11 Disember 2017

CARA SEMULA JADI TURUNKAN PROTEIN DALAM AIR KENCING

Kebiasaaan kita cuma tahu protein ada sedikit je didalam air kencing...ni adalah normal kan..Namun ada juga berlebihan yang mana protein ni lebih dikenali sebagai protein dalam urin dimana ini lah tandanya permulaan pada permasalahan BUAH PINGGANG...

Tugas utama buah pinggang adalah menapis darah didalam badan. Bila Buah pinggang sihat ia akan mengekalkan benda penting yang mana badan perlukan dalam darah misalnya protein. Ia juga menyingkirkan benda-benda yang tak perlu seperti lebihan air. Jadi apabila ada protein dalam air kencing,menunjukan bahawa buah pinggang anda telah rosak kerana ia tidak berfungsi dengan betol.


Cara Turunkan Protein Dalam Air kencing


Bagaimana PROTEIN boleh ada didalam AIR KENCING?

Ramai diantara kita tidak menyedari bahawa mereka adalah masalah dengan protein yang berlebihan didalam air kencing .Ini berlaku tanpa kita sedari...sebab ia tiada tanda yang menunjukan air kencing berprotein tinggi. Tetapi ada juga orang yang mengalami air kencing yang berbuih dan sangat keruh serta bengkak air. Nak tau ada lebihan protein atau tidak hanya dengan membuat pemeriksaan air kencing...


Siapakah GOLONGAN YANG BERISIKO TINGGI didalam kes begini

Pesakit kencing manis dan tekanan darah tinggi yang paling berisiko mengalami masalah air kencing berprotin . Ini kerana bila mereka ada mengalami dua penyakit  ia boleh merosakkan buah pinggang sehingga boleh menjadikan masalah protein didalam air kencing

Beberapa PUNCA yang menyebabkan PROTEIN BOCOR dan masuk kedalam AIR KENCING:-
- Melalui jangkitan  iaitu jangkitan buah pinggang
- Masalah didalam buah pingang yang mana buah pinggnag dah menjadi kronik 
- Gangguan system imun
- Bila sesorang itu trauma
- Toksin yang berlebihan didalam badan seseornag
- Ubatan seperti NSAID ..

Selain itu ada juga cara PROTEIN MASUK kedalam air kencing melalui :-
- Tekanan emosi
- Demam
- Banyak membuat senaman berat
- Terlalu terdeah kepada kesejukan yang melampau
- Dehidrasi


BAGAIMANA CARA YANG TERBAIK UNTUK KURANGKAN PROTEIN DALAM AIR KENCING

RAMAI yang tidak tahu apa punca sebenarnya bagaimana protein boleh berlebihan didalam air kencing sehingga menyebabkan permasalahan didalam buah pinggang pada badan seseorang. Kekadang bila protein dh berlebihan ia boleh mengakibat kegagalan buah pinggang berfungsi dan ia akan menjadi lebih kronik lagi...

Ini sangat penting untuk kita mencegah kerosakan buah pinggang yang progresif sehingga boleh menyebabkan PROTEINURIA ..ni semua berpunca daripada protein yang berlebihan.

Cara alternatif bagi mengurangkan protein dalam air kencing adalah melalui cara pemakanan pesakit itu sendiri ...dimana pesakit perlukan..

1.  AMALKAN MINYAK IKAN
Kajian menunjukan anti keradangan dari asid lemak omega 3 yang terdapat pada MINYAK IKAN amat bermanafat untuk masalah buah pinggang. Minyak ikan juga bagus bagi mengurangkan tekanan darah. Bagi mereka yang mengamalkan minyak ikan dalam diet harian ia boleh atasi permasalah protein dalam air kencing.

Dalam shaklee ada MINYAK IKAN YANG TERBAIK- iaitu OMEGA GUARD...


2. AMALKAN PROTEIN SOYA
Banyak mengatakan bila ada kencing manis kena kurangkan protein haiwan atau elakan..tetapi didalam penambahan protein soya dalam diet harian adalah perlu kerana ia membantu bagi mengurangan paras protein dalam air kencing..

Dengan pengambilan protein soya yang berkualitu dapat bantu atasi masalah protein dalam air kencing...

Shaklee ada soya yang terbaik iaitu ESP..yang sememang bagus untuk pesakit kencing manis dan semua..


3. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM YANG BERLEBIHAN

Kurangkan pengambilan garam didalam setiap hidangan yang dimakan..kerana ia juga dapat membantu di dalam mengurangkan kadar protein dalam air kencing. 

Bila pesakit membuat pengurangan garam dalam setiap diet harian ..ada mengatakan bahawa 22% protein yang ada akan mula menurun...Ia juga membantu dalam memperbaiki fungsi buah pinggang. 

Pad pesakit darah tinggi pula bila membuat pengurangan didalam pengambilan garam dalam setiap diet mereka ia dapat mengurangkan sebanyak 77% paras protein dalam air kencing.

Bila membuat pengurangan garam dalam diet harian ia dapat juga  mengurangkan tekanan darah ...pesakit.


4. KAWAL GULA DALAM DARAH

Bagi pesakit kencing manis harus menghadkan pengambilan gula dan karbohidrat halus kerana kedua-duanya akan meningkatkan lagi kadar gula dalam darah. Sebaiknya makan lah karbohidrat yang mengandungi serat, seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. 


Selain itu juga untuk pengetahun semua POLIFENOL dapat mengatasi PERMASALAHAN PROTEIN DALAM AIR KENCING..

Didalam kajian bahawa potensi POLIFENOL dapat meningkatkan taraf kesihtan. 
FUNGSI POLIFENOL adalah menyokong paras gula yang normal dalam darah serta menggalakan tekanan darah yang normal.. selain itu ia juga mengurangkan keradangan dan membantu memelihara sel DNA dan menyokong pembaikan , pembaharuan dan fungsi sel yang sihat ..Itu sebab POLIFENOL ni juga boleh memberi manafat kepada mereka yang berpenyakit didalam kencing manis yang mana protein yang berlebihan..

Sepertimana kita tahu sumber makanan yang kaya dengan POLIFENOL termasuk juga buah beri, delima , kekacang dan minyak zaitun. Polifenol juga ada terkandung didalam VIVIX iaitu satu minuman botani gabungan ANGGUR MUSCADINE, POLYFONUM CUSPIDATUM, PURPLE CARROT dan ELDERBERRY ..Campuran unik 4 bahan ini membekalkan 16 jenis POLIFENOL termasuk lah RESVERTROL yang bertindak bagi mencukupi keperluan nutrien sel badan dan seterusnya sel-sel badan boleh berfungsi dengan lebih optimum.
VIVIX

VIVIX bertindak didalam 4 cara :-

- Mempertahankan sel
- Memberi tenaga kepada sel
- Memperbaiki sel
- Meningkatkan prestasi sel



APA KATA PENGGUNA YANG MENGAMALKAN VIVIX DIDALAM PERMASALAHAN PROTEIN DALAM AIR KENCING...
Kita lihat dan nilai sendiri...ya



TESTIMONY AIR KENCING ADA PROTEIN



TESTIMONY AIR KENCING ADA PROTEIN




Sekiranya berminat untuk mendapatkan VIVIX   ini boleh hubungi saya:


1) Dengan segera melalui WhatsApp


2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini.




Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan