Tuesday, October 3, 2017

ESP-MENGAPA PILIH SOYA SHAKLEE BUKAN YANG LAIN?

Bercakap pasal soya ni kan...sedia kita tahu di luar sana banyak terdapatnya soya yang pelabagai keluaran daripada syarikat-syarikat lain kan...Bermacam-macam jenis kan...

Nak cakap pasal soya di luar sana tu sorry lah ya.. , maaf tau bukan nya kakina sombong pon..benonya kakina tak reti sangat pasal nya...kalau kacang soya tau lah tetapi kalau pasal macam mana ia dihasilkan atau campurannya memang tak reti langsung...

Haaa ...Kalau nak cerita sikit mengenai SOYA yang shaklee keluarkan tu boleh lah ..
*Bagaimana ia diproses
*Apa sebenarnya ESP ni
*Berapa tahun dah wujud...
*Khsiat juga manafatnya...


Mengapa Pilih ESP


Sebelum tu , mai kita kenali apa itu ESP -yang menjadi rebutan ramai...
Kalau nak tau ESP adalah makanan nutrisi. Ia adalah protein soya yang sangat berkuliti tinggi yang mana ia diproses dengan suhu yang rendah bagi menjaga kualiti protein didalam kacang soya. 

ESP telah dicipta oleh DR.FORREST C. Shaklee pada tahun 1961 lagi bagi penghasilan protein segera yang terbaik untuk tubuh badan kita...

ESP dapat membekalkan sumber protein. Seperti mana anda tahu badan kita perlukan sumber protein yang cukup. Kita memang makan ikan , ayam juga daging kan...Bila kita tengok mengapa badan kita tak cukup sihat bila makan ayam hari-hari..? Kalau nak tahu ayam tu kena masak..jadi bila dah dimasak kan..kandungan protein tu akan musnah sebab ia terkena panas api..

Bila badan kurang protein apa akan jadi nanti ya..?
Adakah anda rasa letih, lesu  ...mengeletar..macam-mcam lagi boleh berlaku tau...
Silap hari bulan badan boleh mengeletar sebab tak cukup sumber protein...badan tak cukup nak melawan penyakit yang datang...itu sebab setengah nya kerap sakit...timbul gastrik ...timbul heasteria..

Esp ni sangat mudah untuk dibancuh setiap pagi .Anda nak nak buat ais blended pon boleh, boleh dicampur dengan buah-buahan...nak buat aiskrim pon boleh...
nAK BUAT masker pon boleh tau...kulit lagi lembut ...



Mengapa ESP berbeza dengan SOYA yang ada dipasaran?
-Tu yang tadi kakina tanyer kan...

Jom kita kenali dulu 7 fakta yang mengatakan ESP ni sangat bagus untuk kita amalkannya:-

1. ESP dihasilkan daripada SOYA yang original non-GMO ( yang mana ia selamat daripada risiko toksin )
2. ESP mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan manusia
3. ESP diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
4. 1TIN ESP mempunyai berat 850grm yang mana ia dihasilkan daripada 30kg kacang soya.
5. ESP diperoses menggunakan air bukannya alkohol bagi memelihara kandungan isoflavone
6. ESP ADALAH rendah LEMAK, juga bebas KOLESTROL 
7. ESP dipreoses pada kadar suhu yang rendah untuk menjaga kuality protein yang tinggi , ini kerana sel badan kita terbentuk daripada protein. Badan manusia amat memerlukan protein yang berkualitu bagi pertumbuhan sel baru. Bila sel sihat maka ia mudah menyerap zat serta vitamin .Dengan tidak secara langsung badan kita akan lebih sihat cergas bertenaga..


MARI KITA TENGOK SIAPA YANG MEMERLUKAN  ESP ni?

1. IBU MENGANDUNG - yang mana ESP ni adalah makanan NUTRISI yang terbaik , membantu didalam kehamilan juga perkembangan fetus dengan lebih baik lagi.

2. IBU MENYUSU - bagi menggalakkan dan mengekalkan penghasilan susu. Dengan pengambilan ESP secara konsisten diwaktu penyususan anak ia dapat membantu didalam pekembangan fizikal anak yang lebih sihat.

3. BAGI KANAK-KANAK yang berumur 1 tahun keatas- Ia sangat bagus dan sesuai sekali kerana untuk tumbesaran yang agak sempurna..badan lebih cergas kulit lebih bersih.

4. PELAJAR / PEKERJA / ABANG / KAKAK / IBU / AYAH / WARGA VETERAN - Ia berfungsi sebagai tenaga pada badan juga memberikan kesihatan yang baik.

5. Mereka yang menghidap KENCING MANIS  juga GASTRIK - SANGAT bagus mengamalkannya.

6. MEREKA yang ALERGIK atau alahan 

7. Mereka yang ingin menguruskan badan atau mengemukan badan pon boleh..

8. Mereka yang bermasalah dengan kulit wajah BERJERAWAT, JERAGAT..



Keistimewaaan ESP


APA PULA KEBAIKKANNYA - sehingga menjadi sebutan juga permintaan terhebat dipasaran

1. BAGI WANITA YANG INGIN HAMIL - ESP berfungsi dalam memelihara rahim sesoran g wanita ..

2. BAGI WANITA yang HAMIL pula  - ESP berfungsi menguatkan rahim dan membantu dalam pembentukan otot bayi. Ini kerana protein sememangnya bagus untuk tumbesaran bayi .

3. BAGI WANITA yang MENYUSUKAN - ESP berfungsi dalam membantu dalam menghasilkan juga pengeluaran susu yang banyak. Bila badan ibu cukup protein , ia akan menghasilkan susu yang berkhsiat.

4. BAGI WANITA yang mengalami MASALAH HORMON - ESP adalah kacang soya yang kaya dengan ISOFLAVAN, yang mana ia berfungsi bagi membantu memulihkan hormon wanita. Bila seseorang wanita dalam period ia mengeluarkan darah yang agak banyak, masa ni badan memerlukan sumber protein yang banyak bagi mengantikan protein yang hilang juga  memulihkan semula tenaga .

5. BAGI yang INGIN KURUS / SLIM - DENGAN minum ESP ia boleh membuatkan seseorang tu berasa kenyang . Jadi nafsu nak makan pon berkurangan...

6. BAGI yang INGINKAN KULIT CANTIK SIHAT - ESP membuatkan kulit lebih anjal , gebus juga cerah. amalkan secara konsisten...pasti anda suka...hasilnya

7. BAGI yang ingin BERPUASA - ESP dapat membekalkan tenaga yagn berpanjangan. Bila seseorang tu minum ESP...badan tak kan rasa letih lesu dan rasa lapar...kerana soya memberikan rasa kenyang juga badan yang lebih bertenaga.


ESP Jimat

UNTUK  PENGETAHUAN semua bulan ni - ESP ada OFFER tau
DENGAN setiap PEMBELIAN 4 TIN anda layak mendapat DISCOUNT lagi 5%
Sekiranya anda ingin lagi murah ..jom ambil kesempatan ini menjadi AHLI SHAKLEE...joint group kami...
Berbaloi membeli dengan penjimatan ini...
JOM CEPAT-CEPAT karang melepas...hubungi kakina



Sekiranya berminat untuk mendapatkan ESP ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp
atau

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini;







Penafian*
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

2 comments:

  1. ESP memang terbaik..sedap dan berkhasiat..bagus untuk kesihatan tubuh badan kita😍

    ReplyDelete
  2. ESP memang terbaik..sedap dan berkhasiat..bagus untuk kesihatan tubuh badan kita😍

    ReplyDelete