12 April 2017

PENYEBAB KENCING MANIS OR DIABETES

Hai..
Salam sayang semua ....Apa khabar ? kakina berharap sahabat semua berada didalam keadaan sihat walafiat ya ...

Amboi kakina ni asyik cerita pasai kencing manis je kan..ada yang boring tak....jangan lah boring...banyak faedahnya ni tau...jom layan

KENCING MANIS ADALAH satu penyakit yang kronik  yang mempunyai tanda awal dimana peningkatan  kadar gula dalam darah yang mengakibatkan ada gangguan sistem metabolisme di dalam tubuh sesorang .Ini di panggil kencing manis. Penyakit kencing manis  sebenarnya boleh sembuh dengan syarat jaga pemakanan jaga kesihatan anda.





Pesakit kencing manis atau diabetes adalah dimana tubuh para pesakit yang mana tidak mampu lagi mengendalikan kadar gula dalam darah. Ini juga kerana pesakit akan mengalami gangguan metoblisme pada proses penyerapan gula oleh tubuh. Gangguan metabolisme yang terjadi kerana tubuh pesakit tidak lagi berfungsi atau menghasilkan insulin yang cukup dlam keprluan harian.


PENYEBAB PENYAKIT KENCING MANIS...

Mari lah kita baca kejap...ini adalah diantara penyebab mengapa penyakit kencing manis ni hinggap pada anda....why tell me why ...(jangan marah ya)...ini adalah kenyataan ..dimana sering atau jarang kita sebenarnya membuat perkara sedemikian..

1. BERSUKAN ...
Penyebab pesakit kencing manis adalah kurangnya beraktiviti bersukan...Cuba lah amalkan aktiviti sihat dengan bersenam 3 kali seminggu ..kerana ia memberikan kecergasan pada pesakit kencing manis.


2. MINUMAN BERSODA
Kekerapan minum bersoda lah menjadikan seseorng mudah terkena kencing manis...Ini kerana air yang bersoda lagi banyak kandungan gula didalamnya....ingat ya minum air putih bbanyak..ituyang sebaiknya...amalkan selalu..minum air lebih...sukatan untuk minum air putih adalah berat seseorng 25kg perlukan 1 liter air.Maka jika berat anda 50kg bermakna anda perlukan air 2 liter...dan yang lebih ...tambah liter ya....jangan sampai situ je...tau..


3. KERAP MINUM AIR TEH TARIK KAW
Kerap berulang ke kedai or kat rumah minum air teh tarik kaw....Nak jadi teh tarik kena gula kan....susu pekat yang tinggi dengan manis nya....cuba kawal dari mengamalkan teh tarik kaw..bahaya tau...bukan saja teh...kopi ..milo...semua yang berasas susu pekat memang power ke arah kencing manis...jaga-jaga...


4. KEGEMUKAN yang melampau
Kelebihan berat bdan merupakan akar dari segala jenis penyakit yang berbahaya. Akibat daripada timbunan lemak-lemak dalam badan  akan menjadikan payah insulin nak berfungsi. Selain itu juga lelemak boleh menyekat aliran darah serta berpengaruh kepada hormon anda.


5. TIDAK KESIMBANGANNYA HORMON
Hormon didalm tubuh yang tidak seimbang juga kerap terjadinya kencing manis. Hormon tubuh dialam tidak seimbang menyebabkan sel beta pankreas terganggu dan kerja insulin akan menjadi lebih susah nak berfungsi. 

Ketidak seimbangan hormon juga berkait dengan kegemukan . Lemak memang sangat diperlukan bagi tubuh, akan tetapu jumlah yang berlebihan juga akan menggangu kesihatan anda. Kalau makin banyak lemak ni kan , kerja-kerja hormon jadi susah bagi menghasilkan insulin.


6. RINTANGAN SEL TERHADAP INSULIN
Ini merupakan penyebab paling utama yang terjadi akibat semua masalah diatas. Kadar gula dalam darah yang ada dalam tubuh kita akan meningkat. Bila dah sukar untuk bergerak maka penolakan sel terhadap insulin . AKIBAT daripada itu glukosa tidak lagi boleh digunakan oleh sel sebgai sumber tenaga maupon makanan .. dengan itu terjadi lah lebih drastik..



KESAN-KESAN DARIPADA KENCING MANIS ataupon CIRI-CIRI PENGHIDAP KENCING MANIS
** Cuba kita tengok... didalam gambar dibawah ni :-


*mudah lelah, seandainya anda mengalami kelelahan yang kerap bila melakukan sesuatu aktiviti lebih baik anda pergi jumpa doctor...takut tu tandanya anda dah terkena kencing manis
*PENURUNAN berat badan secara mendadak...tanpa berdiet
*Kerap rasa dahaga yang agak melampau
*Kerap membuang air kecil....
*Pengelihatan mejadi kabur secara tiba-tiba
*Sering rasa lapar walapon dah makan


Ada TAK CARA MENGAWAL  KENCING MANIS ni?
Jawapan tentu ada, nak tau mari lah...

** Dia adalah hanya CECAIR pekat  ..yang sedap berwarna merah gelap..."VIVIX" diberi nama**




VIVIX - ni adalah sejenis minuman BOTANI  yang terdiri daripada bahan-bahan yang terbaik terpilih..seperti ANGGUR MUSCADINE , LOBAK UNGGU , ELDERBERI EROPAH dan POLYGONUM CUSPIDATUM yang mana ia sangat kaya dengan POLIFENOL. 

Apa pula POLIFENOL tu ? 
Ia adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khsiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Manakala vivix sememang dah dipatenkan .Bahan-bahan utama vivix telah diuji kaji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk shaklee saja ya ..

APA PULA KELEBIHAN "VIVIX" ni ya
*Memperbaiki SEL DNA 
*Pengawallan genetik / penuaan
*Memperbaiki Tenaga Sel
*Penimbunan Protein AGE


Banyak sebenarnya TESTIMONI yang menunjukkan bahwa VIVIX menurunkan kadar gula dalam darah bagi pesakit kencing manis. Dan lebih ramai yang telah mencuba mengamalkan vivix serta merasai sendiri betapa hebatnya vivix. Ini adalah yang paling mudah diamalkan kerana hanya minum 1 SUDU TEH setiap hari ..Amalkan lah dengan cara konsisten..In sha allah...


VIVIX membantu mengurangkan PROTEIN dalam air kencing


  Bacaan Gula dalam Darah menurun dalam jangka masa 2 minggu saja..



 Bacaan Gula juga turun dalam 2 minggu setelah mengamalkan VIVIX secara konsisten


JOM amalkan gaya hidup yang lebih sihat. CEGAH KENCING MANIS sebelum ia "menghantui" hidup anda..Jika anda atau ahli keluarga anda sudah menghidap kencing manis, masih belum terlambat untuk anda cuba cara mengamalkan dengan minum VIVIX yang paling mudah anda amalkan setiap hari.  Ramai yang telah memilih untuk mengamalkan VIVIX kerana vivix adalah tonic semulajadi..

Jika anda ingin membuat pilihan yang bijak bagi mencegah kencing manis dengan vivix, jangan teragak-agak hubungi saya kakina ya :
Kerana dengan sikap anda yang suka menangguh nanti-nanti akan mengakibatkan anda lebih merana seumur hidup dan kemunkin anda akan kehilangan salah satu anggota anda nanti.

Oleh itu bertindak lah sekarang...jangan terlambat..

wssp atau hubungi saya kakina 017 2785151 

atau tekan saja link : http://www.wasap.my/60172785151

#pengedarshakleebatucaveselayangombak
#penghantaranposdimanasaja
#jomsihatbersamashaklee
#vivixcantiksihatmudajelita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan