badan.

5. Memberikan tone kulit yang lebih sekata

6. Merangsangkan regenerasi otot dan kulit yang mana mengurangkan berlakunya kedutan wajah.

7. Esp adalah protein yang lengkap dimana ia mengandungi 9 asid amino perlu yang amat penting bagi fungsi tubuh badan

8. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin juga 4 sumber mineral

9. Mempunyai rendah lemak iaitu tanpa kolestrol

10. Ia diproses dengan menggunakan air bukannya alkohol bagi memelihara kandungan isoflavone

11. 1 tin ESP yang beratnya adalah 850g dihasilkan daripada 30kg kacang soya

12. Protein soya iaitu dari tumbuhan lebih mudah dihadamkan berbanding protein haiwan

13. Membantu mengurangkan daripada risiko mendapat kanser

14. Menguatkan sistem imun badan

15. Bertindak sebagai antioksidan

16. Mempertingkatkan tahap kolestrol yang baik

17. Memelihara dalam kesihatan jantung

18. Pembekal tenaga - yang mana ia membekalkan tenaga dengan segera juga meningkatkan sistem imun.Mencegah migrain , tekanan darah tinggi

19. Membaiki memori - ia dapat mengingkatkan lagi kualti memori , vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

20. Membaiki pigmentasi - diaman ia membaiki masalah rambut daripada beruban, keguguran rambut juga kedutan wajah

21. Membantu dalam merendahkan paras kolestrol

22. Mencegah Osteoporosis

23. Membantu dalam pembentukan sel-sel baru

24. Membantu dalam menyelesaikan masalah GASTRIK

25. Memudarkan kesan parut

26. Memberikan rasa kenyang pada yang ingin menguruskan badan..

27. Mempercepatkan dalam pemulihan luka selepas melakukan pembedahan

28. Membantu dalam mencantikan kulit juga rambut

29. Sangat baik untuk hormon  .Ini kerana soya adalah kaya dengan isoflavones

30. Membantu dalam pertubuhan juga pembinaan bayi ketika dalam kandungan ibu.

31. Membantu dalam menghilangkan parut jerawat juga jeragat. Dan menjadikan kulit lebih bersih sihat..putih mulus gebus

32. Ia dihasilkan daripada soya non-GMO ( selamat dari risiko toksin )

33. Menyelesaikan permasalah penghidap KENCING MANIS..



MENGAPA ESP NI SANGAT BERBEZA DENGAN SOYA yang ada DIPASARAN...

1. Ia adalah RENDAH LEMAK , BEBAS dari KOLESTROL
2. Ia mengandungi 9 ASID AMINO PERLU bagi FUNGSI BADAN
3. 1tin bersamaan dengan berat 850g yang mana ia dihasilkan daripada 30kg kacang soya tulin
4. Ia diperkayakan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
5. Dihasilkan daripada soya non-GMO ( ni bermakna selamat daripada risiko toksin )
6. Ia diproses dengan menggunakan air bukannya alkohol bagi memelihara kandungan isoflavone






HARGA SETONG adalah RM 160.00 bagi kegunaan ( 1-2 bulan )

Untuk harga yang lebih menjimatkan, jom jadi ahli shaklee-Yuran hanya serendah RM69.00 saja untuk seumur hidup.Anda akan dapat lagi banyak manafat dari shaklee bila anda sudah menjadi ahli nanti...

Anda juga akan dapat membeli semua produck shaklee dengan harga ahli...Sungguh menjimatkan tau...




Teringin nak  ordr n mencuba boleh lah klik link dibawah ya :-
                     
#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak

#jomsihatbersamashaklees
#esproteinyangterbaik
#espkulitlebihbersihcantikglowing
#espiarsusulebihmeriah
#espibuhamilberpantangmenyusu
#espgastrikkencingmanishilang



Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Tuesday, October 17, 2017

ESP KULIT LEBIH BERSIH CERAH PUTIH GLOWING

Cantik ....
Yeaa cantik  i nak cantik di luar juga didalaman..
Anda bagaimana pulak ya ?
Agak2 ada tak yang tak moh cantik cer cakap...mai...jom cantik yurk...bukan saja cantik diwajah cantik dalam kesihatan jua sekali ..lah itu kan yang terbaik kan....

Mai kakina nak share sikit bagaimana nak cantik dengan cara  semulajadi selamat tau..
Wanita memang tak lari dari ingin kan kecantikan diri, penampilan diri yang anggung...yang lebih sihat lagi...dimata orang ramai dimata suami dimata anak-anak...BETOL tak

Sembang punyer sembang ...JOM KAKINA nak share sikit hasil  TESTIMONY diri sendiri..dengan mengamalkan SUPPLEMENT shaklee...ESP and the geng...

Why kakina suka sangat dengan shaklee ni....mengapa tidak yang lain?
BOZ shaklee adalah supplment ia tidak memudaratkan badan ataupon buahpinggang kita ya...shaklee juga telah wujud lebih daripada 50 tahun dan ia terkenal dimerata dunia...ramai orang kenamaan memang memang mengamalkannya untuk kesihataan ...

Shaklee supplement yang terdiri daripada bahan-bahan yang semulajadi...yang selamat berkesan..

Shaklee adalah satu-satunya syarikat yang mempunyai #landmark study nya tersendiri yang mana tiada pada syarikat lain...semua supplementnya dikaji oleh para saintis yang terkenal bukan calang-calang saintis tau....

Moh ..lah ..ikuti kisah kakina  ini dengan seberapa ringkas...
Kalau nak tau dahulu kulit wajah kakina memang agak kusam...gelap dan terdapatnya kesan-kesan kehitaman daripada JERAWAT dan Jeragat pon mula mencanak naik...





Nak dijadikan cerita lah - Penghujung 2014 tapi tak lah hujung sangat..around OCTOBER macam tu...kakina ada tengok FB seseorang tu...muka dia memang nampak muda jelita ayu manis je....masa tu gasanya anak beliau ada 5 orang kalau tak silap...dan ada gak google-google cari apakah product yang terbaik untuk diambil bagi mengurangkan kesan jeragat jerawat dimuka kakina...ni...

Dari hasil geledah FB juga google...kakina macam tertarik gak dengan ESP , Vitamin C, Vitamin E...B-Complex....vitamin ni lebih pada kecantikan tenaga juga kecergasaan...

Mula-mula vitamin yang singgah dihati kakina adalah VITAMIN C...Itulah permulaan kakina kenal shaklee....dalam beberapa bulan mengamalkan vitamin C..kakina tambah lagi beberapa vitamin lain ...Dalam makan vitamin C ni kakina dok perhatikan kesihatan memang baik no kata demam selesma or batuk....paling win jerawat kalau tumbuh mudah surut...ada lah gak tumbuh sekali dalam sebulan lepas tu..ni biasalah time bulan mengambang..

Selepas ambil vitamin C ..kakina amalkan pula ESP shaklee....
Kalau nak tahu dulu memang tak suka pon nak minum ESP ni...lagi2 yang berunsur soya...tak tahulah mengapa tak minat....Tetapi bila dah start minum memang tak stop lah....setiap pagi bangun tidur ni lah minuman kegemaran kena masuk perut....

Biasanya kakina akan campur ESP + OAT ...je...paling mudah dibancuh ...cepat ditelan...
Mengapa kakina lebih pilih ESP berbanding product lain untuk kecantikan...

Menjak mengamalkan ESP..juga supplement lain , kakina dapat rasakan perubahaan pada wajah sendiri...kulit semakin lembap..minyak pon nampak dah berkurangan...paling win...wajah semakin cerah...daripada dahulu...kalau tengok siapa sangka umur udah hampir 50an dah ni..anak-anak pon dah bujang belaka....

Kakina juga memang tak suka bersarapan pagi...tah ngapa gak nya..memang dari kecil gitu gaknya...Bila kenal ESP...ni lah rutin kakina...everymorning...

Sarapan pagi ni penting kan....untuk kesihatan kita...sesibuk mana pon perut perlu diisi dahulu sebelum bekerja ...dan juga mengelakkan daripada berlakunya gastrik...

Itu sebab kakina suka sangat dengan ESP ni....banyak manafatnya juga khsiatnya tau....
Jom kita tengok....


ESP MENJADI PILIHAN HATI SELEPAS VITAMIN C...why?



Kalau nak tahu didalam 1 container ESP yang beratnya 850g tu dihasilkan daripada 30kg kacang soya ya...

Dengan berESP ia dapat membantu mengurangkan kedutan , agent anti penuaan dan mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot.

Dengan berESP juga ia dapat mengurangkan  masalah berparut dimana ia mencerahkan kulit dan merangsangkan pembentukan semula sel kulit

Dengan berESP yang mempunyai asid amino lengkap yang diperlukan dapat membina otot, kuku, kulit ,rambut,darah dan sebagainya...Dengan pengambilan yang kerap juga konsisten ni lah RASIA kepada awet muda..ya....

ESP boleh dibancuh dengan susu segar, air sejuk atau air biasa je, juice buah , horlic, milo...dan pelabgai lagi...yang penting jangan sekali-kali bancuh dengan air panas...kerana keasliannya akan hilang..selain tu juga esp boleh dibuat masker tau...memang muka lagi glowing...


KITA TENGOK PULAK SIAPA YANG PERLUKAN ESP...ni..
Mukin anda tergolong daripadanya....
*IBU MENGANDUNG - kerana esp adalah makanan nutrisi yang terbaik , membantu dalam kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik
*IBU MENYUSU - ini kerana ESP menggalakan dan mengekalkan penghasilan susu yang lebih berkuality..
*PARA PELAJAR / PEKERJA  YANG SIBUK / WARGA EMAS - bagi penambah tenaga
*Mereka yang ALERGIK 
*WANITA yang ingin jaga KECANTIKAN
*Mereka yang ingin KURUS ...GEMUKS pon boleh gak...


***BUKAN SAJA KAKINA TAU kata ESP ni BAGUS SEDAP BERKHSIAT....

Moh KITA tengok ...
Disini kakina  SHARE BEBERAPA TESTIMONY DARI IBU-IBU YANG MENGAMALKAN ESP bersama-sama VITAMIN lain...

Masing-masing berpuashati dengan ESP....ANDA bila lagi?























Apa tunggu lagi , muh kita berESP satu-satunya soya tulin yang tiada tandingannya....
Rugi tau...mana pilihan anda? nak yang tulin selamat semulajadi atau yang murah tak terjamin kesihatan...

Jom dapatkan ESP ...
Buat lah pilihan yang terbaik demi kesihatan anda juga kelurga....
Untuk pembelian yang menjimatkan boleh lah jadi ahli...jimat sesangat jimat tau....
Kakina sedia membantu anda....jom

http://www.wasap.my/60172785151 

Boleh saja call ataupon msg kakina untuk dapatkan supplmnt shaklee
                     
#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees
#espsoyatulinshaklee
#espkulitlebihcerahglowing
#espibuhamilmenyusuberpantang
#espgastrikkencingmanispulih



Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Monday, October 16, 2017

9 ASID AMINO PERLU (ESSENTIAL) DIDALAM ESP SHAKLEE PENTING UNTUK BADAN

Ramai yang mukin tidak ketahui bahawa ESP mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia...dengan sendirinya....Sebab itu mengapa ramai yang mengambil dan mengamalkan ESP untuk mendapatkan nya...


Mengapa dan bagaimana? Jom kakina terangkan sedikit apa sebenarnya ...
APA itu ESP...dengan CARA RINGKAS? 



ESP juga lebih dikenali dengan kata soya ...sumber protein yang terbaik..
Kalau nak tau didalam 1 container ESP mengandungi 30kg kacang soya tulin yang mana kita akan dapat pelbagai manafat daripadanya seperti membina otot, membentuk organ , tisu hingga lah ke kulit kita...bukan itu saja tau...rambut lebih sihat ..kuku yang cantik...Pada yang mengamalkan secara konsisten akan merasa kesihatan tubuh akan bertambah baik lagi....



APA SEBENARNYA KELEBIHAN ESP SHAKLEE ni pulak ya?



ESP adalah sumber protein yang terbaik yang lengkap juga berasaskan tumbuhan yang semulajadi yang mana rendah lemak , bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting..Ia terbukti dengan pemakanan yang betol badan kita akan lebih bertenaga yang berpanjangan..

Mempunyai paras glisemik indeks yang rendah yang mana dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal

Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal juga menjaga kesihatan jantung

Mempunyai 9 asid amino perlu yang sangat lengkap dimana ia amat diperlukan oleh tubuh seseorang yang mana ia tidak dapat dihasilkan oleh pemakanan seharian kita.

Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang lebih teratur lagi..


ESP DENGAN 9 ASID AMINO PERLU ( ESSENTIAL ) 
Mari kita kenali dengan lebih dekat lagi...mengapa ESP ada 9 asid amino ni yang diperlukan oleh tubuh badan kita:-



1. HISTIDINE
- Bagi meningkatkan tahap penyerapan kalsium, menurunkan paras hormone histamine dan mengawal dari ciri-birit ( ia boleh diambil bersama ostematrik bagi penyerapan kalsium yang lebih baik)
- Amat penting untuk replikasi sel dan bahagian dimana ia penting untuk anak-anak.
- Membantu dalam menyahtoksik tubuh dengan menghasilkan darah merah dan putih yang diperlukan untuk kesihatan keseluruhan dan imuniti.
- Membantu neurotransmitter iaitu pengangkutan atau lebih dikenali sebagai utusan kimia ke otak dan membantu kesihatan otot keseluruhan dalam setiap sel-sel otot.

2. ISOLEUCINE
- Mengawal gula dalam darah untuk sintesis hemoglobin bagi menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh manusia.

3. LECUINE
- Membantu menyederhanakan insulin ke dalam badan semasa dan selepas senaman. 
- Membantu juga mencegah dan merawat kemurungan ..
- Merangsangkan kekuatan otot dan pertumbuhan sel

4. LYSINE
- Ia amat diperlukan kerana ia bertanggunjawab dalam pertumbuhan dan pengeluaran carnitine yang mana nutrein diperlukan bagi menukarkan asid lemak kepada kolestrol yagn lebih rendah.
-Membantu tubuh menyerap kalsium serta membantu dalam pengeluaran kolegan..Ini kerana bila kekurangan lysine akan menjadikan seseorang itu loya, kemurungan , keletihan  dan osteoporosis

5. METHIONINE
- Ia diperlukan untuk membantu fungsi metabolik, memecahkan lemak ...dan ia sangat penting dalam penyingkiran logam berat seperti plumbum juga merkuri.
- Membantu dalam pertumbuhan otot kerana ia perlu bagi menjana tenaga sel yang lebih optimum

6. PHENYLALANINE
- Ia terdiri daripada 3 jenis iaitu :-
a. L-Phenalynaline ia terbentuk dengan semulajadi yang mana erdapat didalam protein
b. D-Phenalynaline dimana satu bentuk yang terjadi daripada hasil makmal
c. DL Phenalynaline mengabungkan dalam kedua-duanya

- Bila kurangnya asid amino ni akan menyebabkan otak kurang berfungsi , kekurangan tenaga , kurang selera makan atau yang paling menakutkan akan kehilangan ingatan. 

7. THREONINE
- Ia amat diperlukan untuk  menyokong sistem imun yang sihat, jantung , hati dan pusat kesihatan sistem saraf. 
-Membantu mengekalkan keseimbangan protein dalam badan bagi pembaikan keseluruhan tenaga dan pertumbuhan
- Membantu tubuh juga sendi supaya berada didalam keadaan sihat .

8. TRYPTOPHAN
- Ia diperlukan untuk pengeluaran niasin yang mana digunakan untuk menghasilkan serotonin. Serotonin ni penting untuk saraf yang lebih normal dan ia adalah untuk fungsi otak . 
- Ia amat penting kerana bagi menstabilkan mood emosi, kawal kesakitan , keradangan  dan lain-lain.

9. VALINE
- Ia diperlukan untuk kesan merangsang dan amat diperlukan untuk metabolisme otot, pembaikan dan pertumbuhan tisu dan mengekalkan keseimbangan notrogen dalam badan


1 HIDANGAN ESP bersamaan dengan:-
Kalau nak tahu setiap 1 container ESP mengandungi 9 asid amino penting mengikut sukatan seperti dibawah ini:-





#HISTIDINE (340mg)
#ISOLEUCINE (630mg)
#LEUCINE (1160mg)
#LYSINE (890mg)
#METHIONINE (180mg)
#THREONINE (520mg)
#PHENYLALANINE (720mg)
#TRYPTOPHAN (180mg)
#VALINE (650mg)






Untuk mendapatkan khsiat protein yang terbaik, better amalkan ESP shaklee. Ini kerana shaklee mengandungi 9 asid amino yang terbaik yang tiada pada soya lain tau..Dengan itu badan anda akan mendapat protein yang sangat lengkap ...

Jika badan tidak mempunyai asid amino yang tak lengkap , rambut akan kering, kulit anda akan lebih kusam dan pelbagai masalah akan timbul.

Sebab itulah anda perlukan ESP ...dan kerana itu lah ESP selalu kehabisan stok .Ramai yang berebut untuk membelinya ...

Anda bagaimana pula?
Masih ragu-ragu lagi ke? Seandainya ingin kan mencari hidup yang lebih sihat buat lah pilihan yang terbaik .Pilihan ditangan anda...anda yagn menentukan dan memilih yang terbaik...jadi pilih lah shaklee....

Moga2 dengan perkongsian ni dapat bermanafat untuk anda semua...
Seandainya anda ingin mendapatkan supplment shaklee boleh  lah wssp kakina ya....
dan kiranya ingin menjadi ahli bagi penjimatan membeli boleh juga hubungi saya kakina akan membantu anda...



http://www.wasap.my/60172785151 atau boleh terus call 017 2785151
                     
#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja

#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees
#shakleeBatucaves
#shakleeSelayang
#shakleeGombak
#espsoyatulinshaklee
#9asidaminoshakleeyangdiperlukan






Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Sunday, October 15, 2017

MIGRAIN PULIH DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI

Cakap je SAKIT KEPALA atau MIGRAIN...paling mudah telan cik #P...
Tetapi tau tak apa sebenarnya dengan MIGRAIN ni...
Kebanyakkan yang diketahui migrain adalah sakit kepala kata mudah...

Kakina ada beberapa kawan yang memang kerap mengadu sakit kepala...dan biasa yang mereka makan adalah P...sebab mudah didapati ...Sakit telan sakit telan tah berapa banyak gaknya P ni dah masuk dalam perut...Tak takut langsung..kan...

Kat pejabat kakina sendiri ..boss sendiri pon suka sangat dok telan ...sakit je telan...kadang tu takut gak..ambik macam makan gula-gula...Nak tegur dia bos..kang kata kita pandai pulak udah lah kita bukan doctor...kan hiiiiiii

Ada gak kawan yang kakina tegur dan nasihatkan...allhmdulillah ada penerimaa yang baik...


Sepertimana kita ketahui dengan mengambil ubat, tu hanya sementara je kan...Perkara ni akan berlaku semula nanti. Ia bertujuan untuk hilangkan sakit je bukan merawat...Kena tahu apa kesan jangka masa panjang bila dah nak katakn tiap hari makan tu je....Tak takut ke masalah buah pinggang nanti...


JOM KITA KENALI DULU - APA TU MIGRAIN ni ya ?
MIGRAIN ni adalah rasa kesakitan berpanjangan yang mana ia dialami pada sebelah bahagian kepala dan ia akan berulang lagi dan lagi. Biasanya bila ia berlaku pesakit akan terpaksa menahan sakit yang amat hingga terpaksa bebaring dalam beberapa jam dengan menelan ubat tu...Dengan keadaan lampu yang gelap...sunyi...itu lah keadaan yang sebenarnya pesakit migrain.



Jangan ingat sakit kepala je tau...ada juga setengah-setengahnya muntah , loya-loya ..angin mula masuk dalam perut...



APA SEBENARNYA PUNCA JUGA PENYEBAB MIGRAIN PADA SESEORANG?

Difahamkan MIGRAIN ni berpunca daripada pembesaran saluran darah dan bahan kimia yang terhasil daripada gantian saraf yang melilit saluran darah.

Bila berlakunya sakit  yang mana arteri temporal yang terletak dibawah kulit tengkorak akan membesar. Ini lah yang menyebabkan pembebasan bahan kimia yang mana menjadikan keradangan , kesakitan serta pembesarn arteri.




MIGRAIN - APA PENYEBAB ya ?
Jom kita ketahui lebih lanjut lagi...

*Alahan dengan perkara tertentu seperti lampu yang terang ,bunyi yang kuat, bau pada sesuatu macam minyak wangi 

*Mengalami tekanan emosi juga perasaan

*Tabiat melampau dalam merokok

*Tidur yang tidak teratur

*Kurangnya makan dan minum atau mereka yang suka berpuasa

*Pengambilan akohol yang berlebihan

*Ketegangan bila sakit kepala

*Mengambil makanan yang berunsur MSG....

**Pada mereka-mereka yang memang ada migrain , wajib ketahui punca-punca berlakunya MIGRAIN..


BETUL KE SUPPLEMENT SHAKLEE ...BOLEH MENGATASI PERMASALAHAN MIGRAIN ni...?



OSTEMATRIK - adalah kalsium yang terbaik untuk tubuh badan kita...Kalsium ni bukan saja membina tulang dan gigi , ia juga dapat menyelesaikan masalah ismonia juga membantu dalam pembekuan darah. 

Ia amat diperlukan dalam masalah  fungsi saraf juga otot kita. Ia juga mengurangkan kadar kolestrol dalam darah . Magnesium yang ada dalam ostematrik penting untuk metabolisma kalsium.

Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah dari menjadi kejang, ini boleh dikatakan punca terjadinya MIGRAIN. 

Menurut kajian magenesium yang ada membantu dalam mengurangkan sakit migrain .


B-COMPLEX pula adalah :-

Ia mengandungi vitamin B2 + B6 yang mana dua ni boleh mengurangkan kesakitan ketika sakit kepala atau migrain. Vitamin B yang lengkap ada didalam B-COMPLEX sememangnya berfungsi bagi mengurankan seseorang itu mengalami migrain.

Ia bukan saja bagus untuk mereka yang ada migrain...ia juga membantu mereka yang mengalami stroke depresi dan sebagainya.



BEBERAPA TESTIMONY CUSTOMER-CUSTOMER YANG MENGALAMI MIGRAIN KEMBALI PULIH DENGAN MENGAMALKAN SUPPLEMENT SHAKLEE










Pada anda yang kerap kena migrain , kakina suggest amalkanlah shaklee...memang terbaik
Jangan kata mahal...
Mahal banyak makna....bnyak khsiatnya ...

Untuk dapatkan harga lagi murah, jom wssp kakina....
Anda boleh menikmatinya....

Teringin nak  ordr n mencuba boleh lah klik link dibawah ya :-
                     
#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees
#Shakleeselayang
#shakleeBatucaves
#shakleeGombak
#setmigrainshaklee
#lebihsihatlebihbagusemulajadiselamat




Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.