Monday, July 31, 2017

TESTIMONY - PENYAKIT GOUT SIHAT DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Testimony :-
Penghidap GOUT kembali pulih setelah mengamalkan #VIVIX sebagai alternative untuk sembuh selain mengambil ubat-ubatan hospital...
Rata-rata berasa gembira sekali...kerana kembali sihat cergas serta boleh  menjalankan tugas2tugas harian...

#VIVIX adalh supplement RESVERATROL yang mana terdiri daripada 4 bahan utama seperti anggur muscadine,carrot unggu ,eldberi dan herba knowteed jepun.Ynag mana bahan2 ni semua bertindak jauh ke tahao sel.

Fungsi vivix terhadap pesakit Gout adalah :-
Memperbaiki kerosakan DNA yang sering menggangu fungsi sel
Mengawal ginetik yang mana melambatkan penuaaan tahap sel

VIVIX juga dapat meningkatkan prestasi organ hati dan buah pinggang yang sangat penting adala bagi menyingkirkan asid urik...
Rata2 yg mengamalkan VIVIX ni , yang membantu kita selama ni.

Jom kita tengok apa kata mereka semua...





















Bagaimana nak dapatknya....Susah ya...
Tak lah...anda boleh hubungi kakina ya - 017 2785151

Disini kakina share tentang cara membeli VIVIX dengan harga yang berpatutan juga menjimatkan
Boleh beli 2 botol - anda layak mendapat keahlian percuma + postage pon percuma 
Boleh gak beli 1 botol...

Jangan risau, kakina akan guide anda nanti...



Teringin nak  ordr n mencuba boleh lah klik link dibawah ya :-

#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak

#jomsihatbersamashaklees




Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.


*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Saturday, July 29, 2017

RESEPI - IKAN KELI MASAK LEMAK CILIAPI CEKUR dari DAPUR KAKINA

IKAN KELI...atau nama lain EWAK LELEH...
Tak ramai suka makan ikan keli kan...Sedap tau ikan ni...kalau tau masak ..
Ikan keli pon tak mahal sebenarnya....

Nak dijadikan cerita dulu dulu  b4 khawin pon kakina memang tak makan ikan keli ni...Tah munkin sebab masa dok kampung ikan keli ni orang tak bela...kalau dapat pon dari parit parit je...Semenjak berkhawin pandai lah pulak makan Ikan keli ni...lagi -lagi dimasak lemak cili api cekur...memang per mak lalu pon tak sedor...makan boleh bertambah tau....kalau tak control...

Bukan saja kakina suka , satu kelurga pon suka makan berlauk ni....
Dok cerita tentang ikan keli masak gini...Teringat pulak arwah bapa kakina, arwah memang peminat ikan keli masak begini...Setiap kali kakina balik kampung di Johor..arwah akan suruh masak macam ni...Beliau sanggup cari ikan keli kt pasar atau kawan-kawan di kampung dan suruh masak...Berselera betol belia makan lauk ikan keli ni...seronok tengok..

Tetapi sekarang sudah  tiada lagi ....hanya tinggal kenangan...je...alfatihah untuk arwah abah...moga arwah tenang aman disana...amin




Dok bebel lupa pulak nak bagi resipi sedap ni kan....
Ok lah kakina share resepi simple ni...mudah je benonya..tak payah nak tumis bagai...campak-campak je..kat dalam kuali...Tapi tumbuk tau cili api tu...jangan ingat campak ssemua...heeeeejahanam kooo

Jom intai resepi dari Dapur kakina...

RESEPI - IKAN KELI MASAK LEMAK CILIAPI CEKUR

Bahan-Bahannya : ( sukatan 5 orang makan )

Ikan Keli ( ikut suka nak berpa ekor ) 
*4 Ulas Bawang Merah yang kecil
*3 Ulas Bawang Putih
*1 Inci Halia
*1 Inci Kunyit Hidup
*7 Biji Cili Api
*4-5 biji cekur amik yang besar sikit
Santan Kotak ( 1 kotak )
Garam
Assam keping 





  




Cara-Caranya :-

1. Basuh ikan keli dengan air .Lepas tu lumur dengan assam jawa atau tepung gandum bagi hilang lendir2 ikan tu...

2. Dah siap basuh ..lumur pulak dengan serbuk kunyit dn sedikit garam halus..

3. Dah siap boleh goreng atau pon dibakar ikan tu ya

4. Bahan yang bertanda (*) tu semua tumbuk halus tau...dah siap masukkan dalam kuali bersama air sikit juga santan...

5. Bagi didih dalam 5 minit masukkan garam dan assam keping dalam sekeping je...

6. Masukkan ikan bagi rata rasa...

7. Potong daun cekur dan masukkan dalam kuali sekali...biar didih sekali lagi...dan angkat ler...

(***PERINGATAN jangan bagi santan tu pecah minyak ya...) 



Ok dah siap...boleh dimakan...mudah je kan..resipi tu...
Boleh try buat if berminat....

#masakkanairtanganibuyangpalingsedap
#jomasak
#stargazerblog

Friday, July 28, 2017

GOUT DENGAN 10 TANDA YANG PERLU DIKETAHUI

Penyakit Gout ramai yang ambik mudah je kan tentang penyakit ni...
Alasan tak bahaya...itu kata setengah orang TETAPI bila dah jadi kronik ia sesangat bahaya ya... Dimana ia boleh melibatkan masalah buah pinggang nanti.

Gout terjadi kerana asid urik yang ada didalam badan sudah berlebihan.
Dimana asid urik yang sudah belebihan tidak dapat di buang dan terkumpul dalam sendi. Biasanya dengan berlakunya begini sendi ibu  jari lah yang akan dapat kesan nya terlebih dahulu.Jangan kata sendi ibu jari je tau...selain tu ia juga akan berkumpul dibahagian anggota lain seperti belakang kaki , buku lali , lutut, pergelangan tangan , siku dan jari.



Penyakit Gout juga merupakan penyakit yang paling lama ada serta dihidapi oleh manusia semenjak dahulu lagi.Kalau anda nak tahu dahulu gout ni boleh mengakibatkan kecacatan pada anggota seseorang.Tetapi dengan kemajuan teknology sekarang banyak cara untuk mengawalnya samaada cara modern atau cara mengamalkan perubatan islam atau mengamalkan supplement ...




Disini kakina share BAGAIMANA nak mengenali Gout ataupon TANDA-TANDA bila sesorang TERKENA GOUT.

Ada 10 tanda-tanda yang anda perlu tahu sekiranya anda mengalami GOUT.

1. Penyakit gout kebiasannya menyerang ibu jari kaki  dimana 75 peratus daripda nya adalah serangan yang pertama. Kalau nak tau ibu jari akan menjadi merah, panas, bengkak dan terasa amat sakit sekali.

2. Serangan selalunya akan berlaku secara tiba-tiba , kerap kali dalam sehari.

3. Sendi yang diserang menjadi lebih bisa sehingga geseran dengan selimut pon terasa amat sakit

4. Sakit yang berlarutan dalam beberapa hari, atau paling kurang pon dalam 1-2 minggu untuk ia reda jika dibiarkan begitu saja




5. Rasa sakit munkin akan berulang kembali selepas seminggu atau pon sebulan 

6. Gout boleh juga menyerang sendi-sendi yang lain seperti buku lali,lutut, pergelangan tangan juga jari

7. Benjolan akan timbul dekat sendi serta cuping telinga yang disebabkan oleh timbunan asid urik yang munkin kelihaan seperti kapur.



8. Pengumuhan air kencing yang lebih banyak dan kerap

9. Penyakit Gout ni juga boleh berlaku dengan tiba-tiba, kerana ia tak ada penyebab yang ketara. Tetapi dalam keadaan yang tertentu je.Serangan gout boleh juga berlaku bila seseorang itu kurang minum air atau minum ALKOHOL yang kerap, berlakunya kecederaan dan selepas pembedahan.

10. Diwaktu malam pensakit gout akan merasa sejuk seperti disiram air sejuk..Dengan itu mereka akan merasa gigil dan demam dan akan berlarutan seminggu ,ia akan berhenti dengan sendirinya bila dah ok..

Sebaiknya bila anda mendapati tanda-tanda berikut , segera lah pergi jumpa doctor, jangan dibiar begitu saja..BERINGAT sebelum terlambat.





Disamping mendapatkan rawatan daripada doctor di hospital ...Pastikan anda mengambil dan amalkan ubatan yang ada...mengikut peraturan ya...demi kesihatan anda.

Anda juga boleh mengamalkan #VIVIX dan Omega Guard shaklee.
Ia dapat bertindak untuk menghilangkan sakit gout dengan lebih cepat juga berkesan. 
Dua supplement  ni dapat menurunkan paras asid urik daripada  menjadi kristal-kristal pada sendi anda.
Ia juga mengatasi keradangan..iaitu rasa sakit dibahagian sendi. Dalam masa yang sama ia juga membantu dalam kesihatan yang menyeluruh.

VIVIX adalah supplement yang ada resveratrol yang mana bahan-bahannya adalah semulajadi yang terdiri daripada ANGGUR MUSCADINE, LOBAK UNGGU , ELDERBERI juga HERBA KNOTWEED JEPUN ( POLYGONUM CUSPIDATUM ). Ia sangat terbukti secara saintifik boleh bertindak jauh hingga ke tahap dalam sel.


Diantara fungsi-fungsi vivix adalah  :-

*Memperbaiki kerosakan DNA yang menganggu fungsi sel
*Mengawal genetik yang menolong melambatkan penuaan tahap sel
*Menjana pembentukan baru mitokondria untuk meningkatkan tenaga dalam badan
*Melambatkan pemebentukan protein AGE yang menganggu keutuhan sel dan mortality

VIVIX dapat meningkatkan prestasi organ hati dan buah pinggang yang penting untuk singkirkan asid urik yang berlebihan yang ada dalam badan. Ramai yang mengamalkan vivix sangat berpuashati...Tak cuba tak tau kan...

Untuk dapatkannya boleh wssp kakina ya...017 2785151

Begitu mudah saja ...Anda boleh beli 1 botol atau beli 2 botol sekali
Dengan pembelian 2 botol anda layak mendapat FREE KEAHLIAN + FREE POSTAGE + Cash bonus next month akan dimasukan kedalam account anda oleh shaklee sebanyak 
Rm 3+.00 Anda juga layak membeli supplmnt shaklee secara automatik dengan harga ahli , penjimatan sebanyak 15-20 peratus...tak rugi malah menguntungkan...ya...

Jom tekan  link dibawah ya :-

#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees




Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.


*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Thursday, July 27, 2017

APA ITU GOUT?

GOUT..
Sakit apa tu ya...GOUT gout lah...
Gout memang lah gout..tapi dalam istilah yang lebih senang nak faham ialah penyakit yng menyerang sendi..dimana ia berpunca daripada kebengkakan sendi berlaku disebabkan kristal "asid urik" berkumpul didalam sendi , tendon dan tisu sekeliling sendi.  Biasa ia berlaku kebengkakan pada sendi bahagian ibujari kaki, hujung kaki dan sendi kaki.

Gout lebih diketahui sering menyerang kaum lelaki.Tetapi jangan ingat lelaki je kena gout ya, ada juga wanita yang kena cuma peratus berkurangan lah...

Kita tengok dalam gambar dibawah ni....


Asid urik adalah bahan hasil pemecahan sel-sel tua yang mati (DNA dan RNA) yang berlaku didalam hati. Asid Urik juga dihasilkan apabila manusia mengambil makanan yang tinggi kandungan protein seprti daging. 

Protein akan diuraikan kepada asid amino dan sebbahagian asid amino pula yang berlebihan akan menjadi asid urik. Lebih mudah nak kata bahwa asid urik terjadi daripada penguraian sel yang mati serta dari makanan yang diambil.




Kalau nak tahu berapa tahap normal asid urik yang seharusnya ada dalam darah bagi kanak-kanak apabila meningkat dewasa. Kadar kandungan asid urik pada lelaki dewasa adalah 3-7 mg/dl dan 2-6 bagi wanita dewasa.

Bila kadar itu berlebian menunjukan betapa bahayanya kerana ia akan terbentuk aid urik. Kadar yang mana melebihi tahap 6.5-7.0mg/dl ni lah akan terjadinya kristal asid urik. Bila kristal ni terjadi lah GOUT...Dan bila aras urik tinggi dalam darah selain pesakit mendapat GOUT,ia boleh gak mengakibatkan masalah BUAH PINGGANG iaitu ada batu didalam buah pinggang anda.

Bagi mengurangkan paras asid urik , kebanyakan doctor akan bagi ubat ALLOPURONOL 
( LOPURIN,ZURINOL,ZYLOPRIM). Ubat ni berfungsi untuk mengurangkan kandungan asid urik dalam darah.

Untuk pengetahuan kesan daripada ubat ni juga akan berlakunya kegegatalan kulit , perut tak sedap rasa, ada yang alergi juga..Ni bergantung pada penerimaan badan seseorang...Selain tu juga akan bagi painkiller bagi mengawal kesakitan bila sendi membengkak...

Pelbagai masalah akan timbul bila asid urik berlebihan dalam badan...
Cuba tengok gambar dibawah :-



PUNCA-PUNCA TERJADINYA GOUT
*Tidak cukup minum air dimana badan kita memerlukan sekurang-kurangnya 8 Gelas air kosong untuk diminum
*Suka makan buah-buahn yang di jeruk
*Suka pada makanan mee segera seperti maggie
*Kerap mengambil Painkiller
*Kerap mengambil makan seafood serpti Udang,ketam,Sotong juga telur masin
*Kerap mengambil dan minum -minuman 3+1



Mari kita tengok APA PUNCA SEBENARNYA GOUT, selain daripada pemakanan seseorang.





Selain ubat-ubatan hospital yang harus anda amalkan bagi mengurangkan kesakitan akibat Gout,

Anda harus jaga pemakanan anda juga...elakkan dari makan makanan yang mengandungi garam berlebihan, seafood.

ALKOHOL  serta makanan yang mengandungi purina tinggi iaitu seperti daging , ikan , kacang , daun bayam, pucuk aspragus serta kubis bunga kalau boleh cuba elakkan.

Langkah yang terbaik bila diserang GOUT adalah jaga lah buah pinggang anda ..Ini kerana bila buah pinggang masih kuat berfungsi maka dengan itu anda dapat melawan penyakit GOUT. Bagi menjadikan buah pinggang berfungsi dengan baik anda haruslah minum air yang sepatutnya dan elakkan makan-makanan yang tak berkhsiat..

Amalkan dan perbanyakkan minum air, makan buah-buahan lebih,sayur-sayuran...dan anda juga boleh mengambil supplemnt shaklee iaitu VIVIX ...Ini kerana vivix sangat bagus diamalkan untuk mereka yang bermasalah dalam pelbagai penyakit...Vivix dihasilkan daripada bahan semulajadi yang terbaik dan terpilih...




VIVIX mengandungi 4 bahan utama seperti ANGGUR MUSCADINE , POLYGONUM CUSPIDATUM,LOBAK UNGGU dan EUROPEAN ELDERBERI.

Vivix mempunyai RESVERATROL yang terbaik yang tiada didalam mana-mana tonic lain...resveratrol yang ada mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi.Resveratrol menaikkan ketahanan sendi dengan meningkatkan komponen penghasilan tenaga di dalam sel sendi .

Ingin mendapatkan nya boleh terus wssp kakina ya....'
Teringin nak beli 1 botol boleh 
Nak beli 2 botol lagi bagus sebab menjimatkan...selain dapat FREE KEAHLIAN juga FREE POSTAGE..

KAKINA - 017 2785151 or

#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees




Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Wednesday, July 26, 2017

TESTIMONY PENGHIDAP KENCING MANIS YANG MENGAMALKAN VIVIX

TESTIMONY - 
PENGHIDAP KENCING MANIS yang mengamalkan VIVIX sebagai makanan tambahan untuk lebih sihat ..cergas bertenaga...

Mari kita tengok APA kata mereka semua tentang VIVIX, tonic yang digemari ramai ..bukan seorang tetapi bberapa orang customer yang kembali sihat ...


Testimony 1


Testimony 2




Testimony 3




Testimony 4



Testimony 5




Testimony 6



Testimony 7




Testimony 8




Testimony 9

Testimony 10



Testimony 11




Testimony 12




Testimony 13




Testimony 14




Testimony 15




Testimony 16




Testimony 17




Testimony 18




Testimony 19







Testimony 20




Testimony 21






Testimony 22



Testimony 23





Testimony 24






Testimony 25





Testimony 26





Testimony 27





Testimony 28




Testimony 29



Di sini juga kakina terangkan 
MENGAPA VIVIX itu di minati dan digemari oleh mereka yang bermasalah dalam pelbagai penyakit yang berbahaya...

VIVIX - adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru didalam pemakanan POLIFENOL. Ia juga mengandungi campuran botani POLYGONUM CUSPIDATUM,ANGGUR MUSCADINE, ELDERBERI EROPAH dan LOBAK UNGGU yang kaya dengan POLIFENOL hingga menjadikan VIVIX terlalu UNIK 

..PILIFENOL adalah kumpulan fitokimia yang mana terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khsiat antioksidan dan sel anti-penuan yang semulajadi..


VIVIX mengandungi RESVERATROL ...

Resveratrol di dalam VIVIX dapat membantu menghalang rintangan insulin yang membuatkan badan menjadi kurang sensitif pada kesan hormon yang berfungsi bagi mengurangkan gula didalam darah iaitu insulin. Rintangan insulin merupakan penyebab kepada penyakit kencing manis.

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggunjawab terhadap remebesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.






Dan APA PULA KEBAIKKAN #VIVIX ni ...
*Membaiki sel yang rosak dengan sangat pantas, amat sesuai bagi mereka yan gbaru menjalani pembedahan
*Dapat memelihara keseluruhan kesihatan
*Anti oksida yang sangat baik iaitu awet muda dan anti-penuaan
*Membantu lebih bertenaga juga cergas
*Mengurangkan risiko menghidap kanser - merencat sel-sel kanser dari menjadi semakin serious
*Menguatkan sistem imun badan seseorang
*Mengurangkan kompliasi kencing manis / diabetes
*Membantu dalam proses penurunan berat badan
*Mengurangkan insiden bagi pensakit nyanyuk
*Mengurangkan risiko penyakit jantung iaitu melindungi jantung




Apa tunggu lagi....sayangi lah diri anda...
Bagaimana nak dapatkan VIVIX ni...Mudah saja sebenarnya...Mari kakina terangkan untuk anda..
BELI 1 botol dengan harga RM 475.00
BELI 2 botol anda layak mendapat :-
#FREE MEMBERSHIP
#FREE POSTAGE
#CASH back money next month (bonus) daripada shaklee akan dikerditkan kedalam account anda
***Untuk penjimatan boleh terus beli 2 botol kerana anda boleh lagi beli supplement yang lain dengan harga ahli...Anda dapat penjimatan sebanyak 15-20peratus daripada harga retail.


Untuk order anda boleh terus wssp kakina di talian 017 2785151 atau tekan saja link yang ada di bawah ni ya :-


#PengedarShakleeBatucaveSelayanGombak
#Penghantranposdimanasaja
#CodkawasanyangberdekatanBatucaveSelayanGombak
#jomsihatbersamashaklees



Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.