Saturday, December 16, 2017

CARA ATASI JUGA SIMPTOM KENCING KOTOR

Bercerita pasai AIR KENCING KOTOR ni kan....nampak macam biasa je kan...macam tak der apa je kan...TETAPI kalau sesiapa yang dah kena ..boleh menangis ..taubat tak mau berlaku lagi...

Ini terjadi pada kakina sendiri....pada beberpa minggu yang lalu....Biasa memang kakina minum air yang cukup yang berlebihan pon..disebabkan cuti-cuti duduk rumah...kekerapan minum air tu hilang...tah mengapa bila duduk rumah nafsu untuk minum air hilang...kalau bekerja boleh minum sampai 3 liter dirumah 3 caawan pon payah....ni lah padahnya...kakina diserang kencing kotor ...Sakit teramat sakit ketika nak buang air kecil....


Pelbagai cara yang kakina buat...

1. Makan HALBA dan minum air kosong tiap pagi...sebelum makan apa-apa...dan makan 3 kali sehari

2. Minum air BARLI...kosong je no gula langsung..minum lebih  banyak agar dapat buang kencing dengan kerap..

3. Ni last kawan-kawan suggest beli #URAL di farmasi dan minum 3 kali dalam sehari....

Bila pergi FARMASI ..doctor yang ada disitu berkata "u makan dalam 2 hari , if tak ok juga kena buat follow-up di klinik jangan tunggu tau....'OKY doctor....thanks for suggestion....




Tahu tak mengapa terjadinya kencing kotor ni? mengapa ia mudah terjadi pada wanita?
Kalau nak tahu kencing kotor ni memang mudah terjadi pada kaum wanita diatas beberapa sebab seperti saluran tempat buang air kecil yang pendek dan saluran buang air kecil dekat dengan tempat buang air besat. Maka itu lah mudahnya bakteria masuk kedalam saluran tempat buang air kecil.

Pada wanita yang hamil ni lagi mudah kerana hormon yang terhasil ketika mengandung saluran buang air menjadi lebih sedikit besar berbanding biasa. Itu sebab wanita yang hamil kerap mengalami kencing kotor..

Kencing kotor atau pon paling mudah  dengan kata jangkitan kuman pada saluran kencing selalu dihidapi oleh wanita. Dimana ia akan merasa pedih ketika membuang air kecil dan juga rasa sakit dibahagian ari-ari iaitu abdomen bahagian bawah. Ini semua kerana jangkitan kuman yang berlaku pada tempat buang air kecil sehingga menyebabkan keradangan dibahagian tersebut.


Mari kita kenali BEBERAPA FAKTOR YANG MENYEBABKAN KENCING KOTOR..

1. Wanita  yang paling berisiko untuk mendapatkan kencing kotor berbanding kaum lelaki. Ini disebabkan saluran air kencing wanita lebih pendek berbanding kaum lelaki dan ia lebih dekat dengan tempat membuang air besar. Oleh itu lah mudahnya kuman atau bakteria masuk kedalam saluran kencing

2. Wanita yang hamil

3. Pekerja Seks

4. Mengalami Masalah Pundi Kencing

5. Memunyai masalah sistem imun seperti penghidap HIV dan juga kencing manis

6. Mempunyai masalah didalam Batu Karang

7. Wanita yang dah berumur

8. Masalah pundi kencing yang tidak boleh dikawal disebabkan saraf tunjang yangbermasalah . Ia boleh menyebakan sedikit air kencing terkumpul dalam pundi kencing dan ia menyediakan tempat bagi kuman itu sendiri membiak.


APA PULA SIMPTOM DAN TANDA-TANDA AIR KENCING KOTOR

Didalam kes begini ia boleh dikatogeri kan kepada 2 jenis 

Pesakit yang mempunyai simptom - symptomic Urinary Tract Infection dan pesakit yang langsung tidak mempunyai simptom Asymtomatic Urinary Tract Infection.

Bagi pesakit yang tidak ada simptom ni terjadi pada kaum wnita yang sedang hamil .Ini kerana mereka datang untuk membuat chek-up setiap bulan. Biasanya wanita yang hamil doctor akan bagi ubat antibiotik  saja sebagai rawatan.

Yang mempunyai simptom pula , selalunya mereka akan mengadu :-
*Sakit ketika membuang air kecik dimana pada penghujung sekali bila air kencing dah nak habis
*Sakit pada bahagian air-ari
*Asyik rasa nak kencing walaupon hanya sikit je yang keluar
*Tergesa-gesa nak buang air kencing
*Air kencing yang berwarna keruh
*Demam
*Mengigil
*Rasa Letih
*Sakit belakang bahagaian buah pinggang kadang-kadang menyusur ke bahagian pinggang

Jangan ingat semua kencing kotor mempunyai tanda ya...beringat ada juga yang langsung tidak menunjukan tanda-tanda  secara fizikalnya...

Memang kencing kotor boleh diatasi dengan antibotik atau rawatan dirumah, ia boleh menjadi lebih teruk sekiranya tidak segera bertindak dengan cepat.


BAGAIMANA CARA ATASI ATAU MENCEGAH DARI MASALAH KENCING KOTOR BERLAKU PADA BADAN KITA..

1. Banyakkan Minum air dalam sehari
Minumlah air dengan banyak, sekurang-kurangnya 8 gelas sehari , sehingga air kencing menjadi jernih ya..



2. JANGAN KERAP TAHAN BILA NAK BUANG AIR KENCING

Ni perangai setengah daripada kita suka tahan kencing....
Tak elok sebenarnya...Terus buang air kencing jika terasa untuk berbuat demikian.Menangguhkan membuang air kencing akan menggalakan pembiakan kuman dalam pundi kencing.




3. JAGA KEBERISHAN ALAT SULIT
Selepas buang air kecil, biasakan mengelap dari depan kebelakang selepas ke tandas, ia bertujuan mengurangkan bakteria merebak dari kawasan dubur ke saluran kencing.

Basuh tangan sebelum dan selepas mencuci alat sulit

4. GUNAKAN PAKAIAN YANG LONGGAR
Wantia yang hamil digalakkan memakai pakaian dalam daripada kapas dan pakaian hendak sentiasa longgar. Elakkan pemakaian pakaian dalam yang ketat  serta tidak selesa

5. BUANG AIR KECIL SEBELUM DAN SELEPAS MEMBUAT HUBUNGAN KELAMIN dengan pasangan .

Untuk mengelakkan jangkitan, anda dinasihatkan agar membuang air kecil sebelum dan selepas melakukan hubungan intim dengan pasangan. Untuk menjaga dan mengelakkan jangkitan kuman pada kemaluan ...


Seandainya anda berasa nak buang air kencing dan merasa sakit pada penghujung ketika buang air ...kemungkinan anda mengalami jangkitan kuman, segera mendapatkan rawatan atau atasi dengan cara yang betol ..minum air dengan banyak..

Selain daripada cara-cara diatas yang kakina amalkan...untuk kembali sihat ...
Shaklee juga ada supplement sebagai antibiotik semulajadi yang boleh diamalkan...
Kakina amalkan #GARLIC Complex shaklee, sebab ia mudah telan mudah serap..ia bertujuan melawan bakteria didalam badan ...juga memberikan kesihatan yang baik....


Garlic

Kalau nak tau kelebihan GARLIC COMPLEX shaklee ni ia diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik . Cara pembuatannya pada suhu bilik tanpa haba kerana ia bertujuan untuk mengekalkan pengaktifan ALLICIN pada tahap 100%..Kalau nak tau tak semua garlic dipasaran ada mempunyai ALLICIN tau...ALLICIN ni memrupakan sebatian ORGANOSULFUR yang terkandung dalam bawang yang mana ia mempunyai kelebihan antibakteria dan anti kulat serta mempunyai sifat penyembuh .

Mudah je garlic complex ni ..kecik je...best tau...tak rugi mengamalkannya..kerana ia adalah sebagai antibiotik semuljadi...dari nak makan bawang putih yang ori tu bau busuk baik makan garlic complex shaklee....mudah telan mudah serap..


Sekiranya berminat untuk mendapatkan GARLIC COMPLEX   ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp


2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.




Penafian*
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

#shakleeBAtucaves0172785151
#shakleeGombak0172785151
#shakleeTamansamudera
#shakleeTamanJasaUtama
#shakleePinggiranbatucaves

RESIPI ASSAM LAKSA SEDAP DARI DAPUR KAKINA

Selamat petang semua....
Sedang buat apa tu? rehat-rehat ke...atau sambil minum petang bersama keluarga or pergi makan angin sempena cuti sekolah anak-anak ni...

Kakina duduk rumah je...sebab dua hari je cuti kan..biasa bekerja dari pagi hingga petang...Hari ni kakina nak share resipi bagaimana buat #Assam laksa...tentu ramai yang dah tau kan...dah biasa buat...tak salah kan kakina nak share lagi...mana lah tau ada yang sudi belajar serta gunakannya...


Resipi Assam Laksa Sedap

Kuah Laksa Siap diMakan 



Oky lah mai tengok sampai habis ya,,,,resipi ringkas ni...mudah je sebenarnya...

RESIPI #ASSAM LAKSA SEDAP dari Dapur KAKINA..
#Bahan2 kuah laksa:-
7 ekor ikan kembong yg agak sederhana
*5 tangkai cili kering (rebus dulu)
*2 biji cilimerah
*8 biji cili api
*2 biji bawang besar
*6 biji bawang kecik
*4 biji baeang putih
*1 inci belacan
3 kuntum bunga kantan
Rm 1.00 daun kesum
4 keping assam.keping
Garam

#Bahan2 laksa pulak:-
Laksa /mee kuning
Timun - ptong halus
Telor - rebus
Cili merah -potong kecik
Limau kasturi
Bawang besar -potong nipis

Cara2nya
1.Buanglah dulu isi perut ikan tu,basuh dan rebus dlm 5-10minit
2.Asingkn isi dan tulang..blender isi dulu dengan air rebusan..dah siap baru blender tulangnya pulak
3.masukkn dalam periuk
4.Blender bhan yg bertanda (*) jadi satu sampai halus..dan cmpurkn dlm priuk yg ada ikan..
5.Masukn daun kesum,bunga kantan,assam keping dlm periuk tadi..tambhkn air ya....buh lh garam le..dan rasa..
6.Biar didih kejap bagu betol2 masak..dlm 5minit bolh dihidngkn


Resipi Assam Laksa Sedap

Daun Kesum , Bunga Kantan



Resipi Assam Laksa Sedap

Bawang , Timun , Cili Merah telah Dipotong
Telor Rebus ...



Resipi Assam Laksa Sedap

Mee Kuning dan Laksa



Resipi Assam Laksa Sedap

Laksa siap untuk dimakan

Untuk yang berminat nak mencuba silakan....
Boleh dibuat minum petang...bersama keluarga boleh juga buat berniaga untuk tambah pendapatan kelurga...

Selamat mencuba ya sahbat2sahabat sekalian

Monday, December 11, 2017

CARA SEMULA JADI TURUNKAN PROTEIN DALAM AIR KENCING

Kebiasaaan kita cuma tahu protein ada sedikit je didalam air kencing...ni adalah normal kan..Namun ada juga berlebihan yang mana protein ni lebih dikenali sebagai protein dalam urin dimana ini lah tandanya permulaan pada permasalahan BUAH PINGGANG...

Tugas utama buah pinggang adalah menapis darah didalam badan. Bila Buah pinggang sihat ia akan mengekalkan benda penting yang mana badan perlukan dalam darah misalnya protein. Ia juga menyingkirkan benda-benda yang tak perlu seperti lebihan air. Jadi apabila ada protein dalam air kencing,menunjukan bahawa buah pinggang anda telah rosak kerana ia tidak berfungsi dengan betol.


Cara Turunkan Protein Dalam Air kencing


Bagaimana PROTEIN boleh ada didalam AIR KENCING?

Ramai diantara kita tidak menyedari bahawa mereka adalah masalah dengan protein yang berlebihan didalam air kencing .Ini berlaku tanpa kita sedari...sebab ia tiada tanda yang menunjukan air kencing berprotein tinggi. Tetapi ada juga orang yang mengalami air kencing yang berbuih dan sangat keruh serta bengkak air. Nak tau ada lebihan protein atau tidak hanya dengan membuat pemeriksaan air kencing...


Siapakah GOLONGAN YANG BERISIKO TINGGI didalam kes begini

Pesakit kencing manis dan tekanan darah tinggi yang paling berisiko mengalami masalah air kencing berprotin . Ini kerana bila mereka ada mengalami dua penyakit  ia boleh merosakkan buah pinggang sehingga boleh menjadikan masalah protein didalam air kencing

Beberapa PUNCA yang menyebabkan PROTEIN BOCOR dan masuk kedalam AIR KENCING:-
- Melalui jangkitan  iaitu jangkitan buah pinggang
- Masalah didalam buah pingang yang mana buah pinggnag dah menjadi kronik 
- Gangguan system imun
- Bila sesorang itu trauma
- Toksin yang berlebihan didalam badan seseornag
- Ubatan seperti NSAID ..

Selain itu ada juga cara PROTEIN MASUK kedalam air kencing melalui :-
- Tekanan emosi
- Demam
- Banyak membuat senaman berat
- Terlalu terdeah kepada kesejukan yang melampau
- Dehidrasi


BAGAIMANA CARA YANG TERBAIK UNTUK KURANGKAN PROTEIN DALAM AIR KENCING

RAMAI yang tidak tahu apa punca sebenarnya bagaimana protein boleh berlebihan didalam air kencing sehingga menyebabkan permasalahan didalam buah pinggang pada badan seseorang. Kekadang bila protein dh berlebihan ia boleh mengakibat kegagalan buah pinggang berfungsi dan ia akan menjadi lebih kronik lagi...

Ini sangat penting untuk kita mencegah kerosakan buah pinggang yang progresif sehingga boleh menyebabkan PROTEINURIA ..ni semua berpunca daripada protein yang berlebihan.

Cara alternatif bagi mengurangkan protein dalam air kencing adalah melalui cara pemakanan pesakit itu sendiri ...dimana pesakit perlukan..

1.  AMALKAN MINYAK IKAN
Kajian menunjukan anti keradangan dari asid lemak omega 3 yang terdapat pada MINYAK IKAN amat bermanafat untuk masalah buah pinggang. Minyak ikan juga bagus bagi mengurangkan tekanan darah. Bagi mereka yang mengamalkan minyak ikan dalam diet harian ia boleh atasi permasalah protein dalam air kencing.

Dalam shaklee ada MINYAK IKAN YANG TERBAIK- iaitu OMEGA GUARD...


2. AMALKAN PROTEIN SOYA
Banyak mengatakan bila ada kencing manis kena kurangkan protein haiwan atau elakan..tetapi didalam penambahan protein soya dalam diet harian adalah perlu kerana ia membantu bagi mengurangan paras protein dalam air kencing..

Dengan pengambilan protein soya yang berkualitu dapat bantu atasi masalah protein dalam air kencing...

Shaklee ada soya yang terbaik iaitu ESP..yang sememang bagus untuk pesakit kencing manis dan semua..


3. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM YANG BERLEBIHAN

Kurangkan pengambilan garam didalam setiap hidangan yang dimakan..kerana ia juga dapat membantu di dalam mengurangkan kadar protein dalam air kencing. 

Bila pesakit membuat pengurangan garam dalam setiap diet harian ..ada mengatakan bahawa 22% protein yang ada akan mula menurun...Ia juga membantu dalam memperbaiki fungsi buah pinggang. 

Pad pesakit darah tinggi pula bila membuat pengurangan didalam pengambilan garam dalam setiap diet mereka ia dapat mengurangkan sebanyak 77% paras protein dalam air kencing.

Bila membuat pengurangan garam dalam diet harian ia dapat juga  mengurangkan tekanan darah ...pesakit.


4. KAWAL GULA DALAM DARAH

Bagi pesakit kencing manis harus menghadkan pengambilan gula dan karbohidrat halus kerana kedua-duanya akan meningkatkan lagi kadar gula dalam darah. Sebaiknya makan lah karbohidrat yang mengandungi serat, seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. 


Selain itu juga untuk pengetahun semua POLIFENOL dapat mengatasi PERMASALAHAN PROTEIN DALAM AIR KENCING..

Didalam kajian bahawa potensi POLIFENOL dapat meningkatkan taraf kesihtan. 
FUNGSI POLIFENOL adalah menyokong paras gula yang normal dalam darah serta menggalakan tekanan darah yang normal.. selain itu ia juga mengurangkan keradangan dan membantu memelihara sel DNA dan menyokong pembaikan , pembaharuan dan fungsi sel yang sihat ..Itu sebab POLIFENOL ni juga boleh memberi manafat kepada mereka yang berpenyakit didalam kencing manis yang mana protein yang berlebihan..

Sepertimana kita tahu sumber makanan yang kaya dengan POLIFENOL termasuk juga buah beri, delima , kekacang dan minyak zaitun. Polifenol juga ada terkandung didalam VIVIX iaitu satu minuman botani gabungan ANGGUR MUSCADINE, POLYFONUM CUSPIDATUM, PURPLE CARROT dan ELDERBERRY ..Campuran unik 4 bahan ini membekalkan 16 jenis POLIFENOL termasuk lah RESVERTROL yang bertindak bagi mencukupi keperluan nutrien sel badan dan seterusnya sel-sel badan boleh berfungsi dengan lebih optimum.
VIVIX

VIVIX bertindak didalam 4 cara :-

- Mempertahankan sel
- Memberi tenaga kepada sel
- Memperbaiki sel
- Meningkatkan prestasi sel



APA KATA PENGGUNA YANG MENGAMALKAN VIVIX DIDALAM PERMASALAHAN PROTEIN DALAM AIR KENCING...
Kita lihat dan nilai sendiri...ya



Cara Turunkan Protein Dalam Air Kencing



Cara Turunkan Protein Dalam Air kencing




Sekiranya berminat untuk mendapatkan VIVIX   ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp


2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.





Penafian*
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Sunday, December 10, 2017

10 TIPS TERBAIK KAWAL GULA DALAM DARAH DENGAN SUPPLEMENT

Kencing manis ataupon DIABETES adalah satu penyakit yang agak berbahaya pada seseorang kerana ia menjejaskan keupayaan badan pesakit untuk memberikan tenaga daripada glukosa ataupon gula dalam darah.  

Ia terhasil apabila badan kita tidak boleh menghasilkan atau menggunakan INSULIN dengan betul.

Tips Kawal Gula Dalam Darah


Untuk pengetahuan semua , bahawa badan kita ni memerlukan bekalan glukosa yang stabil. Oleh kerana seseorang ada penyakit Diabetes atau KENCING MANIS ia membuatkan gangguan dalam metabolisme glukosa. Bila ia terganggu ia memberi kesan kepada setiap organ , dengan itu ia boleh menyebabkan timbulnya sakit jantung , juga kegagalan buah pinggang , buta dan masalah didalam saraf itu sendiri.

Untuk permasalahan ini  bagi mencegah komplikasi yang lebih teruk lagi ..pesakit hendaklah mengawal dan mengambil langkah-langkah untuk memastikan dengan mengawal tahap glukosa didalam darah supaya ia stabil ...

Seperti mana kita tahu Penyakit Diabetes atau Kencing manis ni adalah disebabkan oleh Glukosa yang tinggi dalam darah .  Ia terjadi apabila pankreas berhenti dari menghasilkan insulin atau lebih mudah insulin yang dihasilkan tidak dapat mencukupi ..

Disini kakina nak share beberapa 10 TIPS untuk mengawal gula dalam badan...
Tips ni bukan saja untuk pesakit Diabetes ya...yang sihat pon sebaiknya mengamalkan sebelum terlambat..kerana kita tak tahu sama ada kita ni sihat ke tidak selamanya...
Bila berat badan dah berlebihan risiko kepada penyakit kencing manis..adalah tinggi , maka itu jaga lah ya kesihatan anda...

Diantara tips-tips yang boleh diamalkan untuk mengawal kadar gula dalam badan adalah:-

1. Makan lebih Sayur Bayam
Sayur Bayam sangat kaya dengan magenesium . Ada kajian mengatakan ia boleh mencegah perkembangan kencing manis jenis 2.  Dalam satu kajian mengatakan golongan wanita adalah golongan yang banyak mengambil magensium berbanding kaum lelaki. Oleh itu ia mengurangkan kepada berisiko terhadap kencing manis. Melainkan yang mempunyai berat berlebihan.


2. Makan Kacang Walnut
Kacang walnut adalah terbaik kerana lemak mono tak tepu dan ia tidak menghasilkan tahap glukosa dalam darah berbanding makanan lain. Ddalam kajian mengatakan dengan mengamalkan walnut menjadikan sel lebih snesitif kepada insulin, seterusnya memerangi glukosa tinggi dalam darah.


3. Makan Kacang setiap hari
Kekacang adalah makanan serat yang terbaik untuk diamalkan...Didalam satu kajian mengatakan bahwa 75g kekacang dengan memakannya setiap hari boleh menstabilkan tahap glukosa darah juga insulin.


4. Kayu Manis
Cuba campurkan kayu manis didalam hidangan anda , seperti bubur , yogurt atau minuman teh dan kopi...Didalam kajian di Pakistan , kebanyakan rakyat nya memang suka masukan kayu manis didalam setiap hidangan mereka .ini kerana mereka percaya ia dapat menurunkan paras glukosa darah sebanyak 18 hingga 29 peratus bergantung kepada jumlah kayu manis yang di taruk dalam setiuap hidangan..


5. Amalkan hidangan produk tenusu Rendah Lemak
Dalam saiz hidangan yang bersamaan dengan 200ml susu rendah lemak . Satu kajian terhadap 3000 irang mendapati yang mempunyai berat berlebihan dan mengambil banyak makanan tensusu kurang 75peratus  untuk mendapat kerintangan insulin berbadning mereka yang tidak mengambilnya. Ini menunjukan laktosa , protein dan lemak didalam produk tenusu memperbaiki glikosa darah dengan memperlahankan pertukarkan gula dari makanan kepada glukosa darah.


6. Makan dengan Jadual yang Teratur
GLUKOSA darah akan turun mendadak bila perut lapar, Bila makan glukosa akan melimpah semula. Ini memaksa pankreas untuk melepaskan lebih banyak insulin dan membentuk kitaran yang berbahaya...


7. Makan dengan kadar yang sedikit bukan banyakMakan mengikut peraturan...dengan kadar yang sederhana...
Pengambilan makanan dengan kadar separuh/sederahana kerana bila makan dengan kadar kecil atau sederhana ia dapat mengelakan kemasukan glukosa yangbanyak yang seterusanya meningkatiakn gula dalam darh dan pelepasan insulin yang tinggi.


8. Kurangkan makan makanan yang berlemak
Dari hasil kajian dari AMERIKA mengatakan sesiapa yang mengambil makan yang mempnyai lemak tepu lebih berisiko mendapat kencing manis...


9. Bersenam setiap hari
Buatlah senaman setiap hari bagi mengekalkan paras gula dalam darah dan menstabilkannya. Ada juga mereka yang mengamalkan diet juga pemakanan yang seimbang serta mengamalkan pemakanan supplemnt serta rawatan alternatif untuk kencing manis.


10. Hadkan pengambilan makanan yang tinggi Indeks Glisemik dan Beban Glisemik
GI dan GL ia lebih dikenali dalam ukuran bagaimana mudah makanan ditukar keada glukosa darah. Kajian mengatakan dengan pengambilan makanan rendah GI dan GL boleh tingkatkan pengawalan gula dalam darah bagi mereka yang ada kencing manis.
Untuk makan rendah GI termasuk kekacang, epal,pear,barli, yoguart, bijiran  juga susu.


BETOL ke ada supplement untuk DIABETES ni...?
Mari kita tengok ...

Bagaimana VIVIX adalah IKHTIAR yang terbaik untuk mereka yang mengalami masalah DIABETES...

#VIVIX ni adalah satu supplement antipenuaan yang sangat kaya dengan RESVERATROL dan POLIFENOL tumbuhan yang sangat bermanafat kepada kesihatan tubuh badan pesakit..

Bahan-bahan yang ada didalam VIVIX seperti ANGGUR MUSCADINE, LOBAK UNGGU, ELDERBERRY , POLYGANUM CUSPIDATUM. bahan aktif dalam vivix iaitu RESVERATROL ni terbukti  melalui satu kajian..yang mengatakan bahwa iaitu dapat mengawal gula dalam darah dimana ia sememangnya bagus untuk pesakit kencing manis dari berlakunya komplikasi dalam kencing manis..



Vivix


Sepertimana didalam kajian menunjukan bahawa 70 orang penghidap kencing manis , ada membuktikan bahawa dengan pengambilan RESEVERATROL 1g setiap hari selama 45 hari berterusan boleh terjadinya :-

#DAPAT MENURUNKAN PARAS GULA ketika berpuasa
Bacaan gula ketika berpuasa yang normal menunjukan badan seseorang beruaya memproses gula dengan baik

#MENURUNKAN KEPEKATAN INSULIN didalam Badan
Kalau nak tahu kepekatan insulin ni dipanggil juga RINTANGAN INSULIN ..dalam erti lain , reseveratrol ni dapat mengurangkan keringtangan isnulin atau bagi meningkatkan tahap sensitiviti insulin dalam mengurangkan kadar paras gula.

#MENURUNKAN TEKANAN DARAH SISTOLIK
Sistolik ni adalah bacaaan bahagian atas yang mana ia adalah tekanan yang dihasilkan oleh jantung untuk pam darah ke satu badan

Tekanan darah yang tinggi bererti masalah pada jantung sendiri yang memaksa jantung bekerja dengan lebih kuat lagi.

#MENAIKAN BACAAN KOLESTROL HDL
HDL lebih dikenali sebagai kolestrol yang baik kerana fungsinya untuk mengangkut kolestrol dari sel je hati dan mengurangkan kolestrol didalam sel.


Kalau nak tahu RESVERATROL ialah salah satu bahan aktif yang mana ada pada VIVIX. Didalam satu kajian mengatakan VIVIX ni adalah supplement yang bagus dan berpotensi bagi mengawal penyakit KENCING MANIS dan melambatkan komplikasi.


Testimony Pengamal VIVIX didalam PERMASALAHAN KENCING MANIS..


Tips Kawal Gula Dalam Darah


Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah




Sekiranya berminat untuk mendapatkan VIVIX   ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp


2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.




Penafian*
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Saturday, December 9, 2017

6 JENIS MAKANAN TERBAIK UNTUK PESAKIT KENCING MANIS

Bercerita tentang Penyakit Kencing Manis ni memang agak kasihan ...didalam segi pemilihan makanan...

Mengapa begitu ?Ingat bila dah menghidap kencing manis , nak mengambil makanan memang kena pantau dan jaga  supaya setiap makanan yang diambil kandungan gula tidak terlampau tinggi hingga boleh mengakibatkan komplikasi juga kesan buruk untuk jangka masa yang panjang .




Disini kakina nak share beberapa jenis makanan yang sememang yang terbaik , berkhsiat secara semulajadi malah ia bagus untuk membantu pesakit kencing manis bagi mengawal kandungan gula ...

Tindakan mengawal paras glukosa dalam badan amat penting disamping anda control sikit pemakanan , membuat senaman bagi mengurangkan komplikasi kencing manis...Kurangkan makanan yang berunsur karbohidrat seperti mana nasi , roti outih, biskut .kalau nak makan roti try gantikan dengan roti sert tinggi ..kalau nak makan nasi pulak tukar kepada beras tanpa kanji...kerana dengan pengambilan karbohidrat yang berlebihan ni lah yang menyebabkan kencing manis...

Disini kakina share 6 jenis makanan yang terbaik untuk pesakit kencing manis..SUPER FOOD yang selamat diamalkan ...bukan saja pesakit boleh makan ya..yaang sihat pon elok makan untuk kesihatan...




BLUEBERRY

Ia sememang kaya dengan antioksidan. Didalam blueberry ada Anthocyanin yang mana ia dapat menurunkan kadar stage kencing manis dalam 20%

Didalam bulebery juga ada pterostilbene yang mana ia berperanan dalam menurunkan kolestrol dan lemak. Ia juga dapat melawan kanser dan kencing manis..

Di shaklee ada VIVIX yang mana ia mengandungi elderberry yang semulajadi bagi menyokong gula dalam darah hingga ia dapat menurunkan paras gula...



Makanan Terbaik Untuk Pesakit Kencing Manis


OATMEAL ATAUPON SEREAL

OATMEAL biasanya kebanyakan daripada kita bersarapan dengannya..sebab ia mudah dan senang dibuat..Kalau nak tahu inilah makana yang digalakn untuk pesakit kencing manis ambil kerana ia mengandungi sert ayng tinggi dan rendah kandungan gula nya. 

Ia juga merupakan sumber tenaga. Sebaiknya diamalkan setiap hari untuk kesihatan anda juga...kerana sepertimana yang kita tahu rakyat malaysia memang tak lari bersarapan berat seperti nasi lemak, roti canai..mee goreng...Tukar menu sarapan pagi kepada OATMEAL...




Makanan Terbaik Untuk Pesakit Kencing Manis

IKAN SALMON

Ia sangat kaya dengan asid lemak omega 3. Jenis lemak yang terbaik sihat ni berfungsi bagi mengurangkan risiko dalam sakit jantung, ia juga dapat menruunkan berat badan, mengurangkan keradangan serta memperbaiki perkembangan insulin yang sangat penting bagi mereka yang menghidap kencing manis. Selain itu kalau nak tahu ikan salmon ni mengandungi VITAMIN D juga ya...

Dishaklee kami ada OMEGA GUARD yang sangat kaya dengan asid lemak OEMGA 3 iaitu seperti DHA dan EPA adalah PILIHAN TEPAT bagi pesakit kencing manis..bukan saja ikan salmon ada zat begini ya...



Makanan Terbaik Untuk Pesakit Kencing Manis


BARAKOLI

Kajian menunjukan bahawa barkoli memiliki zat yang mampu memperbaiki dan mengembalikan fungsi pembuluh darah yang telah rosak akibat daripada penyakit kencing manis. IA telah disahkan oleh UNIVERSITY WARWIK ..zat sulforaphane ayng mana terkandung didalamnya membantu memulihkan pembuluh darah..

Didalam shaklee ada vitamin seperti ini bagi menjaga saluran darah iaitu VITAMIN E ..


Makanan Terbaik Untuk Pesakit Kencing Manis

SUSU


Ramai yang tak suka minum susu kan...ni pasti memang tidak dinafikan...Kalau nak tahu susu menpunyai kadnungan kombinasi VITAMIN D dan kalsium yang sangat bagus untuk penghidap kencing manis.

Ada kajian yang telah dibuat keatas wanita  yang sememang mengamalkan susu akan dapat 1000mg kalsium yang lengkap dengan vitamin D  akan mengurangkan dari terkenanya kencing manis. Ada gak yang kena kencing manis tetapi dalam kadar yang sangat rendah iaitu 3% saja..

Jadi pada mereka yang sememangnya tak susu, anda boleh mengamalkan supplement shaklee iaitu OSTEMATRIK yang mana ia lengkap dengan VITAMIN D dan magenesium yang sangat membantu pesakit kencing manis.




Makanan Terbaik untuk Pesakit Kencing Manis

BAWANG PUTIH 

Ia mengandungi galian yang tertentu dimana ia sangat terbukti bernilai dalam metabolisme karbohidrat.Bawang putih sangat kaya dengan kalium dimana ia ada 529mg bagi setiap 100gm. Bila seseorang tu diserang kencing manis ni bermakna ia mempunyai asid yang berlebihan serta ia tidak bertindak dalam pengambilan kalium dalam tubuh sehingga berlakunya sesuatu seperti tak sedarkan diri aaupon koma.

Selain itu kalium yang ada didalam bawang putih, ia juga kaya dengan zink, mangan dan sulfur dimana semua galian ni berupaya membantu pesakit kencing manis...

Di shaklee kami ada GARLIC COMPLEX bagi alternatif bagi mereka yang susah nak telan bwang putih asli..telan je garlic shaklee no rasa no kelat no bau...



BEBERAPA TIPS BERGUNA PADA PESAKIT KENCING MANIS:-

#Pesakit kencing manis boleh menikmati hingan seperti biasa iaitu sarapan pagi, makan tenghari dan malam 

#Pesakit kencing manis perlu mengambil hidangan makanan yang jangan terlalu banyak..dan belebihan ..Makanan yang mengandungi kabohidrat kena di hadkan kerana ia akan meningkatkan lagi kadar bacaan gula meningkat

#Pesakit kencing manis perlu mengambil serat didalam diet mereka  kerana ia membantu mengawal paras gula dalam darah dan bagi mengelakn dari berlaku nya sembelit

#Pesakit kencing manis perlu mengurangkan pengambilan makanan yang ada kolestrol dan lemak yang berlebihan terutama lemak tepu seprti krim , minyak kelapa , santan..

#Pesakit kencing manis perlukan makanan yang penuh dengan serat.seperti bijiran buah-buahan , sayur-sayuran , kacang..Elakan memasak menggunakan garam yang berlebihan.



Anda boleh tengok beberapa Testimony dari customer yang mengamalkan VIVIX sebagai satu jalan untuk lebih sihat...



Vivix



vivix



JAGA LAH PEMAKANAN ANDA, Jaga kesihatan anda...Jika anda tak ingin dipotong kaki..makan ubat yang diberikan oleh doctor...pantau bacaan gula ddidalam darah anda...

Jangan ambik mudah...Bacaan gula yang meningkat tinggi akan membawa padah  ya..Sayangi lah diri anda juga kelurga anda...Amalkan pemakanan yang sihat juga supplement yang terbaik untuk kesihatan anda..




Sekiranya berminat untuk mendapatkan VIVIX ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.









PENAFIAN
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.