7 Mac 2017

7 CARA KAWAL TEKANAN DARAH TINGGI

Tekanan Darah tinggi merupakan "PEMBUNUH SECARA SENYAP" INI kerana ia tidak memberikan tanda-tanda symptom atau amaran seperti kita nak kena demam ataupon sakit gigi. Kalau mengikut kajian dalam dunia ni nisbah  diantara 10 orang manusia ada 1-2 orang ada mempunyai tekanan Darah Tinggi...

Sekiranya tidak dirawat dicegah, ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia.

Banyak faktor yang mempengaruhiya termasuklah seperti keturunan , umur dan gaya hidup sesorang ...

*Tekanan darah yang sihat adalah seperti ini : Paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah daripada itu
** 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka pertama adalah lebih tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda. Angka kedua ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.



Image result for tekanan darah tinggi


7 CARA KAWAL BAGI  KURANGKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Masalah tekanan darah tinggi ? Bagi permulaan untuk menangani kemungkinan anda mempunyai tekanan darah tinggi ...kakina share tip-tips yang munkin boleh membantu anda semua :-

1. Kurangkan berat badan andaMengawal berat badan dengan BMI anda...

2. Bersenamlah dengan lebih kerap . Cuba buat dalam 30-45 minit  pada hari minggu. Paling tidak pon dalam 3-4 seminggu...If boleh lah ya...Ini boleh membantu mengurangkan berat badan anda juga..

3. Kurangkan pengambilan garam dalam makanan daripada 2.3g . Garam umpama pasir yang serap air dan tingkatkan tekanan darah. Kurangkan KICAP, telur/ikan masin dan jangan tambah garam pada makanan yang dah siap dimasak.  (#1 suduteh bersamaan 2.3g)

4. Jangan MEROKOK , Ini kerana nikotin rokok dapat tingkatkan tekanan darah tinggi sehingga 10 mm Hg sehingga sejam. Jadi jika anda seorang perokok tegar , ini bermakna peluang anda terkena tekanan darah tinggi lebih cerah.

5. Kurangkan dalam keadaan STRESS, dalam kerja, duit ,kesesakan jalan jem dan pelbagai lagi.Kalau anda dalam keadaan stress selalu, sudah tentunya memudaratkan kesihatan diri anda dan boleh mengakibatkan serangan jantung, strok dan penyakit yang lain...Lebih BAIK elakan dalam keadaan STRESS...demi kesihatan anda juga..

6. Amalkan DIET sihat. amalkan pemakanan yang seimbang.

7. Jangan LEKA..sentiasa focus dan buat pemeriksaaan tekanan darah dengan lebih kerap untuk memantau kesihataan anda..

Selain dengan cara yang kakina senaraikan tu juga ..kita boleh amalkan bersama supplement shaklee seperti VIVIX yang sememang nya Popular diserata dunia..


Image result for tekanan darah tinggi

1. VIVIX
Dimana  Resveratrol dalam vivix juga membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi melalui beberapa mekansime. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan dalam tekanan darah. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan  tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.


ADA LAGI BEBERAPA SUPPLEMENT ada yang boleh anda PILIH ... seperti :-


Image result for esp darah tinggi


1. ESP - Ini merupakan satu-satunya produk didalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia.I turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
4 kajian menunjukan ESP menghalang LDL dri teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan ateri tersumbat yang membawa kepada diserang sakit jantung. 

Image result for omega guard shaklee




2. OMEGA GUARD -Ia membantu mengekalkan tekanan darah normal, mencegah salur darah daripada tersumbat, mengelakkan strok dan mencegah pembekuan darah dalam badan kita...Omega guard adalah minyak ikan tulin yang terbaik didunia..

Image result for garlic shaklee


3. GARLIC COMPLEX - Mengawal jangkitan ,menurunkan tekanan darah, menurunkan kolestrol dan memelihara kesihatan selular. Garlic Complex dapat mengeluarkan raksa, plumbum , kadmium yan gmerupakan logam toksik dalam tubuh badan dengan pantas. Logam toksik ini merupakan antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat dengan cepat.


Mari kita tengok BEBERAPA TESTIMONI yang MENGAMALKAN VIVIX..dalam menangani TEKANAN DARAH TINGGI:-










Anda boleh membuat pilihan ..ikut kemampuan anda...
Jika anda ingin berhenti dari merokok dengan cara mudah ,amalkan lah VIVIX itu yang terbaik kerana ia SELAMAT SEMULAJADI dan BERKESAN..Anda boleh hubungi saya KAKINA...ditalian dibawah or di poster2 yang ada...SEBOTOL VIVIX cuma berharga RM 503.00 sahaja...Jika anda ingin membeli 2 BOTOL , anda layak mendapat FREE MEMBERSHIP...FREE POSTAGE...


TIPS :-

Untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkan dengan secara konsisten dan berterusan .In sha allah ada kesembuhan pada diri anda.


Ada yang berminat serta mencari supplement shaklee boleh hubungi :-

wssp/telegram/sms  Kakina – HP : 017-2785151
or
wssp sms : Hafiizuddin (University Sultan Idris Shah)
HP: 019-5996287

#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees                                                                 












Tiada ulasan:

Catat Ulasan