21 Februari 2017

KANSER OTAK -Gejala dan Simptom

KANSER OTAK , sepertimana yang kita tahu or tidak ketahui..bahawa kanser otak adalah berbeza -beza mengikut  saiz , tempat dan bagaimana ia tumbuh di otak . Gejala yang berlaku adalah disebabkan oleh kehadiran tumor otak yang menyekat tumor atau menyekat sebahgaian daripada otak untuk ia berfungsi seperti biasa.





Image result for kanser otak



Gejala tumor munkin berlaku kerana tekanan pada kepala :
*pesakit akan merasa sakit kepala yang tidak terkawal hingga berterusan sakit
*pesakit akan kerap muntah secara tiba tiba tanpa kita tahu apa yang berlaku
*berlakunya sawan.Ini boleh beralku pada keseluruhan badan atau berlaku di satu kawasan yang tertentu saja.
*akan berlakunya kelupaan, pemarah, mengantuk atau dalam situasai acauh tak acuh je
*kehilangan pengelihatan atau pendengaran
*perubahan tingkahlaku yang biasa kepada tidak normal



KESAN TUMOR DALAM FUNGSI OTAK


Related image

Otak kita mengawal banyak fungsi badan.Lokasi tumor di dalam otak akan menentukan fungsi  dibawah ini akan terjejas..diantaranya adalah :-

1/ Sawan atau pitam, mendengar suara-suara dalam kepala dan ucapan gangguan atau menarik balik gejala tumor otak disebelah.

2/ Perubahan personaliti, kelemahan pada satu bahagian badan, kehilangan kekerapan, sikap acuh tak acuh (tidak lagi megnambil berat tentang apa je atau diri sendiri) ada rasa terjejas dengna bau-bauan dn penglihatan adalah tanda tanda kemunculan tumor dalam otak depan .

3/ Rasa impaired penglihatan di satu pihak adalah tanda tanda tumor otak dibelakang.

4/ Kesukaran dalam erti kata pemahaman, kemerosotan ucapan , menulis, membaca dan menguruskan pergerakan tertentu, serta kebas pada seba=elah badan boleh berlaku beberapa gejala tumor otak di tengah tengah.

5 / Ketidakseimbangan badan, kesukaran berjalan, kelemahan otot muka, pengelihatan , pertuturan dan menelan boleh disebabkan oleh ketumbuhan dalam batang otak.

6/ Sakit kepala, gangguan penglihatan dan gerak isyarat boleh menjadi tanda tumor pada lapisan otak.

7/ Kehilangan koordinasi , kesukaran berjalan dan bercakap , bergerak gerak mata, muntah muntah, dan leher yang tegang adalah tanda tanda yang munkin berlaku jika tumor terletak di otak kecil.


PENGUBATAN atau RAWATAN pada KANSER OTAK

Image result for kesan kanser otak

Pesakit kanser otak biasanya memerlukan pembedahan untuk mengangkat tumor. Sisa rangkaian tumor yang masih ada ditangani dengan RADIOTERAPI, KEMOTETRAPI atau mengabungkan kedua-duanya sekali


BAGAIMANA RESVERATROL di dalam VIVIX membantu MENGHALANG PENYEBARAN SEL KANSER?

Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oelh setengah tumbuhan.

Resveratrol boleh didapati daripada tumbuhan , buah buahan dan bijian.Namun dalam vivix ada ANGGUR MUSCANDINE yang mana kulitnya mengandungi kandungan resvertrol yang paling tinggi selain RESBARYdan kekacang.

Resvertrol dalam vivix mampu mengelakkan daripada pembentukan sel mati dan agen pemusnah 'deoxycholate'. Resvetrol mampu membetulkan semula selular yang rosak yang menjadi penyebab kanser. 


VIVIX mengandungi 4 BAHAN AKTIF yang tinggi dengan kandungan RESVERATROL

Image result for kesan kanser otak vivix


KISAH seorang PESAKIT TUMOR OTAK sebesar 13cm

DECEMBER 2012 .SEminggu je nak bernikah .Adik ipar saya membuat pembedahan KANSER otak sebesar 13cm...Bayangkan lah besar tu...siapa tak sedih..siapa tak takut...lagi lagi di ambang perkhawinan...
Kami redo...kami terima dengan tenang...

Selepas seminggu membuat pembedahan...berita yang meruntuhkan jiwa kami sekelurga...keputusan doc mengatakan KANSER OTAK adik adalah di tahap 3...Berderau berdetup jantung kami semua...Sedih tak terkata...

Kami sekluarga telah membeli kan adik sebotol VIVIX...dan adik mengamalkannya selama sebulan...Syukur allhamdulillah dengan berkat konsisten , yakin...bahawa ada kesembuhan...Ini lah yang menjadikan kami seklurga berterima kasih pada shabat yang perkenalkan vivix...Adik telah disahkan bebas dari KANSER OTAK oleh doctor yang memeriksanya ...

Tetapi didalam kegembiran tu...satu lagi berita yang menduga.nya ..meruntun jiwa ..bila doctor kata bahwa
" awak ada CYST sebesar 3.2cm di ovari beliau.....JATUH JANTUNG kami bila dengar doctor cakap gitu...Adik tidak berputus asa..dia makan pula GLA COMPLEX. allhmdulillah sekali lagi...CYST adik telah mengecut...memang serasi betul dengan adik...

Dan sekarang adik dah pon disahkan hamil selama 6 bulan..syukur allhmadulillah, berkat IKHTIAR juga usahanya utnuk sembuh ..ada...Tak rugi mengamalkannya malah menyihatkan...



Jika sebelum ini ada teragak agak nak membeli VIVIX , rasanya ini adalah yang terbaik..Bulan ni masih ada OFFER tau...MARI kakina kongsikan keuntungan anda dapatkan daripada shaklee dalam bulan ini.

#Pendaftaran KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE dengan setiap permulaan anda beli 2 BOTOL VIVIX..

Dimana anda layak mendapat :-
+ Bonus Cash back
+ FREE membership
+ Free POSTAGE


Tips : untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkannya dengan konsisten dan berterusan. In sha allah ada kesembuhan pada diri anda. 

Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan





Tiada ulasan:

Catat Ulasan