28 Julai 2017

GOUT - 10 TANDA YANG PERLU DIKETAHUI ( Pengedar Batu caves Selayang )

Penyakit Gout ramai yang ambik mudah je kan tentang penyakit ni...
Alasan tak bahaya...itu kata setengah orang TETAPI bila dah jadi kronik ia sesangat bahaya ya... Dimana ia boleh melibatkan masalah buah pinggang nanti.

Gout terjadi kerana asid urik yang ada didalam badan sudah berlebihan.
Dimana asid urik yang sudah belebihan tidak dapat di buang dan terkumpul dalam sendi. Biasanya dengan berlakunya begini sendi ibu  jari lah yang akan dapat kesan nya terlebih dahulu.Jangan kata sendi ibu jari je tau...selain tu ia juga akan berkumpul dibahagian anggota lain seperti belakang kaki , buku lali , lutut, pergelangan tangan , siku dan jari.


GOUT 

Penyakit Gout juga merupakan penyakit yang paling lama ada serta dihidapi oleh manusia semenjak dahulu lagi.Kalau anda nak tahu dahulu gout ni boleh mengakibatkan kecacatan pada anggota seseorang.Tetapi dengan kemajuan teknology sekarang banyak cara untuk mengawalnya samaada cara modern atau cara mengamalkan perubatan islam atau mengamalkan supplement ...


GOUT


Disini kakina share BAGAIMANA nak mengenali Gout ataupon TANDA-TANDA bila sesorang TERKENA GOUT.

Ada 10 tanda-tanda yang anda perlu tahu sekiranya anda mengalami GOUT.

1. Penyakit gout kebiasannya menyerang ibu jari kaki  dimana 75 peratus daripda nya adalah serangan yang pertama. Kalau nak tau ibu jari akan menjadi merah, panas, bengkak dan terasa amat sakit sekali.

2. Serangan selalunya akan berlaku secara tiba-tiba , kerap kali dalam sehari.

3. Sendi yang diserang menjadi lebih bisa sehingga geseran dengan selimut pon terasa amat sakit

4. Sakit yang berlarutan dalam beberapa hari, atau paling kurang pon dalam 1-2 minggu untuk ia reda jika dibiarkan begitu saja


GOUT


5. Rasa sakit munkin akan berulang kembali selepas seminggu atau pon sebulan 

6. Gout boleh juga menyerang sendi-sendi yang lain seperti buku lali,lutut, pergelangan tangan juga jari

7. Benjolan akan timbul dekat sendi serta cuping telinga yang disebabkan oleh timbunan asid urik yang munkin kelihaan seperti kapur.


GOUT

8. Pengumuhan air kencing yang lebih banyak dan kerap

9. Penyakit Gout ni juga boleh berlaku dengan tiba-tiba, kerana ia tak ada penyebab yang ketara. Tetapi dalam keadaan yang tertentu je.Serangan gout boleh juga berlaku bila seseorang itu kurang minum air atau minum ALKOHOL yang kerap, berlakunya kecederaan dan selepas pembedahan.

10. Diwaktu malam pensakit gout akan merasa sejuk seperti disiram air sejuk..Dengan itu mereka akan merasa gigil dan demam dan akan berlarutan seminggu ,ia akan berhenti dengan sendirinya bila dah ok..

Sebaiknya bila anda mendapati tanda-tanda berikut , segera lah pergi jumpa doctor, jangan dibiar begitu saja..BERINGAT sebelum terlambat.



VIVIX


Disamping mendapatkan rawatan daripada doctor di hospital ...Pastikan anda mengambil dan amalkan ubatan yang ada...mengikut peraturan ya...demi kesihatan anda.

Anda juga boleh mengamalkan #VIVIX dan Omega Guard shaklee.
Ia dapat bertindak untuk menghilangkan sakit gout dengan lebih cepat juga berkesan. 
Dua supplement  ni dapat menurunkan paras asid urik daripada  menjadi kristal-kristal pada sendi anda.
Ia juga mengatasi keradangan..iaitu rasa sakit dibahagian sendi. Dalam masa yang sama ia juga membantu dalam kesihatan yang menyeluruh.

VIVIX adalah supplement yang ada resveratrol yang mana bahan-bahannya adalah semulajadi yang terdiri daripada ANGGUR MUSCADINE, LOBAK UNGGU , ELDERBERI juga HERBA KNOTWEED JEPUN ( POLYGONUM CUSPIDATUM ). Ia sangat terbukti secara saintifik boleh bertindak jauh hingga ke tahap dalam sel.


Diantara fungsi-fungsi vivix adalah  :-

*Memperbaiki kerosakan DNA yang menganggu fungsi sel
*Mengawal genetik yang menolong melambatkan penuaan tahap sel
*Menjana pembentukan baru mitokondria untuk meningkatkan tenaga dalam badan
*Melambatkan pemebentukan protein AGE yang menganggu keutuhan sel dan mortality

VIVIX dapat meningkatkan prestasi organ hati dan buah pinggang yang penting untuk singkirkan asid urik yang berlebihan yang ada dalam badan. Ramai yang mengamalkan vivix sangat berpuashati...Tak cuba tak tau kan...




Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  VIVIX SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :


1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini

3) Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-






Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...




Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

2 ulasan:

  1. tengok gambar kaki tu pun dah rasa sakit..tak tau la macam mana penderita gout rasa ya..

    BalasPadam
  2. Aduh sakitnya gout, walau tak pernah merasa. Alhamdulillah. Syukur. Tapi dengar insan lain mengaduh sakit dan bisanya gout tuh memang buat rasa terseksa. Nyut nyut rasa sakit tu. Ikhtiarlah dengan vivix. In sha Allah berpuas hati.

    BalasPadam