23 Februari 2017

CARA TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN SUPPLEMENT SEMULAJADI ( Pengedar batu caves Selayang 2017 )

TEKANAN DARAH TINGGI atau dikenali dengan HIPERTENSI oleh doktor doktor modern kini. DULU dulu biasa kita dengar orang yang yang kena tekanan darah tinggi adalah orang orang yang dah berumur atau orang tua..

TETAPI tidak lagi di zaman berteknologi tinggi sekarang...golongan muda pon dah ramai yang mengalami tekanan darah tinggi...Ini disebabkan masalah masalah sekarang yang terlalu menekan kehidupan mereka sehingga mereka mengalami tekanan darah tinggi. 

Tekanan darah tinggi adalah keupayaan darah menekan terhadap dinding arteri. Apabila ia terlalu tinggi, ia menimbulkan beban kerja jantung daripada biasanya untuk mengedarkan darah melalui pembuluh darah ke seluruh badan, ia boleh membahayakan organ organ penting seperti jantung , ginjal dan otak.



Image result for tekanan darah tinggi


Sesiapa yang mempunyai tekanan darah sebanyak 140/90mmHg atau lebih untuk jangka masa yang panjang dikatakan mempunyai tekanan darah tinggi .



BAGAIMANA TEKANAN DARAH TINGGI boleh TERJADI?

Tekanan darah tinggi ditentukan dikategori kan kepada 2 faktor iaitu jumlah darah yang dipump ke jantung dan besarnya resistensi pembuluh darah arteri terhadap aliran darah.
Ia dimana semakin banyak darah yang dipum ke jantung dan semakin sempit lah pembuluh darah arteri, ia boleh menjadikan tekanan darah semakin meningkat.



Image result for tekanan darah tinggi


Tekanan darah tinggi biasanya berkembang selama bertahun tahun tau, dan itu mempengaruhi hampir semua orang akhirnya.Untungnya tekanan darah tinggi dapat dengan mudah di atasi. Dan setelah diketahui memiliki tekanan darah tinggi , maka dapat dilakukan cara merawatnya dan mengelakkannya. 

Ini kerana tekanan darah tinggi yang dibiarkan tinggi serta tidak dikontrol akan meninggalkan risiko masalah kesihatan yang afak serius juga termasuk lah jantung dan stroke.


GEJALA TEKANAN DARAH TINGGI

Biasanya orang yang ada tekanan darah tinggi tidak tahu yang mereka dah ada tekanan darah tinggi..Ini cuma dapat dikesan bila tekanan darah tinggi tu dah terlalu tingg baru diketahui.

Tetapi ada juga yang mengalami seperti mengalami sakit kepala , ini menandakan tekanan darah tinggi dah parah juga. Loya  dimana rasa tidak senang dan tidak selesa. Pengelihatan yang kabur atau pon sesak nafas.



darah-tinggi-effect


Oleh itu periksalah tekanan darah tinggi secara rutin...anda
*dalam usia 18 atau lebih kalau boleh cuba periksa setahun dua kali..
*bagi yang sememang ada tekanan darah tinggi kena kerap buat pemeriksaaan jumpa doctor.


ADA 5 KATEGORI  dalam  TEKANAN DARAH TINGGI

* HIPOTENSI ( tekanan darah tinggi ) - iaitu SISTOLIK mmHg 90 atau kurang, DIASTOLIK mmHg60 atau kurang
* Normal  - SISTOLIK mmHg 90-119 dan DIASTOLIK mmHg60-79
* PRE-HIPERTENSI - Sistolik mmHg 120-139 , dan DIASTOLIK mmHg 80-89
*Peringkat 1 HIPERTENSI - Sistolik mmHg 140-159 , dan DIASTOLIK mmHg 90-99
*Peringkat 2 HIPERTENSI - Sistolik mmHg lebih 160, dan DIASTOLIK mmHg  lebih 
100



Image result for tekanan darah tinggi



AMALKAN GAYA HIDUP YANG SIHAT

Elakkan stress yang berlebihan kerana stress yang tidak terkawal boleh menyebabkan tekanan darah tinggi naik melambung.Meditasai , yoga dan teknik relaxtion boleh membantu anda bagi menurunkan tekanan darah tinggi.

Selain tu buat lah pemeriksaan doctor...Terutama mereka yang berumur 40 tahun keatas .ini kerana dalam lingkungan umur sedemikian tekanan darah tinggi kerap menyerang.

Sebelum komplikasi yang lebih teruk dan kronik lagi, IKHTIAR lah dengan mengamalkan tonic merah dari shaklee iaitu #vivix. Tonic yang terbaik yang terbukti dapat membantu ramai pesakit tekanan darah tinggi bebas daripada hipertensi dan bebas daripada belenggu dari pada bergantung serta mengamalkan  ubat ubatan hospital.


APA KEISTIMEWAAN VIVIX SEHINGGA MAMPU MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI?

Bagi yang sudah mengetahui atau pon belum, bagaimana rupa sebenarnya VIVIX ini, mai tengok gambar yang kakina share dibawah ini ya...



Image result for vivix


Kandungan yang ada didalam Vivix sebenarnya kaya dengan Resveratrol  ia sangat sangat membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.RESVERATROL dapat menurunkan trigliserida,LDL,dan lemak berlebihan didalam darah serta meningkatkan nisbah kolestrol HDL dan LDL. Resvertrol didalam vivix juga berperanan sebagai "pembersih pembuluh darah" serta membantu menurunkan kepekatan darah dan mencegah terbentuknya pembekuan darah.

Resvertrol yang terkandung didalam Vivix juga dapat mencegah terbentuknya arteosklerosis (keradangan pada pembuluh darah), mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh kita , serta dapat memperbaiki pengerasan pembuluh nadi dan tekanandarah serta mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah jantung.




cara turunkan tekanan darah tinggi dengan cepat

Untuk pengetahuan semua SEBOTOL vivix boleh tahan selama sebulan ya. Dan sebotol VIVIX menyamai kuantiti resveratrol yang terdapat didalam 3000 gelas red wain.TETAPI kita tidak boleh minum red wain kan?

JADI , untuk mendapatkan keistimewaan RESVERTROL tu , VIVIX adalah pilihan terbaik untuk anda.
Sangat rugi lah kalau kita tidak memanafatkannya dengan kelebihan yang ada didalam VIVIX tu..


BETUL ke VIVIX boleh MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI?

Masih tak percaya ya, masih ragu ragu ya...Tak mengapa , mai kakina share beberapa pelanggan yang mengalami TEKANAN DARAH TINGGI mengambil VIVIX...
Rata rata sangat berpuashati dengan vivix...masing masing gembira diberi kesembuhan sepenuhnya...

IKHTIAR adalah yang terbaik...

TESTIMONI 1 ..
Isteri beliau dah bebas daripada darah tinggi setelah mengamalkan vivix .Bebaloi walapon mahal harganya...

Begitu lah luahan isi hati si suami yang bernama Encik Rosli  Mohd Daud. 






TESTIMONI 2

Mak selalu stress , penat dalam kerja dan uruskan rumah.KASIHAN ..mak menghidap HIPERTENSI..Syukur allhmdulillah semenjak mengamalkan vivix mak lebih sihat dan bertenaga...Terimaksih vivix..



TESTIMONI 3

PER bacaan darah mak 200..TERSENTAP terkejut bila call mak...mak cakap begitu...
Boleh kena stroke dibuatnya...
Tindakan dengan cepat bagi mak minum VIVIX, akhirnya berhasil...bacaan darah mak menurun .dan mak dah boleh berkalan sepertibiasa...

sYUKUR dapat mengenali vivix dengan cepat...






TESTIMONI 4


Kasihan mami , tapak kaki mami merekah teruk...nak jalan pon terincut incut...
Mak juga disahkan ada kencing manis dan darah tinggi...bukan itu saja ..malahan kolestrol mami agak tinggi...

Sykur dapat mengenali vivix dengan cepat...mami minum dengan seleranya...sekarang kesihatan mami bertambah baik sekali...Ikhtiar yang tidak sia sia..




Jika anda mengalami TEKANAN DARAH TINGGI, jangan ambil mudah perkara ni, cuba lah pergi membuat pemeriksaaan dengan DOCTOR..
Selain itu anda boleh IKHTIAR dan usaha dengan mengamalkan VIVIX bagi mempercepatkan proses pemulihan diri anda.

Kita disuruh IKHTIAR...itu sebaiknya...IN SHA ALLAH ...























Tiada ulasan:

Catat Ulasan