21 Februari 2017

KANSER OTAK

KANSER OTAK adalah tumor otak yang boleh merebak dengan cepat , dibahagian otak yang lain dan tulang belakang kita. Disini kakina ingin bagitahu bukan semua tumor  otak di kategorikan kepada kanser ya...Terdapat juga tumor yang tidak memberbahaya.



Image result for kanser otak


BAGAIMANA TUMOR OTAK diklasifikasikan?

*Tumor BENIGNA  iaitu bukan kanser
*Tumor Malignan iaitu kanser

APAKAH KANSER OTAK?

Kanser otak adalah tumor otak malignan yang boleh  merebak dengan cepat ke bahagian otak dan tulang belakang. Sila ambil perhatian ya, tidak semua tumor otak malignan dan boleh dikategorikan sebagai kanser. Terdapat tumor yang tidak berbahya pada kita...Benign tumor adalah sekumpulan sel sel otak yang tumbuh perlahan lahan dan tidak merebak ketempat yang lain.

Tumor otak sendiri adalah pertumbuhan sel sel otak yang luar biasa dan tidak terkawal.Dalam otak kita, tumor boleh membangunkan dari sel sel yang membentuk tisu otak, saraf yang keluar masuk kedalam otak dan membran yang meliputi otak dan saraf tunjang.



APA PULA TUMOR OTAK ?

Tumor dibahagikan kepada 2 iatiu primer dan skunder. Tumor primer adalah tumor yang timbul dalam otak, manakala skunder adalah ketumbuhan berasal daripada bahagian bahagian yang laind alam badan.

Kebanyakan kanser otak adalah jenis skunder, di mana ia berasal daripada organ yang lain, kemudian merebak ke otak.


Image result for kanser otak



TANDA TANDA KANSER OTAK untuk DEWASA dan KANAK KANAK sepetimana:-

Tanda tanda kanser otak berbeza daripada setiap satu pesakit ..Ini bergantung kepada saiz dan bahagian otak yang terjejas. 

Di sini ada beberapa tanda tanda yang lazim berlaku pada pesakit KANSER otak...Ini berlaku pada GOLONGAN DEWASA..
*keletihan yang berlebihan dan juga mengantuk
*penglihatan yang bermasalah
*terjejas dalam berjaland juga bercakap
*kerap muntah serta loya , kerap sakit kepala.
*kesukaran untuk mengerakan kaki dan tangan

Pada kanak kanak pula adalah seperti:
*loya dan muntah
*gangguan pengelihatan seperti juling , kebutaaan
*gangguan dalam makan
*sebelah tangan menjadi lemah 
*keletihan dan terasa lemah


Jika ada tanda tanda sedmikian cepat cepat lah pergi jumpa doctor untuk rawatan lanjut..Ini boleh menyerang sesiapa saja tak mengira umur dan jantina samada kanak kanak mahupun orang dewasa.


PUNCA PENYAKIT dan MENGAPA ia BOLEH TERJADI ?
#Kemungkinan ada darah kelurga yang kanser...90% ahli kelurga lain akan terkena kanser juga
#RADIASI PADA OTAK
#pesakit AIDS,LEUKIMIA DAN KEGAGALAN BUAH PINGGANG YANG berkuman.


RAWATAN KANSER OTAK

Keadaan kesihatan dan umur pesakit apabila mereka didiagnosis dengan tumor.Pesakit hendaklah ditangani dengan cepat, biasanya pembedahan cara yang terbaik untuk membuang sel sel kanser.Proses penyembuhan boleh diikuti dengan radipterapi,kemoterapi. Jika tidak dibuat pembedahan dengan segera ia berpotensi merebak dan bahagian bahgian kerosakan otak dan saraf tunjang.

Bagi mereka yang mempunyai ahli kelurga yang menghidap kanser ..ahli kelurga yang lain hendaklah mencari maklumat bersama bagi memberikan perangsang pada pesakit ..agar tidak down...
Jika pesakit tidak boleh mengingati, ahli kelurga menjadi tunggang utama mengingatikannya..


ARTIKAL dari suratkhbar mengenai KANSER OTAK

Image result for kanser otak




BAGAIMANA RESVERATROL  membantu menghalang penyebaran sel kanser..
Image result for vivix kanser tumor


Resveratrol yang ada didalam VIVIX merupakan polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oleh setengah tumbuhan dimana fungsinya adalah sebagai agent pertahanan apabila diserang oleh penyakit dan serangan bakteria atau kulat atau pathogen yang lain

I terhasil daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan , kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca eksterm dan sebagainya

RESVERATROL boleh didapati daripada tumbuhan , buah buahan dan bijian.Namun , kulit anngur merah iaitu ANGGUR MUSCADINE mengandungi kandungan resveratrol yang paling tinggi selain rasberi dan kekacang.

ANGGUR MUSCADINE mempunyai ikatan kimia yang jauh berbeza berbanding anggur anggur yang lain kerana ianya mempunyai kaya dengan anthocyanis yang mana ia mempunyai antioksidan ayng tinggi dan menunjukkn beberpa kesan anti-tumor antaranya menghalaang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran darah dalam setengah tumor termasuklah enxim perbak tumor. Ia dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser.


TESTIMONIAL PESAKIT KANSER or TUMOR OTAK yang mengamalkan VIVIX..

1. Kanser Tahap 3 PULIH setelah mengamalkan vivix..

Image result for vivix kanser otak


Pada anda yang mengalami masalah or menghidap KANSER, IKHTIAR lah dengan VIVIX , IN SHA ALLAH ada kesembuhannya...Kita di suruh berIKHTIAR bukan berserah saja..Allah itu ada...pasti allah mendengar permintaan dan usaha hambanya...

Untuk pengetahuan anda semua VIVIX dalam packing 150ml.
Harga sebotol adalah RM 503.xx
Jika anda ingin lebih murah lagi , mari lah joint ahli kelurga shaklee
Anda layak mendapat harga se murah RM 4xx.xx.JIMAT TAU..tak rugi menjadi ahli kelurga shaklee, banyak kebaikannya selain anda sihat, anda juga dapat menolong orang lain agar lebih sihat lagi..

Mari hubungi saya kakina melalui no yang tertera dibawah...


TIPS :-
Untuk mendapatkan manafaatnya yang terbaik, hendaklah mengamalkan dengan secara konsisten dan berterusan .In sha allah ada kesembuhan pada diri anda.


Berminat boleh terus hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151 
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693
#pengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan












Tiada ulasan:

Catat Ulasan