25 Julai 2017

KALSIUM TERBAIK UNTUK IBU-IBU HAMIL

Pernah dengar tak kalsium yang hebat selain susu...
Kalau nak tau...kalsium yang paling mudah di ambil mudah menyerap adalah kalsium daripada shaklee tau..

Mengapa kakina kata begitu......Ramai ibu-ibu yang hamil memang suka mengamalkannya....Bukan saja ibu-ibu hamil boleh mengamalkannya...Orang biasa seperti atuk, nenek,mak ,abah..kakak dan abang pon boleh makan gak tau....Kakina juga suami memang makan kalsium daripada shaklee ni...setiap hari untuk tulang yang lebih sihat.




KALSIUM TERBAIK UNTUK IBU HAMIL



Mari kakina jelaskan APA itu KALSIUM HEBAT SHAKLEE...ni

Ia dipanggil OSTEMATRIK ...ia adalah sejenis kalsium tau. Sepertimana kita tahu kalisum sangat penting untuk kesihatan, tulang , otot dan ligamen badan kita, sementara maganesium sangat perlu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang. Ia bertujuan mencegah pembentukan kalsium ke dalam tisu-tisu lembut juga sendi-sendi.



KALSIUM TERBAIK UNTUK IBU HAMIL


Untuk pengetahuan semua dengan pengambilan kalsium yang secukupnya ia dapat membantu menguatkan tulang-tulang , dan juga dapat mengelakkan daripada berlaku gejala osteoarthritis yang biasa terdapat pada golongan wanita .

Tulang adalah merupakan struktur yang sangat penting didalam tubuh badan seseorang manusia. Ia merupakan  kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti pari-paru, jantung, hati dan ginjal serta berfungsi untuk  mengerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Ia dapat mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah yang terbaik bagi kesihatan seseorang .

Mengapa IBU-IBU HAMIL memerlukan Kalsium yang secukupnya ketika hamil ?

Seseorang ibu yang hamil memerlukan 1 liter susu segar setiap hari ya...Jangan ingat mudah ya...segelintir ibu hamil memang tak boleh nak minum  susu segar ni...macam-macam lah ada yang  muntah, perut mual, loya...Ada yang gak tak minat langsung nak minum susu segar..

**INGAT ya ibu-ibu hamil amat memerlukan kalsium setiap hari...bukan mudah seorang ibu hamil nak minum susu kalau tak boleh masuk dalam perut..Ini saja cara nya untuk ibu hamil menambah kalsium dalam badan untuk ibu juga bayi.

Kalau dah macam tu macam mana nak ada kalsium yang cukup dalam badan...
Tahu tak kalsium tu sangat penting bagi menguatkan tulang terutama ibu-ibu hamil kerana ia memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikalnya. Selain itu ia penting juga untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi saraf dan merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.

Dengan mengamalkan kalsium, si ibu dapat lebih merehatkan badan , tidur yang lena...mengurangkan kesakitan dipinggang...kekejangan kaki sperti cramp..

OSTEMATRIK

Terdapat penyelidikan mengatakan bahwa seorang ibu hamil yang kurang kalsium boleh mengakibatkan tekanan darah tinggi.

Kalau nak tahu kalsium yang dimiliki oleh ibu diserap oelh bayi semasa membesar terutamanya dalam proses pembentukan tulang.Kesan paling ketara adalah ibu hamil akan kekurangan kalsium pada jumlah yang paling besar khususnya ketika kehamilan.

Disebabkan kekurangan kalsium yang diserap oleh bayi itu nanti , boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia muda daripada yang sepatutnya...Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis nanti...
Beringat lah wahai ibu-ibu hamil..


OSTEMATRIK


OSTEMATRIK - APA PERBEZAANNYA dengan pil kalsium yang ada dipasaran..

* 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium dalam tubuh badan seseorang. Disediakan dalam bentuk kaplet yang mudah menyerap juga ditelan

*Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia dapat menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari berisiko mengalami batu karang.

*Kombinasi KALSIUM dan MAGNESIUM dan VITAMIN D adalah sangat penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.

*Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mempunyai alahan dengan produck TENUSU atau CMA (Cow Milk Allergy). Paling mudah ambil je 4 biji ostematrik setiap hari bagi mengantikan beberpa gelas susu...Ini adalah cara bagi mereka yang tak suka minum susu atau tak boleh masuk susu dalam perut.


APA KEBAIKKAN KALSIUM PADA IBU-IBU HAMIL
1/ Membantu lebih tidur dengan lebih lena
2/ Membantu bagi mengelakkan daripada sembelit ketika hamil
3/ Membantu menghilangkan sakit-sakit yang berkaitan dengan sendi juga tulang
4/ Membantu ibu berasa lebih cergas dan bertenaga
5/ Membina dan menguatkan tulang juga gigi yang sihat
6/ Bagi mengelakkan berlakunya kekejangan kaki..iaitu cramp..
7/ Mengurangkan ibu berasa sakit di pinggang..



Disini kakina sertakan beberapa Testimony Ibu-ibu yang hamil mengamalkan #OSTEMATRIK

Kita tengok apa kata mereka mengenai kalsium ni....

Testimony 1
TESTIMONY OSTEMATRIK


Testimony 2


TESTIMONY OSTEMATRIK

Testimony 3
TESTIMONY OSTEMATRIK


Testimony 4
TESTIMONY OSTEMATRIK

Testimony 5


TESTIMONY OSTEMATRIK

Testimony 6
TESTIMONY OSTEMATRIK

Testimony 7
TESTIMONY OSTEMATRIK


Testimony 8
TESTIMONY OSTEMATRIK


Testimony 9
TESTIMONY OSTEMATRIK


Testimony 10

TESTIMONY OSTEMATRIK


Bagaimana masih ragu-ragu lagi mengenai kalsium hebat shaklee
Tak rugi tau....memang best sebenarnya , bila kita amalkannya...badan lebih fresh bila bangun tido...tidur yang lena...yang terbaik tulang kita cukup kalsium..

APA TUNGGU lagi....
Anda boleh pilih Pengedar Shaklee yang anda inginkan...

1. Saya sendiri -  http://www.wasap.my/60172785151 
     Sarinah ( Kakina )

2. Muhamad Hafiizhuddin - 011-6151 9479  ( Hafiz )

3. Muhammad Azharudiin - 013 -3732270 ( Azhar )


4. Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-




Jom dapatkan SUPPLEMENT SHAKLEE dari saya atau anak2 didik saya ....

Buat pilihan yang terpat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

5 ulasan:

  1. memang tak boleh skip ambil ostematrik ni..lagi-lagi dah 30++ ni...harus lah topup kalsi untuk bekalan akan datang

    BalasPadam
  2. Saya suka sangat makan ostematrix masa pantang langsung takda sembelit banding berpantang yang pertama teruk sembelit sebab tak kenal ostematrix lagi

    BalasPadam
  3. Pregnant anak ke 4 baru kak aya kenal kalsium ostematrix ni. Apa yg ketara sangat, 1st time tiada kena cramp sewaktu preg anak ke4. Anak 1-2-3 atleast 2x kena. Huhu sakit sangat. Tp keempat ni alhamdulillah tiada. Lagi 1 time bersalin. Selalunya kalau menahan kontraction tu paha dan betis kak selalu akan rasa lenguh sangat, rasa mau cram pun ada. Tp waktu anak ke4 semua ok. Contraction pun tidak sakit sangat sampai nda percaya sekali push baby terus keluar 😂😂. Apa2pun sejak kenal hampir 4 tahun lepas, memang inilah vitamin kegemaran kak. Skrg masih BF lagi, so wajiblah telan oste ni 😁

    BalasPadam
  4. Terbaik ostematrix ni. Awal kehamilan dulu, tak boleh telan langsung. Tapi akhirnya menangis di waktu malam akibat cramp,so paksa juga diri makan ostematrix. Alahamdulillahm tidur lena. Pembuangan lancar. Tiada sakit pinggang.

    BalasPadam
  5. Wahhhh paling terkejut bila bebas cramp tu.

    Sebab kawan Asy sendiri oernah cakap, dia memang start pregnant tu ambil Oste, bebas dari segala cramp kaki.

    0ste the best!

    BalasPadam