Friday, February 24, 2017

RESIPI LEPAT PISANG KAKINA

Hai , salam sejahtera semua ..
Apa khabar ya ? Sudah bersarapan belum...Sarapan apa yang anda buat dan sediakan untuk keluarga ya?

Tak idea nak buat apa...Nak mudah ...Mai kakina share satu resipi yang paling mudah dan cepat..yang penting barang ada..heeee

JOM PI DAPOR ...mari mari...




Sebenarnya kan...resipi ni banyak nama tau lain negeri lain nama...macam macam ada...
Macam kakina memang dari kecik hingga lah ke beso ni..tau tu kuih "LEPAT PISANG"..Nak jadikan cerita kakina yang benarnya berasal dari JOHOR...adik beradik kakina ramai...kalau nak beli kuih memang nak kena banyak...tau..karang ada yang menangis pulak tak dapat...hahahahah

Biasanya mak kakina akan membuat kuih muih dengan kuantiti yang banyak tau...kalau kata pengkukus tu 3 tingkat ..memang penuh semuanya....Mau tidaknya..mak mesti buat start lepas maghrib...pastu dah lepas isyak tu memang dah siap kukus...APA lagi kami semua makan ler ...panas panas lagi sedap....yang baki baru kami buat sarapan ke esok kan harinya...heeee...Almaklumlah kan...dah adik beradik ramai..rasa nak makan memang ada je...budak budak tengah membesar...kan...BETOL tak...

KUIH lepat pisang ni adalah salah satu kegemaran kelurga kakina...sebabnya...kakina ni dok kampung...pokok pisang memang banyak...daun pisang pon tak payah beli...Mudah je kan...Pisang masak ..pe lagi nak buat selain cekodok pisang...pisang salai...LEPAT PISANG ler...

Oklah asyik bercerita je...Bila nak share resipi ye tak ye ...heeee


RESIPI LEPAT PISANG VERSI KAKINA

Bahan bahanya :-

15 biji pisang mas ( pisang apa pon boleh janji jangan ler pisang yang di goreng tu ya ) 
1/2 bungkus Tepung beras..( nak guna tepung gandum pon boleh )
Santan kotak ( nak guna yang original pon boleh )
Gula pasir ( ikut suka kemanisannya )
sedikit garam
Daun pisang ..ler..karang nak bungkus ngan apa pulak heheheheh

Cara-caranya

Lenyekkan pisang ...masukan gula pasir...garam sedikit bagi lemak2 rasa
tepung beras..
santan ikut kecairan adunan ( jangan terlalu  cair karang tak boleh nak bungkus pulak )
gaul semua...
dah siap kukus ler selama 20 minit...
ok siap...boleh makan..


  

                      



OK tadaaaa dah siap boleh ngap..makan...ya hoo!!!

Pada ibu ibu yang teringin nak buat , tak reti ikut je resipi kakina , in sha alllah ..
Yang penting rajin tau...jangan malas malas ye ibu ibu...

Ok lah, sedikit  perkongsian yang boleh kakina share untuk kawan kawan semua. Moga- moga dengan perkongsian ni dapat lah dimanafatkan pada semua...CUba lah ye resipi kakina , jika sudi...KAK ina halal kan untuk kawan-kawan...

Terima kasih sudi singgah blog kakina ya..
Moga moga kawan kawan semua sentiasa sihat walafiat...ceria ceria selalu..


SARINAH HASHIM - KAKINA
H/P : 017 2785151

Untuk pengetahuan semua...kakina juga ada jual supplment shaklee ya..
mari singgah FB KAKINA .https://www.facebook.com/settings?ref=mb&drop.. 

http://rieina.blogspot.my/










Thursday, February 23, 2017

TIPS TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI


Assalammualaikum wbt,

Kita sebagai anak tentu risau kan , bila ibubapa kita ada yang menghidap penyakit tekanan darah tinggi...
Bukan saja ibu bapa ..kita sendiri pon risau dengan kesihatan kita juga...terutama kita sebagai ibubapa yang bekerja dengan anak anak lagi. Kerja mana yang tak penat letih ... stress berlambak dengan kerja yang ada...Itu adaalah penyumbang tekanan darah tinggi tu ada...Biasa kita dengar orang orang tua saja kan...Kemungkin diri kita yang belum tua pon ada tekanan darah tinggi ni..

Bila dok fikirkan mengapa boleh terjadi ya...pada ibubapa kita juga kita sendiri...




Sangat berbahaya sebenarnya darah tinggi ni.Ia boleh mengakibatkan serangan sakit jantung, stroke atau lumpuh, kegagalan jantung dan kegagalan buah pinggang dari berfungsi.. 


APAKAH SEBAB TEKANAN DARAH TINGGI BOLEH BERLAKU ?

*Berusia lebih daripada umur 65 tahun
*Obesiti atau yang berlebihan berat badan
*Mempunyai keturunan yang menghidap darah tinggi
*Makan terlalu banyak makanan masin dan kurang mengambil buah buahan dan sayur sayuran.
*Tak melakukan senaman yang mencukupi
*Minum banyak sangat alkohol atau kopi ( serta minuman berkafein yang lain )
*Merokok yang melampau
*Tidak mempunyai tidur yang mencukupi atau tidur yang kerap terganggu.



10 CARA MERAWAT DARAH TINGGI 

Selain daripada vivix, anda juga boleh amalkan 10 pekara ini untuk membantu menurunkan tekanan darah tinggi tanpa ubat ubatan: -

1. Turunkan berat badan yang berlebihan - Berat yang ideal adalah yang terbaik .
2. Lakukan senaman dengan kerap - Bersenam sekurang kurangnya 30 minit , 3 kali seminggu.
3. Makan makanan yang seimbang -Amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang.
4. Kurangkan pengambilan garam - 
5. Kurangkan pengambilan alkohol
6. Kurangkan atau Berhenti daripada merokok-Nikotin dapat mengingkatkan tekanan darah sehingga 10mm.hg alam tempoh 1 jam.Bayangkan kalau pesakit merokok setiap 1-2 jam sehari..
7. Kurangkan pengambilan minuman yang ada kafein
8. Kurangkan berada didalam keadaan stress - Bila kita stress walaupon diakibatkan benda benda kecil , tekanan darah akan meningkat. Banyakkan bersabar dan berfikir ecara rasional .
9. Sentiasa periksa tekanan darah dirumah sendiri dan berjumpalah doctor selalu
10. Dapatkan sokongan dari ahli kelurga dan rakan rakan.


APA YANG  DALAM VIVIX yang DAPAT MEMBANTU PESAKIT  DARAH TINGGI?

Anda pernah dengar tak pasal RESVERTROL ?

VIVIX adalah cara yang terbaik untuk membantu pesakit yang mempunyai darah tinggi. Ini kerana RESVERTROL adalah antioksidan terhebat yang dihasilkan oleh tumbuhan. RESVERATROL juga merupakan sejenis polifenol yang biasa ditemui dalam wain merah.

Satu kajian yang dijalankan oleh jabatan sains dan teknologi , Universiti Ohio,US pada tahun 1997 telah membuktikan kejayaaan resvertrol dalam masyarakt pembahgian sel sel kanser pada peringkat selular.

Hebat kan resvertrol. vivix shaklee mengandungi 10 kali ganda lebih hebat dari Resvertrol tau.




VIVIX DIRUMUS KHAS daripada 4 bahan dari tumbuhan botanikal terbaik didunia :-

*ANGGUR MUSCADINE
*ELDERBERRY
*LOBAK UNGGU
*POLYGONUM CUSPIDATUM (knotwed JEPUN)


Image result for vivix resveratrol


VIVIX shaklee tidak engandungi sebarang pengawet ,pewarna ataupon perasa tambahan serta tidak mengandungi alkohol. Kalau nak simpan tempat beku seperti dalam petiais beku ia tetap macam tu je...cecair asal...tak caya boleh cuba

RESVERTROL yang ada mampu membantu mengurangkan keradangan , merendahkan LDL atau dikenali juga dengan nama "kolestrol jahat" dan menjadikannya lebih sukar untuk tersumbat yang mana jika berlakunya tersumbat ini akan membawa kepada masalah serangan jantung.

RESVERTROL telah dikenalpasti untuk menurunkan ketengangan pembulu darah dan otot jantung yang menyebabkan tekanan darah tinggi daripada belaku.


KERATAN AKHBAR MENGENAI TEKANAN DARAH TINGGI..




Mari kita TENGOK beberapa perkongsian penghidap DARAH TINGGI yang kini telah bebas daripada penyakit mereka dengan mengamalkan VIVIX shaklee..

Kita tengok apa kata mereka semua...

TESTIMONI 1...



TESTIMONI 2




TESTIMONI 3



Jika sebelum ni ada teringin memiliki or membeli VIVIX..Masa ni lah yang terbaik...Anda layak untuk mendapat keistimewaan yang ada ....

Pendaftaran KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE dengan setiap permulaan anda beli 2 BOTOL VIVIX..

Dimana anda layak mendapat :-
+ Bonus Cash back
+ FREE membership
+ Free POSTAGE


TIPS :-
Untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkan dengan secara konsisten dan berterusan .In sha allah ada kesembuhan pada diri anda.


Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan



CARA TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI

TEKANAN DARAH TINGGI atau dikenali dengan HIPERTENSI oleh doktor doktor modern kini. DULU dulu biasa kita dengar orang yang yang kena tekanan darah tinggi adalah orang orang yang dah berumur atau orang tua..

TETAPI tidak lagi di zaman berteknologi tinggi sekarang...golongan muda pon dah ramai yang mengalami tekanan darah tinggi...Ini disebabkan masalah masalah sekarang yang terlalu menekan kehidupan mereka sehingga mereka mengalami tekanan darah tinggi. 

Tekanan darah tinggi adalah keupayaan darah menekan terhadap dinding arteri. Apabila ia terlalu tinggi, ia menimbulkan beban kerja jantung daripada biasanya untuk mengedarkan darah melalui pembuluh darah ke seluruh badan, ia boleh membahayakan organ organ penting seperti jantung , ginjal dan otak.



Image result for tekanan darah tinggi


Sesiapa yang mempunyai tekanan darah sebanyak 140/90mmHg atau lebih untuk jangka masa yang panjang dikatakan mempunyai tekanan darah tinggi .



BAGAIMANA TEKANAN DARAH TINGGI boleh TERJADI?

Tekanan darah tinggi ditentukan dikategori kan kepada 2 faktor iaitu jumlah darah yang dipump ke jantung dan besarnya resistensi pembuluh darah arteri terhadap aliran darah.
Ia dimana semakin banyak darah yang dipum ke jantung dan semakin sempit lah pembuluh darah arteri, ia boleh menjadikan tekanan darah semakin meningkat.



Image result for tekanan darah tinggi


Tekanan darah tinggi biasanya berkembang selama bertahun tahun tau, dan itu mempengaruhi hampir semua orang akhirnya.Untungnya tekanan darah tinggi dapat dengan mudah di atasi. Dan setelah diketahui memiliki tekanan darah tinggi , maka dapat dilakukan cara merawatnya dan mengelakkannya. 

Ini kerana tekanan darah tinggi yang dibiarkan tinggi serta tidak dikontrol akan meninggalkan risiko masalah kesihatan yang afak serius juga termasuk lah jantung dan stroke.


GEJALA TEKANAN DARAH TINGGI

Biasanya orang yang ada tekanan darah tinggi tidak tahu yang mereka dah ada tekanan darah tinggi..Ini cuma dapat dikesan bila tekanan darah tinggi tu dah terlalu tingg baru diketahui.

Tetapi ada juga yang mengalami seperti mengalami sakit kepala , ini menandakan tekanan darah tinggi dah parah juga. Loya  dimana rasa tidak senang dan tidak selesa. Pengelihatan yang kabur atau pon sesak nafas.



darah-tinggi-effect


Oleh itu periksalah tekanan darah tinggi secara rutin...anda
*dalam usia 18 atau lebih kalau boleh cuba periksa setahun dua kali..
*bagi yang sememang ada tekanan darah tinggi kena kerap buat pemeriksaaan jumpa doctor.


ADA 5 KATEGORI  dalam  TEKANAN DARAH TINGGI

* HIPOTENSI ( tekanan darah tinggi ) - iaitu SISTOLIK mmHg 90 atau kurang, DIASTOLIK mmHg60 atau kurang
* Normal  - SISTOLIK mmHg 90-119 dan DIASTOLIK mmHg60-79
* PRE-HIPERTENSI - Sistolik mmHg 120-139 , dan DIASTOLIK mmHg 80-89
*Peringkat 1 HIPERTENSI - Sistolik mmHg 140-159 , dan DIASTOLIK mmHg 90-99
*Peringkat 2 HIPERTENSI - Sistolik mmHg lebih 160, dan DIASTOLIK mmHg  lebih 
100



Image result for tekanan darah tinggi



AMALKAN GAYA HIDUP YANG SIHAT

Elakkan stress yang berlebihan kerana stress yang tidak terkawal boleh menyebabkan tekanan darah tinggi naik melambung.Meditasai , yoga dan teknik relaxtion boleh membantu anda bagi menurunkan tekanan darah tinggi.

Selain tu buat lah pemeriksaan doctor...Terutama mereka yang berumur 40 tahun keatas .ini kerana dalam lingkungan umur sedemikian tekanan darah tinggi kerap menyerang.

Sebelum komplikasi yang lebih teruk dan kronik lagi, IKHTIAR lah dengan mengamalkan tonic merah dari shaklee iaitu #vivix. Tonic yang terbaik yang terbukti dapat membantu ramai pesakit tekanan darah tinggi bebas daripada hipertensi dan bebas daripada belenggu dari pada bergantung serta mengamalkan  ubat ubatan hospital.


APA KEISTIMEWAAN VIVIX SEHINGGA MAMPU MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI?

Bagi yang sudah mengetahui atau pon belum, bagaimana rupa sebenarnya VIVIX ini, mai tengok gambar yang kakina share dibawah ini ya...



Image result for vivix


Kandungan yang ada didalam Vivix sebenarnya kaya dengan Resveratrol  ia sangat sangat membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.RESVERATROL dapat menurunkan trigliserida,LDL,dan lemak berlebihan didalam darah serta meningkatkan nisbah kolestrol HDL dan LDL. Resvertrol didalam vivix juga berperanan sebagai "pembersih pembuluh darah" serta membantu menurunkan kepekatan darah dan mencegah terbentuknya pembekuan darah.

Resvertrol yang terkandung didalam Vivix juga dapat mencegah terbentuknya arteosklerosis (keradangan pada pembuluh darah), mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh kita , serta dapat memperbaiki pengerasan pembuluh nadi dan tekanandarah serta mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah jantung.




cara turunkan tekanan darah tinggi dengan cepat

Untuk pengetahuan semua SEBOTOL vivix boleh tahan selama sebulan ya. Dan sebotol VIVIX menyamai kuantiti resveratrol yang terdapat didalam 3000 gelas red wain.TETAPI kita tidak boleh minum red wain kan?

JADI , untuk mendapatkan keistimewaan RESVERTROL tu , VIVIX adalah pilihan terbaik untuk anda.
Sangat rugi lah kalau kita tidak memanafatkannya dengan kelebihan yang ada didalam VIVIX tu..


BETUL ke VIVIX boleh MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI?

Masih tak percaya ya, masih ragu ragu ya...Tak mengapa , mai kakina share beberapa pelanggan yang mengalami TEKANAN DARAH TINGGI mengambil VIVIX...
Rata rata sangat berpuashati dengan vivix...masing masing gembira diberi kesembuhan sepenuhnya...

IKHTIAR adalah yang terbaik...

TESTIMONI 1 ..
Isteri beliau dah bebas daripada darah tinggi setelah mengamalkan vivix .Bebaloi walapon mahal harganya...

Begitu lah luahan isi hati si suami yang bernama Encik Rosli  Mohd Daud. 






TESTIMONI 2

Mak selalu stress , penat dalam kerja dan uruskan rumah.KASIHAN ..mak menghidap HIPERTENSI..Syukur allhmdulillah semenjak mengamalkan vivix mak lebih sihat dan bertenaga...Terimaksih vivix..



TESTIMONI 3

PER bacaan darah mak 200..TERSENTAP terkejut bila call mak...mak cakap begitu...
Boleh kena stroke dibuatnya...
Tindakan dengan cepat bagi mak minum VIVIX, akhirnya berhasil...bacaan darah mak menurun .dan mak dah boleh berkalan sepertibiasa...

sYUKUR dapat mengenali vivix dengan cepat...






TESTIMONI 4


Kasihan mami , tapak kaki mami merekah teruk...nak jalan pon terincut incut...
Mak juga disahkan ada kencing manis dan darah tinggi...bukan itu saja ..malahan kolestrol mami agak tinggi...

Sykur dapat mengenali vivix dengan cepat...mami minum dengan seleranya...sekarang kesihatan mami bertambah baik sekali...Ikhtiar yang tidak sia sia..




Jika anda mengalami TEKANAN DARAH TINGGI, jangan ambil mudah perkara ni, cuba lah pergi membuat pemeriksaaan dengan DOCTOR..
Selain itu anda boleh IKHTIAR dan usaha dengan mengamalkan VIVIX bagi mempercepatkan proses pemulihan diri anda.

Kita disuruh IKHTIAR...itu sebaiknya...IN SHA ALLAH ...


Untuk pengetahuan anda semua VIVIX dalam packing 150ml.
Harga sebotol adalah RM 503.xx
Jika anda ingin lebih murah lagi , mari lah joint ahli kelurga shaklee
Anda layak mendapat harga se murah RM 4xx.xx.JIMAT TAU..tak rugi menjadi ahli kelurga shaklee, banyak kebaikannya selain anda sihat, anda juga dapat menolong orang lain agar lebih sihat lagi..

Mari hubungi saya kakina melalui no yang tertera dibawah...


TIPS :-
Untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkan dengan secara konsisten dan berterusan .In sha allah ada kesembuhan pada diri anda.


Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan






















Tuesday, February 21, 2017

KANSER OTAK -Gejala dan Simptom

KANSER OTAK , sepertimana yang kita tahu or tidak ketahui..bahawa kanser otak adalah berbeza -beza mengikut  saiz , tempat dan bagaimana ia tumbuh di otak . Gejala yang berlaku adalah disebabkan oleh kehadiran tumor otak yang menyekat tumor atau menyekat sebahgaian daripada otak untuk ia berfungsi seperti biasa.





Image result for kanser otak



Gejala tumor munkin berlaku kerana tekanan pada kepala :
*pesakit akan merasa sakit kepala yang tidak terkawal hingga berterusan sakit
*pesakit akan kerap muntah secara tiba tiba tanpa kita tahu apa yang berlaku
*berlakunya sawan.Ini boleh beralku pada keseluruhan badan atau berlaku di satu kawasan yang tertentu saja.
*akan berlakunya kelupaan, pemarah, mengantuk atau dalam situasai acauh tak acuh je
*kehilangan pengelihatan atau pendengaran
*perubahan tingkahlaku yang biasa kepada tidak normal



KESAN TUMOR DALAM FUNGSI OTAK


Related image

Otak kita mengawal banyak fungsi badan.Lokasi tumor di dalam otak akan menentukan fungsi  dibawah ini akan terjejas..diantaranya adalah :-

1/ Sawan atau pitam, mendengar suara-suara dalam kepala dan ucapan gangguan atau menarik balik gejala tumor otak disebelah.

2/ Perubahan personaliti, kelemahan pada satu bahagian badan, kehilangan kekerapan, sikap acuh tak acuh (tidak lagi megnambil berat tentang apa je atau diri sendiri) ada rasa terjejas dengna bau-bauan dn penglihatan adalah tanda tanda kemunculan tumor dalam otak depan .

3/ Rasa impaired penglihatan di satu pihak adalah tanda tanda tumor otak dibelakang.

4/ Kesukaran dalam erti kata pemahaman, kemerosotan ucapan , menulis, membaca dan menguruskan pergerakan tertentu, serta kebas pada seba=elah badan boleh berlaku beberapa gejala tumor otak di tengah tengah.

5 / Ketidakseimbangan badan, kesukaran berjalan, kelemahan otot muka, pengelihatan , pertuturan dan menelan boleh disebabkan oleh ketumbuhan dalam batang otak.

6/ Sakit kepala, gangguan penglihatan dan gerak isyarat boleh menjadi tanda tumor pada lapisan otak.

7/ Kehilangan koordinasi , kesukaran berjalan dan bercakap , bergerak gerak mata, muntah muntah, dan leher yang tegang adalah tanda tanda yang munkin berlaku jika tumor terletak di otak kecil.


PENGUBATAN atau RAWATAN pada KANSER OTAK

Image result for kesan kanser otak

Pesakit kanser otak biasanya memerlukan pembedahan untuk mengangkat tumor. Sisa rangkaian tumor yang masih ada ditangani dengan RADIOTERAPI, KEMOTETRAPI atau mengabungkan kedua-duanya sekali


BAGAIMANA RESVERATROL di dalam VIVIX membantu MENGHALANG PENYEBARAN SEL KANSER?

Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oelh setengah tumbuhan.

Resveratrol boleh didapati daripada tumbuhan , buah buahan dan bijian.Namun dalam vivix ada ANGGUR MUSCANDINE yang mana kulitnya mengandungi kandungan resvertrol yang paling tinggi selain RESBARYdan kekacang.

Resvertrol dalam vivix mampu mengelakkan daripada pembentukan sel mati dan agen pemusnah 'deoxycholate'. Resvetrol mampu membetulkan semula selular yang rosak yang menjadi penyebab kanser. 


VIVIX mengandungi 4 BAHAN AKTIF yang tinggi dengan kandungan RESVERATROL

Image result for kesan kanser otak vivix


KISAH seorang PESAKIT TUMOR OTAK sebesar 13cm

DECEMBER 2012 .SEminggu je nak bernikah .Adik ipar saya membuat pembedahan KANSER otak sebesar 13cm...Bayangkan lah besar tu...siapa tak sedih..siapa tak takut...lagi lagi di ambang perkhawinan...
Kami redo...kami terima dengan tenang...

Selepas seminggu membuat pembedahan...berita yang meruntuhkan jiwa kami sekelurga...keputusan doc mengatakan KANSER OTAK adik adalah di tahap 3...Berderau berdetup jantung kami semua...Sedih tak terkata...

Kami sekluarga telah membeli kan adik sebotol VIVIX...dan adik mengamalkannya selama sebulan...Syukur allhamdulillah dengan berkat konsisten , yakin...bahawa ada kesembuhan...Ini lah yang menjadikan kami seklurga berterima kasih pada shabat yang perkenalkan vivix...Adik telah disahkan bebas dari KANSER OTAK oleh doctor yang memeriksanya ...

Tetapi didalam kegembiran tu...satu lagi berita yang menduga.nya ..meruntun jiwa ..bila doctor kata bahwa
" awak ada CYST sebesar 3.2cm di ovari beliau.....JATUH JANTUNG kami bila dengar doctor cakap gitu...Adik tidak berputus asa..dia makan pula GLA COMPLEX. allhmdulillah sekali lagi...CYST adik telah mengecut...memang serasi betul dengan adik...

Dan sekarang adik dah pon disahkan hamil selama 6 bulan..syukur allhmadulillah, berkat IKHTIAR juga usahanya utnuk sembuh ..ada...Tak rugi mengamalkannya malah menyihatkan...



Jika sebelum ini ada teragak agak nak membeli VIVIX , rasanya ini adalah yang terbaik..Bulan ni masih ada OFFER tau...MARI kakina kongsikan keuntungan anda dapatkan daripada shaklee dalam bulan ini.

#Pendaftaran KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE dengan setiap permulaan anda beli 2 BOTOL VIVIX..

Dimana anda layak mendapat :-
+ Bonus Cash back
+ FREE membership
+ Free POSTAGE


Tips : untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkannya dengan konsisten dan berterusan. In sha allah ada kesembuhan pada diri anda. 

Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan





KANSER OTAK

KANSER OTAK adalah tumor otak yang boleh merebak dengan cepat , dibahagian otak yang lain dan tulang belakang kita. Disini kakina ingin bagitahu bukan semua tumor  otak di kategorikan kepada kanser ya...Terdapat juga tumor yang tidak memberbahaya.



Image result for kanser otak


BAGAIMANA TUMOR OTAK diklasifikasikan?

*Tumor BENIGNA  iaitu bukan kanser
*Tumor Malignan iaitu kanser

APAKAH KANSER OTAK?

Kanser otak adalah tumor otak malignan yang boleh  merebak dengan cepat ke bahagian otak dan tulang belakang. Sila ambil perhatian ya, tidak semua tumor otak malignan dan boleh dikategorikan sebagai kanser. Terdapat tumor yang tidak berbahya pada kita...Benign tumor adalah sekumpulan sel sel otak yang tumbuh perlahan lahan dan tidak merebak ketempat yang lain.

Tumor otak sendiri adalah pertumbuhan sel sel otak yang luar biasa dan tidak terkawal.Dalam otak kita, tumor boleh membangunkan dari sel sel yang membentuk tisu otak, saraf yang keluar masuk kedalam otak dan membran yang meliputi otak dan saraf tunjang.



APA PULA TUMOR OTAK ?

Tumor dibahagikan kepada 2 iatiu primer dan skunder. Tumor primer adalah tumor yang timbul dalam otak, manakala skunder adalah ketumbuhan berasal daripada bahagian bahagian yang laind alam badan.

Kebanyakan kanser otak adalah jenis skunder, di mana ia berasal daripada organ yang lain, kemudian merebak ke otak.


Image result for kanser otak



TANDA TANDA KANSER OTAK untuk DEWASA dan KANAK KANAK sepetimana:-

Tanda tanda kanser otak berbeza daripada setiap satu pesakit ..Ini bergantung kepada saiz dan bahagian otak yang terjejas. 

Di sini ada beberapa tanda tanda yang lazim berlaku pada pesakit KANSER otak...Ini berlaku pada GOLONGAN DEWASA..
*keletihan yang berlebihan dan juga mengantuk
*penglihatan yang bermasalah
*terjejas dalam berjaland juga bercakap
*kerap muntah serta loya , kerap sakit kepala.
*kesukaran untuk mengerakan kaki dan tangan

Pada kanak kanak pula adalah seperti:
*loya dan muntah
*gangguan pengelihatan seperti juling , kebutaaan
*gangguan dalam makan
*sebelah tangan menjadi lemah 
*keletihan dan terasa lemah


Jika ada tanda tanda sedmikian cepat cepat lah pergi jumpa doctor untuk rawatan lanjut..Ini boleh menyerang sesiapa saja tak mengira umur dan jantina samada kanak kanak mahupun orang dewasa.


PUNCA PENYAKIT dan MENGAPA ia BOLEH TERJADI ?
#Kemungkinan ada darah kelurga yang kanser...90% ahli kelurga lain akan terkena kanser juga
#RADIASI PADA OTAK
#pesakit AIDS,LEUKIMIA DAN KEGAGALAN BUAH PINGGANG YANG berkuman.


RAWATAN KANSER OTAK

Keadaan kesihatan dan umur pesakit apabila mereka didiagnosis dengan tumor.Pesakit hendaklah ditangani dengan cepat, biasanya pembedahan cara yang terbaik untuk membuang sel sel kanser.Proses penyembuhan boleh diikuti dengan radipterapi,kemoterapi. Jika tidak dibuat pembedahan dengan segera ia berpotensi merebak dan bahagian bahgian kerosakan otak dan saraf tunjang.

Bagi mereka yang mempunyai ahli kelurga yang menghidap kanser ..ahli kelurga yang lain hendaklah mencari maklumat bersama bagi memberikan perangsang pada pesakit ..agar tidak down...
Jika pesakit tidak boleh mengingati, ahli kelurga menjadi tunggang utama mengingatikannya..


ARTIKAL dari suratkhbar mengenai KANSER OTAK

Image result for kanser otak




BAGAIMANA RESVERATROL  membantu menghalang penyebaran sel kanser..
Image result for vivix kanser tumor


Resveratrol yang ada didalam VIVIX merupakan polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oleh setengah tumbuhan dimana fungsinya adalah sebagai agent pertahanan apabila diserang oleh penyakit dan serangan bakteria atau kulat atau pathogen yang lain

I terhasil daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan , kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca eksterm dan sebagainya

RESVERATROL boleh didapati daripada tumbuhan , buah buahan dan bijian.Namun , kulit anngur merah iaitu ANGGUR MUSCADINE mengandungi kandungan resveratrol yang paling tinggi selain rasberi dan kekacang.

ANGGUR MUSCADINE mempunyai ikatan kimia yang jauh berbeza berbanding anggur anggur yang lain kerana ianya mempunyai kaya dengan anthocyanis yang mana ia mempunyai antioksidan ayng tinggi dan menunjukkn beberpa kesan anti-tumor antaranya menghalaang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran darah dalam setengah tumor termasuklah enxim perbak tumor. Ia dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser.


TESTIMONIAL PESAKIT KANSER or TUMOR OTAK yang mengamalkan VIVIX..

1. Kanser Tahap 3 PULIH setelah mengamalkan vivix..

Image result for vivix kanser otak


Pada anda yang mengalami masalah or menghidap KANSER, IKHTIAR lah dengan VIVIX , IN SHA ALLAH ada kesembuhannya...Kita di suruh berIKHTIAR bukan berserah saja..Allah itu ada...pasti allah mendengar permintaan dan usaha hambanya...

Untuk pengetahuan anda semua VIVIX dalam packing 150ml.
Harga sebotol adalah RM 503.xx
Jika anda ingin lebih murah lagi , mari lah joint ahli kelurga shaklee
Anda layak mendapat harga se murah RM 4xx.xx.JIMAT TAU..tak rugi menjadi ahli kelurga shaklee, banyak kebaikannya selain anda sihat, anda juga dapat menolong orang lain agar lebih sihat lagi..

Mari hubungi saya kakina melalui no yang tertera dibawah...


TIPS :-
Untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkan dengan secara konsisten dan berterusan .In sha allah ada kesembuhan pada diri anda.


Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan