5 Januari 2019

CARA TERBAIK KURANGKAN SAKIT SENDI ( Pengedar Batu caves Selayang )

Aduh...sakit nya bila membongkok ...time duduk nak bangun pon payah...

Ni biasa dialami oleh golongan veteran macam mak2 nenek2..dahulu kala...Tapi sekarang ni makin ramai anak2 muda dah mengalami gejala2 begini...sakit sendi ...sakit sarap...

Mengapa ia boleh berlaku? Cara pemakanan juga cara gaya hidup yang tak sihat yang diamalkan itu sendiri yang mengakibatkannya....sebahagian anak2 muda sekarang memang mengalaminya ...tidak dinafikan..


Bagaimana ia boleh terjadi? BAGAIMANA nak mengatasinya ? Boleh ke ?

Radang sendi atau lebih dikenali sebagai ARTRITIS..ni juga adalah sejenis penyakit autoimum yang mana sistem  pertahanan diri menyerang badan sendiri dan memberi kesan kepada sendi, tisu mengelilingi sendi dan tisu perantara lain.


CARA KURANGKAN  SAKIT SENDI


APA PUNCA SEBENAR RADANG SENDI BOLEH BERLAKU ?
MARI KITA KENALI dengan serba sedikit :
* Penyakit autoimun
* Kecederaan - patah tulang
* Sendi haus dan lusuh
* Keabnormalan metabolik seperti gout
* Faktor keturunan
* Jangkitan bakteria dan virus

TAHUKAH ANDA BAHAWA RADANG SENDI ni boleh melibatkan  kerosakan tulang rawan.
Rawan melindungi sendi, membolehkan ia bergerak dengan lancar. Ia menyerap kejutan apabila tekanan diletakkan pada sendi, seperti bila berjalan. Tanpa jumlah rawan mencukupi, tulang akan bergesel, menyebabkan kesakitan, bengkak (keradangan) dan ketegangan.

APAKAH TANDANYA RADANG SENDI ?
Radang sendi diklasifikasi sebagai salah satu penyakit reumatik iaitu keadaan di mana penyakit berbeza pada setiap individu dengan rawatan, komplikasi dan prognosis dengan ciri yang berbeza.

Osteoartritis (OA) - Tanda terbentuk perlahan-lahan dan menjadi lebih buruk semakin masa berlalu. Terdapat sakit di sendi, sama ada semasa atau selepas penggunaan atau selepas tempoh tidak aktif.
Sendi akan menjadi regang, terutama pada pagi. Pesakit mungkin lebih sukar menggunakannya dan rasa kehilangan fleksibiliti .
Ketulan keras, atau taji tulang boleh muncul di sekitar sendi. Dalam beberapa kes, sendi mungkin bengkak. Biasanya sendi yang terlibat adalah di bahagian pinggang, tangan, lutut dan tulang belakang.
Rheumatoid arthritis (RA) - Pesakit sering mendapati sendi sama dalam setiap bahagian badan membengkak dan sengal.
Jari, tangan, kaki dan pergelangan tangan adalah paling biasa terjejas. Gejala paling teruk pada waktu pagi setelah bangun tidur dan kesakitan boleh berlangsung selama 30 minit. Tangan boleh menjadi merah dan bengkak.
Nodul rheumatoid (lebam tisu di bawah kulit lengan pesakit). Pesakit dengan artritis reumatoid rasa letih kebanyakan masa dan berlaku penurunan berat badan.
Sendi lebih kecil biasanya lebih mudah terjejas. Selalunya pesakit dengan artritis rheumatoid mempunyai masalah dengan beberapa sendi pada masa sama.
Radang sendi agresif boleh merebak dari sendi kecil di tangan, pergelangan tangan, buku lali dan kaki ke siku, lutut, pinggang, leher, bahu dan rahang.

APA PULAK GEJALA RADANG SENDI ...Kita kenali dengan lebih dekat :
* Sakit sendi.
* Sendi bengkak.
* Keupayaan sendi bergerak makin kurang.
* Merah pada kulit di sekeliling sendi.
* Ketegangan, terutamanya di waktu
pagi.

*** Boleh ke supplement membantu mengurangkan masalah radang sendi ?


CARA KURANGKAN SAKIT SENDI

APA FUNGSI VITAMIN / SUPPLEMENT UNTUK MENYELESAIKAN MASALAH SAKIT SENDI?



SET SENDI

VIVIX..

Ia mengandungi RESVERATROL yang mana ia membantu dalam mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi

Ia juga mengurangkan faktr yang menjadi punca kepada penyakit yang berkaitan dengan sendi seperti sakit tulang belakang ,sakit lutut, sakit dipergelangan tangan

Ia bagus untuk penyelenggaran yang baik pada sendi yang normal juga dapat memberikan perubahaan yang lebih baik terhadao kesan pada sendi  dimana ia bagus untuk pergerakan , ketidakselesaaan sendi

Banyak kajian mengatakan dari masalah sendi ni boleh terjadinya PENYAKIT OSTEORTHIRITIS yang mana ramai diantara kita berisiko menghidapnya...





SET SENDI



OMEGA GUARD

Memelihara fungsi-fungsi sendi . Paras asid lemak Omega 3 yang larut didalam tisu rawan. Dengan itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membeentuk tisu rawan.

Ia juga mencegah dari berlakunya artritis dan memelihara fungsi-fungsi sendi juga GOUT secara lebih efektif

Dengan pengambilan omega guard yang ada asid lemak omega 3 dengan glukosamine dapat meningaktkan kesihatan sendi berbanding hanya mengamalkan GLUKOSAMINE saja.

Ia dapat mengurangkan reaksi keradangan didalam sendi itu sendiri

Ia bertindak sebagai pelincir agar pergerakan sendi lebih bebas.





SET SENDI


OSTEMATRIK

Pengambilan kalsium bukan sahaja menguatkan tulang tetapi juga mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis. Dengan mengamalkan setiap hari sebanyak 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis

Sambil-sambil tu jugak, Ostematrix ni akan perbaiki kualiti tidur 

Menggalakan komposisi dan tulang rawan

Menghalag dari berlakunya preputan tulang dengan cepat

Jangan dibiarkan begitu...lebih baik cegah sebelum terlambat...

Sayang diri anda...juga keluarga anda...


Sekiranya berminat untuk mendapatkan  SET SENDI  SHAKLEE  ini boleh hubungi saya:

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini




Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan