10 Disember 2017

10 TIPS TERBAIK KAWAL GULA DALAM DARAH DENGAN SUPPLEMENT

Kencing manis ataupon DIABETES adalah satu penyakit yang agak berbahaya pada seseorang kerana ia menjejaskan keupayaan badan pesakit untuk memberikan tenaga daripada glukosa ataupon gula dalam darah.  

Ia terhasil apabila badan kita tidak boleh menghasilkan atau menggunakan INSULIN dengan betul.

Tips Kawal Gula Dalam Darah


Untuk pengetahuan semua , bahawa badan kita ni memerlukan bekalan glukosa yang stabil. Oleh kerana seseorang ada penyakit Diabetes atau KENCING MANIS ia membuatkan gangguan dalam metabolisme glukosa. Bila ia terganggu ia memberi kesan kepada setiap organ , dengan itu ia boleh menyebabkan timbulnya sakit jantung , juga kegagalan buah pinggang , buta dan masalah didalam saraf itu sendiri.

Untuk permasalahan ini  bagi mencegah komplikasi yang lebih teruk lagi ..pesakit hendaklah mengawal dan mengambil langkah-langkah untuk memastikan dengan mengawal tahap glukosa didalam darah supaya ia stabil ...

Seperti mana kita tahu Penyakit Diabetes atau Kencing manis ni adalah disebabkan oleh Glukosa yang tinggi dalam darah .  Ia terjadi apabila pankreas berhenti dari menghasilkan insulin atau lebih mudah insulin yang dihasilkan tidak dapat mencukupi ..

Disini kakina nak share beberapa 10 TIPS untuk mengawal gula dalam badan...
Tips ni bukan saja untuk pesakit Diabetes ya...yang sihat pon sebaiknya mengamalkan sebelum terlambat..kerana kita tak tahu sama ada kita ni sihat ke tidak selamanya...
Bila berat badan dah berlebihan risiko kepada penyakit kencing manis..adalah tinggi , maka itu jaga lah ya kesihatan anda...

Diantara tips-tips yang boleh diamalkan untuk mengawal kadar gula dalam badan adalah:-

1. Makan lebih Sayur Bayam
Sayur Bayam sangat kaya dengan magenesium . Ada kajian mengatakan ia boleh mencegah perkembangan kencing manis jenis 2.  Dalam satu kajian mengatakan golongan wanita adalah golongan yang banyak mengambil magensium berbanding kaum lelaki. Oleh itu ia mengurangkan kepada berisiko terhadap kencing manis. Melainkan yang mempunyai berat berlebihan.


2. Makan Kacang Walnut
Kacang walnut adalah terbaik kerana lemak mono tak tepu dan ia tidak menghasilkan tahap glukosa dalam darah berbanding makanan lain. Ddalam kajian mengatakan dengan mengamalkan walnut menjadikan sel lebih snesitif kepada insulin, seterusnya memerangi glukosa tinggi dalam darah.


3. Makan Kacang setiap hari
Kekacang adalah makanan serat yang terbaik untuk diamalkan...Didalam satu kajian mengatakan bahwa 75g kekacang dengan memakannya setiap hari boleh menstabilkan tahap glukosa darah juga insulin.


4. Kayu Manis
Cuba campurkan kayu manis didalam hidangan anda , seperti bubur , yogurt atau minuman teh dan kopi...Didalam kajian di Pakistan , kebanyakan rakyat nya memang suka masukan kayu manis didalam setiap hidangan mereka .ini kerana mereka percaya ia dapat menurunkan paras glukosa darah sebanyak 18 hingga 29 peratus bergantung kepada jumlah kayu manis yang di taruk dalam setiuap hidangan..


5. Amalkan hidangan produk tenusu Rendah Lemak
Dalam saiz hidangan yang bersamaan dengan 200ml susu rendah lemak . Satu kajian terhadap 3000 irang mendapati yang mempunyai berat berlebihan dan mengambil banyak makanan tensusu kurang 75peratus  untuk mendapat kerintangan insulin berbadning mereka yang tidak mengambilnya. Ini menunjukan laktosa , protein dan lemak didalam produk tenusu memperbaiki glikosa darah dengan memperlahankan pertukarkan gula dari makanan kepada glukosa darah.


6. Makan dengan Jadual yang Teratur
GLUKOSA darah akan turun mendadak bila perut lapar, Bila makan glukosa akan melimpah semula. Ini memaksa pankreas untuk melepaskan lebih banyak insulin dan membentuk kitaran yang berbahaya...


7. Makan dengan kadar yang sedikit bukan banyakMakan mengikut peraturan...dengan kadar yang sederhana...
Pengambilan makanan dengan kadar separuh/sederahana kerana bila makan dengan kadar kecil atau sederhana ia dapat mengelakan kemasukan glukosa yangbanyak yang seterusanya meningkatiakn gula dalam darh dan pelepasan insulin yang tinggi.


8. Kurangkan makan makanan yang berlemak
Dari hasil kajian dari AMERIKA mengatakan sesiapa yang mengambil makan yang mempnyai lemak tepu lebih berisiko mendapat kencing manis...


9. Bersenam setiap hari
Buatlah senaman setiap hari bagi mengekalkan paras gula dalam darah dan menstabilkannya. Ada juga mereka yang mengamalkan diet juga pemakanan yang seimbang serta mengamalkan pemakanan supplemnt serta rawatan alternatif untuk kencing manis.


10. Hadkan pengambilan makanan yang tinggi Indeks Glisemik dan Beban Glisemik
GI dan GL ia lebih dikenali dalam ukuran bagaimana mudah makanan ditukar keada glukosa darah. Kajian mengatakan dengan pengambilan makanan rendah GI dan GL boleh tingkatkan pengawalan gula dalam darah bagi mereka yang ada kencing manis.
Untuk makan rendah GI termasuk kekacang, epal,pear,barli, yoguart, bijiran  juga susu.


BETOL ke ada supplement untuk DIABETES ni...?
Mari kita tengok ...

Bagaimana VIVIX adalah IKHTIAR yang terbaik untuk mereka yang mengalami masalah DIABETES...

#VIVIX ni adalah satu supplement antipenuaan yang sangat kaya dengan RESVERATROL dan POLIFENOL tumbuhan yang sangat bermanafat kepada kesihatan tubuh badan pesakit..

Bahan-bahan yang ada didalam VIVIX seperti ANGGUR MUSCADINE, LOBAK UNGGU, ELDERBERRY , POLYGANUM CUSPIDATUM. bahan aktif dalam vivix iaitu RESVERATROL ni terbukti  melalui satu kajian..yang mengatakan bahwa iaitu dapat mengawal gula dalam darah dimana ia sememangnya bagus untuk pesakit kencing manis dari berlakunya komplikasi dalam kencing manis..



Vivix


Sepertimana didalam kajian menunjukan bahawa 70 orang penghidap kencing manis , ada membuktikan bahawa dengan pengambilan RESEVERATROL 1g setiap hari selama 45 hari berterusan boleh terjadinya :-

#DAPAT MENURUNKAN PARAS GULA ketika berpuasa
Bacaan gula ketika berpuasa yang normal menunjukan badan seseorang beruaya memproses gula dengan baik

#MENURUNKAN KEPEKATAN INSULIN didalam Badan
Kalau nak tahu kepekatan insulin ni dipanggil juga RINTANGAN INSULIN ..dalam erti lain , reseveratrol ni dapat mengurangkan keringtangan isnulin atau bagi meningkatkan tahap sensitiviti insulin dalam mengurangkan kadar paras gula.

#MENURUNKAN TEKANAN DARAH SISTOLIK
Sistolik ni adalah bacaaan bahagian atas yang mana ia adalah tekanan yang dihasilkan oleh jantung untuk pam darah ke satu badan

Tekanan darah yang tinggi bererti masalah pada jantung sendiri yang memaksa jantung bekerja dengan lebih kuat lagi.

#MENAIKAN BACAAN KOLESTROL HDL
HDL lebih dikenali sebagai kolestrol yang baik kerana fungsinya untuk mengangkut kolestrol dari sel je hati dan mengurangkan kolestrol didalam sel.


Kalau nak tahu RESVERATROL ialah salah satu bahan aktif yang mana ada pada VIVIX. Didalam satu kajian mengatakan VIVIX ni adalah supplement yang bagus dan berpotensi bagi mengawal penyakit KENCING MANIS dan melambatkan komplikasi.


Testimony Pengamal VIVIX didalam PERMASALAHAN KENCING MANIS..


Tips Kawal Gula Dalam Darah


Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah



Tips Kawal Gula Dalam Darah




Sekiranya berminat untuk mendapatkan VIVIX   ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp


2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.




Penafian*
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan