17 Disember 2017

CARA ATASI ANEMIA PADA IBU HAMIL ( Pengedar Batu caves Selayang )

Hai ..semua...
Anemia....pernah tak sahabat dengar tentang anemia atau kata yang biasa kita dengar kekurangan darah didalam badan seseorang...

Ingat ya..ni paling penting pada ibu-ibu hamil yang bermasalah didalam kekurangan darah atau mengalami anemia ketika kehamilan...Ini biasa berlaku...kerana mengikut daripada kajian untuk merancang kehamilan sebaiknya jarakan selama 2 tahun untuk hamil semula...

Ini kerana badan ibu perlukan rehat yang cukup dan darah yang cukup dimana didalam 2 tahun badan ibu baru recover semula..Bila terlalu dekat ia akan menyebabkan ibu-ibu hamil mudah mendapat anemia...



Cara Atasi Anemia Pada Ibu Hamil


APA ITU ANEMIA?
Anemia dimana badan dalam keadaan yang mana darah memiliki kekurangan sel darah merah ataupon hemoglobin. Yang mana HEMOGLOBIN ialah bahagian sel darah merah yang mengandungi zat besi. Kalau nak tahu ia amat menjejaskan pengaliran oksigen dalam tubuh sehingga menyebabkan ibu hamil akan rasa kelesuan, lelah dan boleh membuatkan ibu berwajah pucat.


BEBERAPA FAKTOR PENTING PADA IBU-IBU HAMIL HARUS INGAT BAHAWA:-
* Sesetengah  bentuk ANEMIA adalah keturunan didalam keluarga dimana bayi yang akan dilahirkan kemunkinan juga mengalami anemia

* Wanita didalam kehamilan lebih mudah kepada anemia atau mengalami kekurangan zat besi kerana wanita akan kehilangan darah ketika HAID serta akan  mengalami peningkatan dalam keperluan darah ketika kehamilan.

*Orang dewasa juga mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat anemia kerana diet yang lemah serta berada didalam keadaan masalah perubatan yang lain.



Cara Atasi Anemia Pada Ibu Hamil



Bagi mereka yang mengalami ANEMIA disarankan mengambil makanan seperti :-

1. Makanan yang mengandungi dan kaya dengan zat besi , asid folik serta vitamin c.
2. Banyakkan minum air masak dalam anggaran 8-10 gelas sehari. ini bertujuan supaya dapat melancarkan darah dan dapat mengimbangi kadar asid dalam badan.
3. Mengambil supplelemnt yang mengandungi zat besi serta asid folik


Disini ada beberapa makanan yang bagus untuk PESAKIT ANEMIA yang mana ia ada sumber-sumber tertentu ...

A/ SUMBER ZAT BESI - Dari Daging lembu. kambing, ikan, hati, tempe, kacang-kekacang juga sayuran hijau terutama sekali bayam

B/ SUMBER VITAMIN B12 - Daging , susu dan hati

C/ SUMBER VITAMIN C - Jambu Batu, Epal, Sayur Bayam

D/ SUMBER FOLAT - Buah2an dan sayuran hijau gelap..


Antara simptom-simptom utama ANEMIA ialah mereka akan mudah rasa letih , pening kepala , pucat, tidak ada focus, susah bernafas dan mudah sangat cepat marah.

ANEMIA menjejaskan 52% ibu hamil di negara yang membangun berbanding 23% dinegara maju.
Wanita juga digalakan mengambil makanan tambahan zat besi untuk mencegah ANEMIA..



SET KEHAMILAN SHAKLEE...merangkap set anemia juga...

Adalah set shaklee yang terbaik untuk ibu hamil kerana bayi dalam kandungan memerlukan dan mendapat khasiat yang cukup untuk pembesaran yang sangat sempurna dan pertumbuhan otak yang baik.Set hamil shaklee disediakan demi memenuhi kesemua keperluan ibu hamil dengan terbaik sekali.


*VITA LEA 
Ia mengandungi zar besi yang mana membantu ada mereka yang menghadapai kekurangan zat. Kebiasaannya mereka yang mengalami anemia jenis ini adalah seperti ibu hamil , remaja wanita ayng dah datang bulan juga warga emas.
Faktor sehingga menyebabnya kurang zat best adalah kerana kurangnya pengambilan zat besi didalam diet harian ataupon badan itu sendiri kurang berupaya menyerap zat besi yang ada.

vita lea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Zat besi dalam vita lea dapat membantu si ibu . Pada kebiasaanya ibu kan rasa lesu, kurang daya dan kurang konsentasi.


*VITAMIN C - SUSTAINED RELEASE VITA C 
Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit kedua-duanya lebih cantik
Membantu didalam penyerapan iron..bila badan tak cukup vitamin c...macamana iron nak ada didalam badan .



Set Anemia


*B-COMPLEX
Vitamin lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B yang mana semua vitamin ni diperlukan oleh badan manusia bagi membantu memberikan tenaga, otak untuk berfungsi, emosi lebih stabil dan wajah yang berseri.

Vitamin B juga adalah vitamin anti stress..Bila tak stress ibu pon berada didalam situasi yang menyihatkan.


*ESP - ENERGIZING SOYA PROTEIN ISOLATE POWDER
Sumber protein yang terbaik untuk ibu...kerana ia mengekalkan pertumbuhan normal dan pemerliharan tisu
Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan
Pembinaan hormon , enzim dan antibodi yang memerlukan protein.Ia juga sumber tenaga pada ibuyang lebih lama ...Kulit ibu lebih licin bersih lagi nanti...Ia juga membantu badan dalam menghasilkan sel darah .



Sekiranya berminat untuk mendapatkan  Set Anemia  ini boleh hubungi saya:


1) Dengan segera melalui WhatsApp



2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.





Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan