20 April 2017

PSORIASIS LEBIH SIHAT DENGAN SUPPLEMENT ( Pengedar Batu caves Selayang )

Hi salam sejahteraa semua...akak tau tak mengenai psoriasis ? Akak dah buat lum artikel mengenainyanya...Wah adik manis ni memang pandai lah menguji kakina, selama ni xkisah pon sangat pasai psoriasis ni...

Terimakasih adik sayang sudi share ilmu dengan kakina ...(sebenarnya tadi ada adik manis ni yang bertanyer pasal #PSORIASIS ni sama tak dengan KAYAP) ..Maaf ya adik manis... PSORIASIS DAN KAYAP memang dua jenis penyakit kulit TETAPI ia tak sama ya sayang .

#Kayap adalah berpunca daripada penyakit kulit dan saraf di sebabkan oleh virus 
Manakala PSORIASIS adalah penyakit kulit juga .....jeng-jeng...mari layan sampai habis baru tau...apa itu psoriasis ya, jangan marah...



PSORIASIS



Mari kita kenali - APA itu PSORIASIS sebenarnya?

PSORIASIS adalah penyakit keradangan kulit yang agak lama. Ia biasanya kita ketahui dengan ruam memerah, kulit terkelupas, menebal , kulit yang kering  dan mempunyai kulit yang bersisik. 

Tanda- tanda tersebut juga boleh mengakibat kan gatal atau pedih bila berlaku luka akibat daripada mengaru. Semua bahagian tubuh biasa akan di serang gegala psoriasis. Namun yang biasa berlaku pada tempat seperti lutut, siku, tangan dan kulit kepala dan juga bahagian sulit anda. 

Psoriasis juga boleh melibatkan kuku yang menjadi lebih rapuh dan kekuningan dan ada juga sebilangannya mengalami masalah sendi-sendi (arthiritis )

PSORIASIS sering disalah ertikan juga  disalah anggap sebagai penyakit kulit yang berjangkit seperti kurap . Bukan ia.. sebenarnya ia tidak berjangkit pada sesiapa pon. Ramai diantara kita beranggapan bahawa dengan menyentuh pesakit psoriasis akan mengakibat dijangkiti. Salah tu.....



APA PULA PENYEBAB PSORISIS ?

HINGGAA kini  penyakit psoriasis  belum diketahui penyebabnya secara yang betul dan belum ada cara memulihkan dan menyembuhkannya. 


PSORIASIS

Namun, penyakit ini boleh dikaitkan dengan gangguan autoimun, iaitu system kekebalan tubuh yang keliru menyerang sel-sel kulit yang sihat.

Psoriasis sebenarnya adalah keadaan di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang elbih cepat daripada biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari manakala  sel-sel kulit psoriasis pula hanya mengambil masa 3 hingga 6 hari saja.

Ini mengakibatkan sel-sel ini bergerak keatas menuju ke permukaan dengan terlalu cepat hingga menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan, ia juga mengakibatkan saluran darah dibawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.

Peningkatan bekalan darah akan menjejaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ni dan menjadi merah apabila gatal dan di garu serta mudah berdarah.

Penyelidikan terhadap penyakit ni hanya menunjukkan bahawa ianya ada kaitan dengan faktor genetik .  Ia suka datang dan pergi dan kembali semula disebab dengan beberapa faktor lain seperti:

*infeksi
*reaksi terhadap setengah ubat-ubatan
*kecederaan pada kulit
*tekanan
*cuaca

Dalam beberpa faktor ni juga boleh mempengaruhi keadaan psoriasis seseorang akan lebih teruk lagi jika dibiar begitu saja.

** Di Malaysia lebih kurang 25% penduduk mengalami penyakit ini dan kebanyakannya muncul di peringkat dewasa walaupon terdapat kes-kes yang melibatkan kanak-kanak dan juga bayi.

BILA berlakunya psoriasis ..perasaan malu , berasa rendah diri dan sentiasa ingin menjauhkan diri daripada orang lain adalah antara delima yang sering membelenggu pesakit psoriasis. Ia merupakan penyakit yang serius yang meninggalkan kesan negatif pada pesakit .Ini kerana ia selalunya disalah anggap oleh masyarakat bahawa penyakit ni boleh berjangkit kalau di sentuh.

Ada kes yang berlaku disebabkan oleh faktor keturunan juga genetik kelurga  dimana ibu bapa menghidap psoriasis , kebarangkalian anak juga akan mendapat penyakit adalah sebanyak 70%.


ADA TAK UBAT UNTUK PESAKIT PSORIASIS ni?

Untuk pengetahuan anda semua...ubat memang sampai sekarang doctor pon tak dapat pastikan mana ubat yang sesuai...senang kata tiada penawar yang betol.  Doctor pon suggest mengamalkan supplemen bagi menyelesaikan masalah ni...cuma kena lah rajin untuk mengamalkannya..bukan ari ni makan esok dah sembuh...ia mengambil masa bergantung pada penerimaan tubuh badan seseorang...kena faham antibodi setiap orang tak sama ya...
(jangan pulak supplemen yang disalahkan nanti

Usaha IKHTIAR istiqmah itu penting ...bukan berserah dan redoo..



SET PSORIASIS SHAKLEE


1. VIVIX - Mengandungi kandungan anti-oksidan yang tinggi,serta mengurangkan radang dan rebuilt semula sel-sel baru sihat.

Kaya dengan resveratrol dan polifenol daripada tumbuhan seperti anggur muscadine, lobak unggu,eldeberi eropah, poliganum cuspidatum yang mana terbukti secara klinikal dapat menambahaiku pelbagai ksihatn.'

Formula yang terkandung didalam sirap vivix bertindak memperaiki sel-sel tubuh sehingga lah keperingkat DNA ia membolehkan proses penggangaan kromosom sel berlaku 


2. GARLIC juga  NUTRIFERON
*Garlic complex - iaitu bawang putih telah digunakan semenjak sekian lama sebagai rawaan agen antibiotik

*NUTRIFERON - adalah satu2nya formula yang dibangunkan oleh immunologist (pakar imun) yang mengandungi biji labu dan bunga safflower telah dibuktikan mampu menjadi elemen penggalak imun.


3. VITAMIN C -SUSTAINED RELEASE vitamin C shaklee
IA juga tergolong dalam katogeri anti-oksidan , vitamin C turut dikenali sebagai vitamin imun . Ia befungsi untuk mempercepatkan pemulihan luka, melembapkan kulit secara semulajadi dan mengembalikan semula suktur kulit yang lebih sihat.

Vitamin C shaklee menggunakan teknologi pelepasan masa dimana kandaungan vitamin C dalam satu table 500gm dilepaskan perlahan-perlahan dalam setiap satu jam

Ia ada ciri vitamin C ayng baik dan harus dipunyai oleh semua vitamin C yang dijual kerana kandungan vitamin  dalam tubuh kita sangat cepat termusnah. Dan jika berlebihan pula akan dibazirkan sewaktu buang air kecil



4. OMEGA GUARD / GLA COMPLE / VITAMIN E
Mengandungi omega 3, omega 6 dan vitamin E yang berfungsi mengelakkan keradangan dan memudarkan kesan parut

*OMEGA GUARD - kaandungan omega-3 didalam minyak ikan air laut dalam bertindak sebagai agen anti-radang yang boleh menindakan keradangan kulit yang berlaku pada pesakit psoriasis.kESAKITAN SENDI JUGA DAPAT dielakkan.

*GLA COMPLEX pula 
Yang mana 1 kapsul Gla mempunyai 90mg GLA dimana ia nya adalah sumber terbaik OMEGA 6 gabungan dangan minyak ikan bunga matahari dan vitamin E membantu melindungi dindng arteri dan menyokong sistem imun dengn membantu untuk mengelakkan intergriti sel dan meningkatkan serta keberkesanan dan kadar penyerapannya

Ia membantu badan kita membentuk suatu bahan seperti hormon yang membantu mengawal kebanyakkanb proses didalam badan.Borage oil pula mengandungi kepekatan semula jadi GLA yang sangat tinggi tetapi dihasilkan dala bentuk yang mudah serap.


5.B -COMPLEX
Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan kelemahan saraf, ia berkait rapat dengan stress yang disebabkan oleh tekanan yang tidak dapat dikawal serta diuruskan dengan baik.

Ia lengkap dengn semua elemen vitamin B yang mampu menyokong kesihatan saraf serta menguatkan antibodi dan mengawal stress yang boleh menyebabkan psoriasis itu semakin merebak.

Ia dapat mengelakkan pesakit berasa gatal-gatal dan dijadikan sebagai pelembap.

*** PSORIASIS sebenarnya tidak boleh diubati sepenuhnya . Ia adaah sejenis penyakit kulit yang agak KRONIK yang akan dialami seumur hidup oleh pesakit. Walaubagaimana pon anda bole bertindak awal sebelum terlambat****


TESTIMONY - dari MEREKA YANG MENGALAMI PSORIASIS pulih dengan shaklee

Memang terbaik....

testimony psoriasis

testimony psoriasis



testimony psoriasis



testimony psoriasis



Anda pening nak pilih mana satu supplemen ....

Mudah saja mai kakina bantu...anda boleh ambil semua set penuh...atau boleh juga ambil set asas ...
*set asas - esp .. omega ... ostematrik..bcompelx

sebaiknya amalkanlah set complet kerana setiap supplement ada kebaikknya tersendiri..

BUAT LAH PILIHAN BIJAK bersama shaklee

Anda ingin sihat cergas, jom amalkan shaklee

Ok lah ya....kakina dah try explint...pasai #PSORIASIS dengan sikit2 ...moga2 anda faham apa sebenarnya psoriasis ni...




Sekiranya berminat untuk mendapatkan  SET PSORIASIS SHAKLEE  ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp



2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.





Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan