12 Mac 2019

CARA RAWAT SERTA MENGURANGKAN GEJALA PSORIASIS ( Pengedar Batu caves Selayang )

Salam sejahtera kak...
Saya kena PSORIASIS ni...gegatal dikulit hampir satu badan...
Bila panas lagi sakit rasanya pedih juga gatal....

Adik ni seorang remaja berumur 21 tahun je...mukin juga disebabkan persekitaran yang tak berapa sihat serta cara pemakanan yang diamalkan...sekarang beliau sedang buat pratikal...seksa katanya bila cuaca panas..kegatalan melampau..pedih kulit merah-merah termasuk muka ...

Kasihan bila dengar berita daripada nya....dah mencuba menggunakan rawatan hospital tapi hanya diberikan krim juga pinkiller saja...kesudahannya masih begitu..

Disini kakina cerita sikit tentang psoriasis ya...bagaimana ia boleh terjadi ?


CARA RAWAT DAN CEGAH GEJALA PSORIASIS



PSORIASIS adalah penyakit keradangan kulit yang agak lama. Ia biasanya kita ketahui dengan ruam memerah, kulit terkelupas, menebal , kulit yang kering  dan mempunyai kulit yang bersisik. 

Tanda- tanda tersebut juga boleh mengakibat kan gatal atau pedih bila berlaku luka akibat daripada mengaru. Semua bahagian tubuh biasa akan di serang gegala psoriasis. Namun yang biasa berlaku pada tempat seperti lutut, siku, tangan dan kulit kepala dan juga bahagian sulit anda. 

Psoriasis juga boleh melibatkan kuku yang menjadi lebih rapuh dan kekuningan dan ada juga sebilangannya mengalami masalah sendi-sendi (arthiritis )

PSORIASIS sering disalah ertikan juga  disalah anggap sebagai penyakit kulit yang berjangkit seperti kurap . Bukan ia.. sebenarnya ia tidak berjangkit pada sesiapa pon. Ramai diantara kita beranggapan bahawa dengan menyentuh pesakit psoriasis akan mengakibat dijangkiti. Salah tu.....



APA SEBAB BOLEH TERJADINYA  PSORIASIS ?

HINGGAA kini  penyakit psoriasis  belum diketahui penyebabnya secara yang betul dan belum ada cara memulihkan dan menyembuhkannya PSORIASIS...siapa pon tak ketahui ....


PSORIASIS

Namun, penyakit ini boleh dikaitkan dengan gangguan autoimun, iaitu system kekebalan tubuh yang keliru menyerang sel-sel kulit yang sihat.

Psoriasis sebenarnya adalah keadaan di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang elbih cepat daripada biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari manakala  sel-sel kulit psoriasis pula hanya mengambil masa 3 hingga 6 hari saja.

Ini mengakibatkan sel-sel ini bergerak keatas menuju ke permukaan dengan terlalu cepat hingga menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan, ia juga mengakibatkan saluran darah dibawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.

Peningkatan bekalan darah akan menjejaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ni dan menjadi merah apabila gatal dan di garu serta mudah berdarah.

Penyelidikan terhadap penyakit ni hanya menunjukkan bahawa ianya ada kaitan dengan faktor genetik .  Ia suka datang dan pergi dan kembali semula disebab dengan beberapa faktor lain seperti:

*infeksi
*reaksi terhadap setengah ubat-ubatan
*kecederaan pada kulit
*tekanan
*cuaca

Dalam beberpa faktor ni juga boleh mempengaruhi keadaan psoriasis seseorang akan lebih teruk lagi jika dibiar begitu saja.


** Di Malaysia lebih kurang 25% penduduk mengalami penyakit ini dan kebanyakannya muncul di peringkat dewasa walaupon terdapat kes-kes yang melibatkan kanak-kanak dan juga bayi.

BILA berlakunya psoriasis ..perasaan malu , berasa rendah diri dan sentiasa ingin menjauhkan diri daripada orang lain adalah antara delima yang sering membelenggu pesakit psoriasis. Ia merupakan penyakit yang serius yang meninggalkan kesan negatif pada pesakit .Ini kerana ia selalunya disalah anggap oleh masyarakat bahawa penyakit ni boleh berjangkit kalau di sentuh.

Psoriasis sebenarnya adalah kondisi di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang lebih cepat dari biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari, sel-sel kulit psoriasis pula mengambil masa 3 sehingga 6 hari sahaja.

Akibatnya sel-sel ini bergerak ke atas menuju ke permukaan dengan cepat lalu menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan. ianya juga mengakibatkan saluran darah di bawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.

Peningkatan bekalan darah ini menjelaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ini dan menjadi merah apabila digaru dan mudah berdarah.

Ada kes yang berlaku disebabkan oleh faktor keturunan juga genetik kelurga  dimana ibu bapa menghidap psoriasis , kebarangkalian anak juga akan mendapat penyakit adalah sebanyak 70%.

Psoriasis juga tidak akan menjejaskan kehamilan dan proses kehamilan. Kadangkala, keadaan Psoriasis mungkin akan bertambah baik sewaktu kehamilan atau sebaliknya bertambah buruk.

UBAT UNTUK PESAKIT PSORIASIS , ada ke ?
Mengapa ia tak dapat hingga sekarang ya ?
Untuk pengetahuan anda semua...ubat memang sampai sekarang doctor pon tak dapat pastikan mana ubat yang sesuai...senang kata tiada penawar yang betol. 

Doctor pon suggest mengamalkan supplemen bagi menyelesaikan masalah ni...cuma kena lah rajin untuk mengamalkannya..bukan ari ni makan esok dah sembuh...ia mengambil masa bergantung pada penerimaan tubuh badan seseorang...kena faham antibodi setiap orang tak sama ya... (jangan pulak supplemen yang disalahkan nanti

Usaha IKHTIAR istiqmah itu penting ...bukan berserah dan redoo..

Di sini kakina sarankan ikhtiar lah dengan supplement shaklee, moga2 dengan ikhtiar juga konsisten anda ..ia diberikan peluang kedua untuk sihat sepenuhnya seperti sediakala...




SET PSORIASIS


1. VIVIX - Mengandungi kandungan anti-oksidan yang tinggi,serta mengurangkan radang dan rebuilt semula sel-sel baru sihat.

Kaya dengan resveratrol dan polifenol daripada tumbuhan seperti anggur muscadine, lobak unggu,eldeberi eropah, poliganum cuspidatum yang mana terbukti secara klinikal dapat menambah baik dalam pelbagai kesihatan


Ia bertindak dalam 4 cara:
1. Mempertahankan sel (cell defense)
2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy)
3. Memperbaiki sel (cell repair)
4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance

Ia dapat  melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia  setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya

Amalkan setiap hari sebelum tidur dengan 1 sudu teh saja....rasainya juga nikmatilah VIVIX penawar untuk kesihatan...

SET PSORIASIS


2. GARLIC / NUTRIFERON
*Garlic complex - iaitu bawang putih telah digunakan semenjak sekian lama sebagai rawaan agen antibiotik

*NUTRIFERON - adalah satu2nya formula yang dibangunkan oleh immunologist (pakar imun) yang mengandungi biji labu dan bunga safflower telah dibuktikan mampu menjadi elemen penggalak imun.


3. VITAMIN C -SUSTAINED RELEASE vitamin C shaklee
IA juga tergolong dalam katogeri anti-oksidan , vitamin C turut dikenali sebagai vitamin imun . Ia befungsi untuk mempercepatkan pemulihan luka, melembapkan kulit secara semulajadi dan mengembalikan semula suktur kulit yang lebih sihat.

Vitamin C shaklee menggunakan teknologi pelepasan masa dimana kandaungan vitamin C dalam satu table 500gm dilepaskan perlahan-perlahan dalam setiap satu jam

Ia ada ciri vitamin C yang baik dan harus dipunyai oleh semua vitamin C yang dijual kerana kandungan vitamin  dalam tubuh kita sangat cepat termusnah. Dan jika berlebihan pula akan dibazirkan sewaktu buang air kecil


4. OMEGA GUARD / GLA COMPLE / VITAMIN E
Mengandungi omega 3, omega 6 dan vitamin E yang berfungsi mengelakkan keradangan dan memudarkan kesan parut

*OMEGA GUARD - kaandungan omega-3 didalam minyak ikan air laut dalam bertindak sebagai agen anti-radang yang boleh menindakan keradangan kulit yang berlaku pada pesakit psoriasis.kESAKITAN SENDI JUGA DAPAT dielakkan.

*GLA COMPLEX 
Yang mana 1 kapsul Gla mempunyai 90mg GLA dimana ia nya adalah sumber terbaik OMEGA 6 gabungan dangan minyak ikan bunga matahari dan vitamin E membantu melindungi dindng arteri dan menyokong sistem imun dengn membantu untuk mengelakkan intergriti sel dan meningkatkan serta keberkesanan dan kadar penyerapannya

Ia membantu badan kita membentuk suatu bahan seperti hormon yang membantu mengawal kebanyakkanb proses didalam badan.Borage oil pula mengandungi kepekatan semula jadi GLA yang sangat tinggi tetapi dihasilkan dala bentuk yang mudah serap.


5.B -COMPLEX
Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan kelemahan saraf, ia berkait rapat dengan stress yang disebabkan oleh tekanan yang tidak dapat dikawal serta diuruskan dengan baik.

Ia lengkap dengn semua elemen vitamin B yang mampu menyokong kesihatan saraf serta menguatkan antibodi dan mengawal stress yang boleh menyebabkan psoriasis itu semakin merebak.

Ia dapat mengelakkan pesakit berasa gatal-gatal dan dijadikan sebagai pelembap.


Ikhtiar lah sebaiknya untuk diri anda...
Moga2 peluang untuk sihat diberikan untuk anda yang bermasalah didalam kesihatan...
Moga2 adik Hana kembali sihat hendaknya dengan supplement shaklee...

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SET PSORIASIS SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp



2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini


Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat...Jom dapatkan supplement shaklee dari kakina pengedar shaklee anda...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan