Thursday, December 29, 2016

VITAMIN ANAK-ANAK KEKAL BERTENAGA CERGAS

Assalammulaikum semua
Salam sejahtera ya....

2016 akan melabuhkan tirainya...
2017 akan menjelang tiba...Bagaimana persiapaan untuk keperluan anak anak yang bersekolah ..
Almaklumlah kan...next week dah pon nak bersekolah kan...Tentu ibu ibu sibuk kan...

Ibu ibu tau tak selain keperluan harian keperluan persekolahan..mesti ada...
Keperluan vitamin iaitu makanan tambahan untuk anak anak amat diperlukan untuk kecergasaan minda juga kesihatan anak ank perlu kita jaga ,perlu kita sediakan..Jangan ingat hanya makan seperti sayur ikan daging nasi susu dah cukup semua....
Salah tu sebenarnya ....

Image result for gambar dalam kelas



Image result for gambar stress belajar

Anak anak memerlukan cukup vitamin bagi mereka mengekalkan kecergassan...
Di shaklee kami ada menyediakan set vitamin yang terbaik untuk anak anak...dari yang sekolah rendah hingga lah dewasa...

Mai kita tengok kelebihannya...

"SET KEMBALI KE SEKOLAH untuk anak"



1/ Omega Guard Shaklee

Khasiat minyak ikan bukan saja baik untuk anak-anak dan pelajar yang sedang mengalami perhubungan neuron-neuron otak yang pesat tapi juga baik untuk seluruh ahli keluarga. 
Image result for omega guard
Antara manfaat yang boleh diperolehi ialah:
 Asid Lemak Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan
  • Oleh itu kita perlu mengambilnya daripada makanan. Omega-3 daripada asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos.
Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori
  • DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi.
  • DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg Asid Lemak Omega-3 EPA dan DHA.
2/ MEALSHAKE
Sangat bagus sebagai sarapan pagi kerana ia mengandungi nutrien lengkap untuk memberi khasiat kepada pelajar.
  • Ibu-ibu yang kesuntukan masa untuk menyediakan sarapan boleh memberikan Mealshake kepada anak mereka menu sarapan pagi.
Image result for meal shake shaklee


3/ VITALEA CHEWABLE  untuk kanak2
Pengambilan  Vitalea Chewable dapat membantu membekalkan 19 Vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh seorang kanak-kanak untuk membesar. Selain itu pembinaan kalsium dalam tulang menjadi kuat dan sihat. 


Kebaikkan Chewable Vitamin C Untuk Anak Anda
- meningkatkan sistem imun anak.
- bersifat antioksidan.
- menguatkan gigi dan gusi serta untuk kesihatan tulang.
- meningkatkan penyerapan zat besi. 

Image result for vitalea for child shaklee

4/  VITAMIN C CHEWABLE untuk kanak2
Antara manfaat Vitamin C Chewable adalah:
  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Antioksidan sangat penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan sangat membantu melambatkan penuaan
  • Chewable vitamin c shaklee membantu menguatkan tulang, gigi dan juga gusi yang sihat.
  • Meningkatkan sistem imun tubuh badan.
  • Tidak mempunyai sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
    raya oren yang sangat semulajadi masam masam manis, membuatkan kanak kanak sangat sukannya.
  • 1 biji chewable vitamin c bersamaan dengan 1 1/2 biji oren, iaitu 100mg dalam 1 tablet.
  • Tablet chew vitamin c, lebih kecil berbanding sustained citamin c, sangat mudah dihisap, kunyah..mahupun ditelan.
  • Manfaat yang utama untuk penggemar chew vitamin c & sustained vitamin c ini, adalah mereka jauh berisiko dari serangan selsema, batuk, demam dan juga sangat sangat bagus untuk penghidap ekcema, resdung dan juga sebarang alergik
Image result for vita c chewable shaklee


5/ NUTRIFERON 
NUTRIFERON  merupakan campuran ekstrak tumbuhan semulajadi dari biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong dan merangsang proses gerak balas imun secara semulajadi badan dan meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh kita yang akan mengaktifkan sistem IMUN badan.
Selamat diambil oleh kanak-kanak....
Image result for nutriferon shaklee
Anak-anak adalah harta kita paling bernilai yang tak terhingga .. Kesihatan yang sihat akan membentuk otak yang cerdas. 

Jom kita lengkapkan anak kita dengan vitamin otak cerdas dan bijak bagi demi melahirkan generasi cerdik pandai untuk negara kita pada masa depan. Kita mampu melakukannya! 
Kita perlu tahu kepentingan vitaminor makanan tambahan untuk anak anak kita...Kita kena sentiasa pantau kesihatan anak anak...
Sayangi lah anak anak...itu lah penyambung generasi kita nanti..

#BUAT LAH KEPUTUSAN YANG BIJAK UNTUK KELURGA ANDA..
#SAYANGILAH KELURGA ANDA...


Berminat nak mencari shaklee boleh hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693

#pengedarshakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaves / Sri gombak / Taman Samudera / Taman Bolton


Monday, December 26, 2016

KELEBIHAN DAN FUNGSI CAROTOMAX SHAKLEE

Image result for CAROTOMAX SHAKLEE

Adakah anda mencari supplement untuk kesihatan mata anda? Kami ingin memperkenalkan CAROTOMAX dari Shaklee! Carotomax memberikan banyak khasiat dan kebaikan kepada kesihatan mata dan juga kebaikan lain. 

Apakah perbezaan Carotomax Shaklee dan supplement lain?
✔ CarotoMax mengandungi 6 variasi karotena, yang diekstrak daripadai rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, dan lain-lain.
✔ CarotoMax membekalkan lebih dari 13 mg (21, 500 IU) karotenoid berfaedah ini. Berbanding dengan pengambilan purata karotenoid lutein, likopena, dan beta korena yang hanya mengandungi 8 mg.


Image result for CAROTOMAX SHAKLEE



Image result for CAROTOMAX SHAKLEE


Mengapa Carotomax ?
Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.
  1. Alpha Carotene :- Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan
  2. Beta Carotene :- Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.
  3. Lycopena :- Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat
  4. Astaxanthin :- Pigmen didalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.
  5. Lutein :- Menyekat katarak, AMD ( age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur), glaukoma
  6. Zeaxanthin :- Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks
Manfaat Utama Carotomax Shaklee : 
1/ Lebih Selamat Dari Vitamin A Penemuan vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan

2./Mempertingkatkan Penglihatan Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.

3./ Meredakan Penyakit Kulit Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.

4./ Melindungi Epithelial Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus. 

5/.Melawan Kanser dan Oksidasi Pengambilan kerap beta karotena mengukkuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

6/Menghalang Infeksi Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema.

7/.Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga panghasilan sperma yang sihat.

Jom kita tengok beberapa Testimony yang ada yang mengamalkan #CAROTOMAX SHAKLEE..SEBOTOL ada 30 kapsul ...


Image result for CAROTOMAX SHAKLEE



Image result for CAROTOMAX SHAKLEE

Image result for CAROTOMAX SHAKLEE


Berminat dengan vitamin shaklee or nak jadi ahli ,
 jom wssp kakina 017 2785151
#pengedarshakleeGombakSELAYANGbatucaves
#penghantaranposdimanasaja
#codPinggiranbatucaveSrigombak
#codTamansamuderaBolton









PENGEDAR SHAKLEE BATU CAVES SELAYANG GOMBAK


Assalammualaikum...Hai....
Saya  ingin perkenal kan diri saya yang bernama : SARINAH BTE HASHIM ibu kepada 3 orang anak juga berbiz shaklee dengan bernombor SID : 1178494. 
Saya adalah pengedar di kawasan Batu caves Selayang Gombak.Anda boleh panggil saya KAKINA saja...tu panggilan yang biasa di panggil oleh kekwan saya di opis..
Sebenarnya kakina berkerja..berbiz shaklee adalah partime saja...anda jangan risau pemintaan anda IN SHA ALLAH akan kakina tunaikan...



COD kawasan yang sering kak ina buat adalah berdekatan rumah saya seperti Pinggiran Batucaves , Taman Sri Gombak, Taman Bolton , Taman Samudera...
kakina juga ada membuat cod ditempat yang di minta oleh customer seperti Hospital selayang, Giant batu caves, setesen minyak gombak batu 6, stesen minyak selayang...dan sebagainya...
Kakina juga buat penghantran order melalui poslaju, courier services dimana saja...Anda jangan risau..barangan anda pasti selamat sampai dengan selamat ke tangan anda...


Shaklee menyediakan pelbagai multivitamin ...shaklee ada set hamil / set berpantang / set kesuburan / set kulit cantik / set resdung / set buah pinggang / 
Mereka yang mengalami masalah kanser / parkinson / gastirk / Gout / kencing manis / Darah tinggi dan lain lain...



Ada yang ingin menjadi ahli shaklee, silakan...kakina akan bantu anda untuk anda berjaya dalam berbiz..
Selain anda makan shaklee , anda juga bleh share dengan sahabt andai rakan taulan tentang kebaikan shaklee ini...Best tau...YURAN keahlian pon tak lah mahal sangat..hanya 
rm 68.90 saja seumur hidup ...




Berminat dengan vitamin shaklee or nak jadi ahli , jom wssp kakina 017 2785151
#pengedarshakleeGombakSELAYANGbatucaves
#penghantaranposdimanasaja
#codPinggiranbatucaveSrigombak
#codTamansamuderaBolton


Monday, December 19, 2016

HERBAL-BLEND KRIM MULTIPURPOSE


Assalammualaikum...
Hai semua...

Mai kakina nak sembang sikit pasai #KRIM YANG DIGEMARI RAMI...
WHY DISUKAI RAMAI oleh ibu ibu sekarang...
KRIM yang mudah dibawa kemana saja...Murah juga JIMAT...sesuai digunakan oleh semua peringkat ...
bak kata KRIM berhantu...cepat habis ...


Image result for herba blend
#HERBAL BLEND shaklee


Apakah fungsi Herbal-Blend Multi-Purpose Cream?

Sangat baik digunakan untuk:

- Disapu pada ruam-ruam yang ada di badan terutamanya untuk bayi dan anak kecil
- Boleh membantu menurunkan suhu badan untuk anak yang demam jika disapu selepas mandi
- Menghaluskan tumit yang telah pecah
- Menghilangkan gatal-gatal akibat gigitan serangga dan nyamuk
- Boleh disapu dibahagian tubuh yang calar atau luka kecil
- Menghilangkan parut akibat demam campak dan demam pelentung (Chicken Pox)
- Boleh digunakan sebagai losyen harian


BAHAN - BAHAN yang terdapat didalam HERBAL - BLEND:-

1. Horse Chestnut / Buah berangan
Buah ni kita selalu jumpa di Utara Malaysia, biasanya mereka suka disalai dengan biji kopi dan makan . Tetapi ianya mempunyai banyak khasiat dan dijadikan salah satu bahan didalam krim Shaklee ini. Ia membantu melawan tanda-tanda penuaan  pada kulit, ciri-cirinya yang anti radang seperti mengurangkan bengkak, lebam di kulit, dan memperbaiki lebam dan kebiruan pada kulit akibat kapilari darah pecah di bawah kulit. 

2. Sage 
Herba ini dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. Ianya juga kaya dengan vitamin A dan kalsium serta antioksidannya membantu memerangi radikal bebas pada kulit.

3. Rosemary ( wow sedap namanya kan?? )
Rosemary merupakan sumber zat besi , kalsium, dan vitamin B6 yang menyokong tahap kolagen yang sihat .Disamping itu, ia  kaya dengan mangan dan mineral yang membantu mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. Apabila adanya radikal bebas pada kulit kita ia bukan sahaja merosakkan kulit malah membawa kedutan, tona tidak sekata serta kendur.

4. Yarrow 
Yarrow ini pula mengandungi bahan anti radang dan anti septik. Di mana, ia dapat memperbaiki tisu yang rosak di dalam badan . Ia boleh dipraktikkan bagi kegunaan luar , menyembuhkan luka , luka terbakar , ulser , alahan kulit  dan juga bengkak .



Image result for herba blend


Apakah Khasiat Herbal Cream Shaklee ?
·  Melembutkan kulit yang kasar  ( di kawasan lutut dan tapak kaki/ tangan )
·  Membaiki kulit-kulit pecah ( tumit kaki )
· Menyelesaikan masalah gatal-gatal kulit
· Menghilangkan parut termasuk demam campak & chicken pox (selepas mandi dengan Basic H Shaklee -guna bersama-sama )
· Menghilangkan ruam padi bayi ( melecet celah kangkang, leher ,pelipat kaki )
·  Menghilangkan ruam susu pada muka bayi
.   sebagai losyen bagi kegunaan harian
·  Baik untuk demam ( disapu di seluruh badan dan setengah jam akan berpeluh bermakna badan sedang respons pada krim tersebut bagi mengeluarkan haba berlebihan dalam badan).
· Membuang angin pada perut bagi memberi keselesaan pada perut anda
· Membuang selulit serta  memecahkan lemak berlebihan.

Image result for herba blend

Image result for herba blend

Siapa yang boleh guna??


*Semua peringkat boleh menggunakannya...tak kira baby , lelaki , perempuan, atuk , nenek..



TESTIMONY PENGGUNA  HERBA-BLEND 









JOM PILIH LAH KRIM yang SEMULAJADI SELAMAT...
SEMESTInya - SHAKLEE - 

SEBOTOL - RM 27.90 saja MURAH dan JIMAT

Berminat nak mencari shaklee boleh hubungi saya :- 
KAKINA 017 2785151
#pengedarshakleeGombakSelayangBatucaves
#penghantaranposdimanasaja
#CODPinggiranbatucaves/Sri gombak / Taman Samudera / Taman Bolton






Wednesday, December 14, 2016

PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE dengan VITAMIN C DIPASARAN.

Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C yang lain

Assalammulaikum...
Hai sahabat semua....
VITAMIN C apa yang korang amalkan ya ?
Dahulu memang kakina tak pernah makan vitamin C pon...tak kira lah vitamin C apa brand..Memang tak penah makan or mengamalkannya...#BUTA VITAMIN...gitu...

Tetapi semenjak mencuba dan mengamalkan VITAMIN C shaklee NI..
RASA macam seronok lah pulak..#BEST je tau...
Mengapa?  mesti lah ada jawapannya .....ANda nak tahu tak ..tentang Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg selama setiap jam. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.

                                            Vitamin C Shaklee ~ 500mg Sustained Release

Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain

Selain itu, satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Namun Vitamin C shaklee diperbuat bukan dari buah limau/oren..Ia diperbuat daripada Ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrix makan Vitamin C Shaklee ni... Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.


Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain

Di bawah ini senaraikan sebab-sebab untuk kita jadikan vitamin C ini sebagai rutin harian kita :


✔Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
✔Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
✔Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
✔Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
✔Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
✔Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan..

Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain


Ini kerana ianya adalah :-

✔Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
✔Mencerahkan kulit.
✔Melambatkan proses penuaan.
✔Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

Vitamin C Shaklee sangat  bagus untuk:

✔Meningkatkan sistem imunisasi badan.
✔Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
✔Mengatasi masalah gusi berdarah.



Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain

Beberapa TESTIMONY PENGAMAL VITAMIN C shaklee
Jom kita tengok sekejap...



Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain
Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain

Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain



Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain
SELAMA 1 TAHUN mengamalkan VITAMIN C

Image result for beza vitamin c shaklee dengan vitamin c lain
Inilah DIA  perbezaan yang paling utama antara Vitamin C Shaklee dengan vitamin-vitamin C yang lain..dan kerana perbezaan yang istimewa inilah ada beberapa pihak yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB yang sanggup rebranding nama Vitamin C Shaklee ni semata-mata nak mengaut keuntungan yang berlipat ganda tanpa memberikan penjelasan sebenar kepada pengguna…Jadi, anda di luar sana, jika mahu mendapatkan Vitamin C, pastikan anda mendapat hak anda sebagai pengguna…dan jangan sampai tertipu…..gunakan hak anda sebagai pengguna untuk mengetahui segalanya tentang produk.

#banjirshaklee
#tsunamishaklee
#liveamazing
#landmarkstudy
#surirumahbergaji

Berminat nak mencari shaklee boleh hubungi saya kakina  017 2785151
#pengedarshakleeGombakSelayangBatucaves
#penghantaranposdimanasaja
#CODPinggiranbatucaves/Sri gombak / Taman Samudera / Taman Bolton