6 November 2019

GERD PULIH DENGAN SUPPLEMENT ( Pengedar Batu caves Selayang )

Persoalan dari customer....
Puan , supplement shaklee boleh pulihkan tak sakit GERD isteri saya? sebenarnya isteri saya sebelum ni ada Gastrik...mukin kesan makan ubat yang banyak jadi GERD kot..

Kekadang isteri saya rasa loya hingga nak muntah..kepala jadi pening...
Perut kerap pedih...ni terpaksa kena tahan ward...

Saya ada terbaca di blog...ada mengatakan supplement shaklee boleh membantu memulihkan penyakit GERD..betol ke puan?

Maaf ya encik , sebelum tu saya nak bagi tahu bahawa shaklee ni bukan ubat , ia adalah supplement sememangnya perlu kita amalkan setiap hari...

In sha allah dengan ikhtiar kita masih diberikan peluang kedua untuk sihat...kita kan disuruh berikhtiar kan...

Moga2 puan yang menghidap GERD ni, pulih sepenuhnya....amin...



GERD PULIH DENGAN SUPPLEMENT


Sebenarnya Gastroesophageal reflux disease (GERD) adalah keadaan apabila kandungan asid refluks dalam perut tertolak ke atas dan memasuki saluran esofagus atau kerongkong. Aliran songsang ini menyebabkan pedih hulu hati,  ketidakselesaan di bahagian dada yang menular hingga ke kerongkong, mulut terasa masam dan loya.


Bagaimana Gerd ini terjadi? Kalau nak tahu sebenarnya, di dalam perut setiap orang mengandungi asid yang membantu mencerna makanan yang kita makan. Apabila asid ini naik ke esofagus, struktur dinding esofagus tidak mampu mengendalikan asid ini lalu menyebabkan rasa terbakar (burning sensation) yang dikenali sebagai pedih hulu hati. Tidak semua yang alami pedih hulu hati ini adalah penghidap GERD tetapi sekiranya keadaan ini melanda anda lebih dari satu jam dan agak kerap, kemungkinan anda perlu berjumpa dengan doktor untuk diagnosis lanjut.
Antara simptom lain termasuk rasa mual dan muntah, perut kembung atau angin, sesak nafas terutama apabila berbaring dan sendawa kuat yang berlebihan. Penghidap GERD juga seringkali mengalami sakit dada yang terjadi apabila otot pencerutsphincter  tidak tertutup dengan sempurna lalu menyebabkan asid naik semula ke esofagus. 
Komplikasi GERD yang kronik boleh menyumbang kepada asma, batuk yang kronik dan pulmonary fibrosis. 
Penghidap GERD juga disarankan untuk mengelakkan beberapa jenis makanan dan minuman seperti arak, minuman berkafein, minuman berkarbonat, coklat, buah-buahan sitrus, makanan berlemak atau bergoreng, makanan pedas dan makanan berasaskan tomato seperti sos tomato, spaghetti dan lain-lain.

GERD PULIH DENGAN SUPPLEMENT

Makanan yang tak boleh dimakan oleh pesakit GERD

Bagaimana vitamin Shaklee membantu mengatasi masalah penyakit GERD?
4 vitamin yang sering menjadi PILIHAN ramai bagi melegakan GERD ..


SET GERD


ESP - Energizing Soy Protein
- minum protein soya non gmo yang rendah indeks glisemik (ig) iaitu 39. Tiada lemak. Tiada kolesterol. Mudah diserap kedalam tubuh. Bila makan makanan rendah (ig) kita akan rasa kenyang tu lama. Jadi kurang la rasa pedih ulu hati.
- Disebabkan ESP ni mengenyangkan..gastrik/gerd terkawal. Takde la asyik nak makan je sebab perut dah kenyang terisi dengan sumber yang berkhasiat.

Ostematrix
- meregangkan urat saraf perut yang tegang ketika sebu perut akibat angin.
- memperbaiki jantung berdebar dan pedih didada
- kalsium bersifat alkali bertindak mengurangkan gastrik dan perut berasid

 Vivix 
- merupakan minuman campuran botani unik yang tinggi anti-oksida membantu peningkatan tenaga selular, menyokong kesihatan kardiovaskular, melawan jangkitan virus, meredakan batuk, sesak hidung dan sesak dada.
- Purple Carrot dalam Vivix tinggi antioksida yang mustajab mengurangkan anti-radang untuk mengelak salur darah dijangkiti kuman.
- Vivix merupakan suplemen untuk kesihatan yang menyeluruh.

 Peppermint Ginger dan Garlic Complex. 
- membantu membuang angin dan asid dalam badan.
- melegakan otot perut dan usus
- melegakan gastrik dan pedih ulu hati.
- melegakan perut kembung dan kerap sendawa.

Ikhtiar lah demi kebaikan....setiap penyakit ada penawarnya....
kita disuruh mencari penawar bukan berserah....in sha allah ,allah sentiasa membantu...

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SET GERD SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini
3) Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-





Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan