Friday, April 21, 2017

CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN VITAMIN SHAKLEE

JERAWAT , Siapa yang tak pernah diserang dengan jerawat ...Tak banyak... sikit sure ada kan , satu mesti ada...Tak beso  ..kecik pasti ada...tak kat muka tempat lain mesti ada...Heeee  jangan mara...ni kan lumrah ..jangan tipu lah kalau tak der satu pon...Kehadiran jerawat di muka tu perkara biasa .Namun ia menjadi satu masalah besar pada kaum wanita .Lebih-lebih lagi apabila ia melibatkan jerawat yang dikatakan agak kronik....Malu sedih berhadapan dengan orang ramai mesti ada...keyakinan mesti merundung...Nak sorok muka kat mana tak tau...sebab muka mana boleh sorok , lain lah kalau tutup litup semua muka ...orang tak nampak...

Cantik ..muka bersih tu lumarah...siapa yang tak moh cantik...nampak sangat tipu lah...
kakina pon nak cantik juga..ni bukan bermakna secantik macam siti nurhaliza..maya karin ..cm artis2 tu...

Yang penting adalah cantik dripada pandangan orang ramai...muka tak menghadapi masalah..Siapa yang tak seronok wei..kalau muka bersih je licin je...TAk NAK ke?



Kebiasaannya , jerawat ni kan suka-suka je timbul...kang dia hilang pulak  dengan sendirinya...Tetapi pada yang mengalami jerawat kronik , yang dipanggil jerawat degil, jerawat batu, jerawat bernanah , yang mana akan sentiasa muncul berterusan pada tempoh yan gagak lama atau tidak surut langsung dan meninggalkan parut kasar sehingga meninggalkan kesan kehitaman pada muka...Yang ni lah yang biasanya menjejaskan pernampilan wajah seseorang ...

Dari itu juga boleh mengakibatkan seseorang akan mengalami STRESS, geram dengan wajah yang sendiri ...keyakinan pada diri agak turun sedikit..mudah terasa terasing...tak yakin pada orang ramai...MALU tu ..yang paling tidak pon kena redah je...tahan malu..heee


Mari kita kenali APA itu JERAWAT ITU DAHULU ya...
Jangan stress ya..mai kakina terangkan sedikit tentang JERAWAT..

Jerawat ni kalau nak tau ia melibatkan  gangguan kelenjar pada kulit kita yang terletak bersebelahan dengan fotikel rambut. Kelenjar  ini yang lebih dikenali sebagai kelenjar sebum, merembeskan bahan berminyak yang dipanggil sebum.

Semua orang mempunyai kelenjar ni , tak terkecuali pon ya..rembesan sebum adalah normal. Tetapi jika anda mempunyai jerawat , itu bermakna anda mempunyai kelanjar sebum yang lebih besar dan sebum yang lain lebih dilepaskan ke dalam kulit. Sebum yang berlebihan mampu merangkap minyak , bakteria dan sel kulit. DENGAN kehadiran bakteria tidak dibendung, ia boleh menjadikan keradangan kulit ...




PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAWAT KRONIK

Punca yang sebenarnya tiada siapa pon yang mengetahui ..Penyelidik mengatakan terdapatnya beberapa faktor memainkan peranan yang penting . Jerawat kronik sperti jerawat yang lain merupakan hasil daripada faktor-faktor seperti :-

*DIET - makanan yang berminyak, manis dan berasaskan sumber tenusu menyumbang kepada kulit yang berminyak dan berjerawat

*HORMON YANG TIDAK SEIMBANG - setengah individu mempunyai masalah hormon yang tidak seimbang. Hormon yang tidak sembang akan mengacau keseluruhan sistem tubuh dan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan termasuklah kehadiran jerawat..

*PERIOD - Kebanyakan wanita mesti perasaan bahawa kehadiran jerawat semakin menjadi-jadi apabila tiba masa nak datang bulan ...dan kemudian menyusut kembali

*KEHAMILAN - Perubahan hormon ketika mengandung juga boleh menyebabkan kehadiran jerawat.Jika anda ingin mendapatkan rawatan bagi masalah jerawat anda .Sila maklumkan kepada dermatoligistdab doktor kerana setengah rawatan jerawat boleh menjejaskan masalah pada bayi .

*PENGAMBILAN UBAT-UBATAN dari hospital - yang mana ubat-ubatan mengandungi steroid boleh menyebabkan simptom yang serupa jerawat. 

*KOSMETIK ATAU PRODUCT KECANTIKAN-setengah kosmetik dan product kecantikan boleh menyebabkan terjadinya blackhead dan whithead.Bila product tak sesuai mukin juga boleh mengakibatkan jerawat kronik.


JERAWAT BOLEH KE HILANG dengan supplemen.?
Jawapannya adalah #YA....

Nak tau lebih lanjut...jom tengok lah baca sampai habis  ya..

SHAKLEE sebenarnya mempunyai rangkaian product yang bagus sekali untuk memberikan anda memiliki  kulit yang halus , licin , gebus , bersih , cerah , cantik , bebas cela dan dalam masa yang sama anda akan mendapat kan badan yang lebih sihat, cergas . 

Ok lah mari kakina terangkan beberapa product shaklee yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah jerawat kronik yang anda alaminya...AMALKAN secara konsisten ya...don't skip...pasti anda berpuashati hasilnya


VIVIX - dapat mencuci toksin yang ada didalam darah dan tubuh.VIVIX juga bertindak memperbaiki sel yang telah rosak dan membantu dalam penghasilan sel-sel baru yang lebih sihat sehingga ke peringkat DNA.

HERBLAX - ia dapat mencuci usus kita. Usus yang kotor dan berkerak merupakan punca segala penyakit. Pada ibu-ibu yan gmenyusukan bayi , anda jangan risau...anda boleh gantikan Herbalx kepada ALFALFA COMPLEX..

VITAMIN C - Berfungsi merangsang pembentukan kolagen , mencuci darah, mencantikan kulit, merawat kulit. menyembuhkan kulit yang tercedera.

ESP - Membantu menghasilkan sel baru yang lebih sihat, membantu mencantikan dan mencerahkan kulit. Esp adalah sumber protein tambahan terbaik yang dihasilkan dari soya non-GMO. Esp bantu dalam memudarkan parut jerawat. Protein sangat penting untuk mereka yang ingkin kulit yang cantik , gebus, tona kulit yang sekata, kulit tidak berminyak , kulit tidak berjerawat.

GARLIC - sebagai antibotik , antifungal, antibakteria semulajadi. Membantu proses pemulihan jerawat yang kronik sehingga bernanah.

GLA COMPLEX - membantu mengawal paras hormon, mengurangkan keradangn dan ketindakselesaan akibat jerawat, ia mencantikan kulit hingga menjadi lebih berseri.

VITAMIN E - membantu memudarkan parut akibat jerawat, mencerahkan kulit, menjadikan kulit lebih berseri.Vitamin E JUGA MEMBANTU MEMELIHARA sel-sel yang terdedah kepada radikal bebas agar tidak rosak. Untuk pengetahuan anda semua vitamin E shaklee adalah seratus percent semulajadi tanpa pengawet, pewarna dan perasa tiruan ya...

Itulah dia beberapa suplement yang boleh membantu masalah anda dalam menyelesaikan permasalahan  jerawat kronik...amalkan lah secara konsisten..in sha allah..pasti anda suka akan hasilnya..

Seandinya anda tak cukup budget...anda boleh memilih juga ikut kemampuan anda seperti :-

#ESP + VITAMIN C + VITAMIN E
#ESP + VITAMIN C
#VITAMIN C + VITAMIN E
#complet set lagi bagus 



JOM KITA TENGOK APA KATA MEREKA YANG BERMASSALAH JERAWAT , PULIH DENGAN MENGAMALKAN SHAKLEE..


TESTIMONY - 1

Beliau mengalamai masalah jerawat yang kronik..resdung. Beliau kip makan  set yang complet selama 3 tahun tengok saja hasilnya..muka lebih glowing .bersih dan cantik..



TESTIMONY 2

Cik adik manis mengamalkan dua sahabt saja iaitu vitamin C + esp...HASILNYA memang best...kan banyak perubahan yang berlaku pada dirinya...



TESTIMONY 3

Beliau menghadapi masalah yang besar kerana memilih product yang salah...sehingga mengakibatkan muka berjerawat...dan meninggalkn kesan yang agak serious..akhirnya beliau tekad mengamalkan vitamin C + vitamin E shaklee...WAH HEBAT...kecantikan terselrah..



TESTIMONY 4

Beliau menghadapi hormon yang tak stabil..jerawat yan gagak kronik..period yang tidak teratur...Akhirnya beliau berusaha dan ikhtiar secara konsisten dengan shaklee, masalah yang dihadapinya sekarang dah selesai..beliau lebih ceria dan mempunyai muka yang berbeza daripada dahulu....


Bagaimana , ada terasa nak mencuba supplement shaklee...iNGAT ya jaga kebersihan jaga kesihatan ...jaga pemakanan anda juga...Jangan sekali-kali mengambil product-product kecantikan tanpa usul periksa tanpa tahu apa kandungan bahan-bahan yang digunakan.....kesan nya pada diri anda juga , kulit muka anda yang menerima padahnya...
Beringat lah sebelum terkena...

Amalkan lah shaklee kerana shaklee adalah supplemnt yang SEMULAJADI , SELAMAT , BERKESAN...SEmemang yang terbaik tiada bandingannya...Jimat membeli menang memakainya..Puashati...badan lebih sihat...tau

TIPS : LEBIH SIHaT LEBIH CERGAS 
Pastikan anda cukup minum air dalam sehari...25kg berat badan memerlukan  1 liter air begitu juga if berat anda bertambah maka air pon kena tambah lah ya....Ingat ia air kosong bukan air manis tau....AIR menjadi satu keperluan ya..bukan main-main tau...


Anda berminat nak mencuba...silakan lah ya

wssp kakina  017 2785151 atau tekan saja link : http://www.wasap.my/60172785151


#pengedarshakleeabtucaveselayangombak

#penghantaranposdiamansaja
#codakawasanyangberdekatan
#sihatkulitbersihbersamashaklee
#shakleeselamatshakleesemulajadiberkesan

Thursday, April 20, 2017

PSORIASIS LEBIH SIHAT DENGAN SHAKLEE

Hi salam sejahteraa semua...akak tau tak mengenai psoriasis ? Akak dah buat lum artikel mengenainyanya...Wah adik manis ni memang pandai lah menguji kakina, selama ni xkisah pon sangat pasai psoriasis ni...

Terimakasih adik sayang sudi share ilmu dengan kakina ...(sebenarnya tadi ada adik manis ni yang bertanyer pasal #PSORIASIS ni sama tak dengan KAYAP) ..Maaf ya adik manis... PSORIASIS DAN KAYAP memang dua jenis penyakit kulit TETAPI ia tak sama ya sayang .

#Kayap adalah berpunca daripada penyakit kulit dan saraf di sebabkan oleh virus 
Manakala PSORIASIS adalah penyakit kulit juga .....jeng-jeng...mari layan sampai habis baru tau...apa itu psoriasis ya, jangan marah...





OK lah 
Mari kita kenali - APA itu PSORIASIS sebenarnya?

PSORIASIS adalah penyakit keradangan kulit yang agak lama. Ia biasanya kita ketahui dengan ruam memerah, kulit terkelupas, menebal , kulit yang kering  dan mempunyai kulit yang bersisik. 

Tanda- tanda tersebut juga boleh mengakibat kan gatal atau pedih bila berlaku luka akibat daripada mengaru. Semua bahagian tubuh biasa akan di serang gegala psoriasis. Namun yang biasa berlaku pada tempat seperti lutut, siku, tangan dan kulit kepala dan juga bahagian sulit anda. 

Psoriasis juga boleh melibatkan kuku yang menjadi lebih rapuh dan kekuningan dan ada juga sebilangannya mengalami masalah sendi-sendi (arthiritis )

PSORIASIS sering disalah ertikan juga  disalah anggap sebagai penyakit kulit yang berjangkit seperti kurap . Bukan ia.. sebenarnya ia tidak berjangkit pada sesiapa pon. Ramai diantara kita beranggapan bahawa dengan menyentuh pesakit psoriasis akan mengakibat dijangkiti. Salah tu.....



APA PULA PENYEBAB PSORISIS ?

HINGGAA kini  penyakit psoriasis  belum diketahui penyebabnya secara yang betul dan belum ada cara memulihkan dan menyembuhkannya. 



Namun, penyakit ini boleh dikaitkan dengan gangguan autoimun, iaitu system kekebalan tubuh yang keliru menyerang sel-sel kulit yang sihat.

Psoriasis sebenarnya adalah keadaan di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang elbih cepat daripada biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari manakala  sel-sel kulit psoriasis pula hanya mengambil masa 3 hingga 6 hari saja.

Ini mengakibatkan sel-sel ini bergerak keatas menuju ke permukaan dengan terlalu cepat hingga menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan, ia juga mengakibatkan saluran darah dibawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.

Peningkatan bekalan darah akan menjejaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ni dan menjadi merah apabila gatal dan di garu serta mudah berdarah.

Penyelidikan terhadap penyakit ni hanya menunjukkan bahawa ianya ada kaitan dengan faktor genetik .  Ia suka datang dan pergi dan kembali semula disebab dengan beberapa faktor lain seperti:

*infeksi
*reaksi terhadap setengah ubat-ubatan
*kecederaan pada kulit
*tekanan
*cuaca

Dalam beberpa faktor ni juga boleh mempengaruhi keadaan psoriasis seseorang akan lebih teruk lagi jika dibiar begitu saja.

** Di Malaysia lebih kurang 25% penduduk mengalami penyakit ini dan kebanyakannya muncul di peringkat dewasa walaupon terdapat kes-kes yang melibatkan kanak-kanak dan juga bayi.

BILA berlakunya psoriasis ..perasaan malu , berasa rendah diri dan sentiasa ingin menjauhkan diri daripada orang lain adalah antara delima yang sering membelenggu pesakit psoriasis. Ia merupakan penyakit yang serius yang meninggalkan kesan negatif pada pesakit .Ini kerana ia selalunya disalah anggap oleh masyarakat bahawa penyakit ni boleh berjangkit kalau di sentuh.

Ada kes yang berlaku disebabkan oleh faktor keturunan juga genetik kelurga  dimana ibu bapa menghidap psoriasis , kebarangkalian anak juga akan mendapat penyakit adalah sebanyak 70%.


ADA TAK UBAT UNTUK PESAKIT PSORIASIS ni?

Untuk pengetahuan anda semua...ubat memang sampai sekarang doctor pon tak dapat pastikan mana ubat yang sesuai...senang kata tiada penawar yang betol.  Doctor pon suggest mengamalkan supplemen bagi menyelesaikan masalah ni...cuma kena lah rajin untuk mengamalkannya..bukan ari ni makan esok dah sembuh...ia mengambil masa bergantung pada penerimaan tubuh badan seseorang...kena faham antibodi setiap orang tak sama ya...
(jangan pulak supplemen yang disalahkan nanti

Usaha IKHTIAR istiqmah itu penting ...bukan berserah dan redoo..





1. VIVIX - Mengandungi kandungan anti-oksidan yang tinggi,serta mengurangkan radang dan rebuilt semula sel-sel baru sihat.

Kaya dengan resveratrol dan polifenol daripada tumbuhan seperti anggur muscadine, lobak unggu,eldeberi eropah, poliganum cuspidatum yang mana terbukti secara klinikal dapat menambahaiku pelbagai ksihatn.'

Formula yang terkandung didalam sirap vivix bertindak memperaiki sel-sel tubuh sehingga lah keperingkat DNA ia membolehkan proses penggangaan kromosom sel berlaku 


2. GARLIC juga  NUTRIFERON
*Garlic complex - iaitu bawang putih telah digunakan semenjak sekian lama sebagai rawaan agen antibiotik

*NUTRIFERON - adalah satu2nya formula yang dibangunkan oleh immunologist (pakar imun) yang mengandungi biji labu dan bunga safflower telah dibuktikan mampu menjadi elemen penggalak imun.


3. VITAMIN C -SUSTAINED RELEASE vitamin C shaklee
IA juga tergolong dalam katogeri anti-oksidan , vitamin C turut dikenali sebagai vitamin imun . Ia befungsi untuk mempercepatkan pemulihan luka, melembapkan kulit secara semulajadi dan mengembalikan semula suktur kulit yang lebih sihat.

Vitamin C shaklee menggunakan teknologi pelepasan masa dimana kandaungan vitamin C dalam satu table 500gm dilepaskan perlahan-perlahan dalam setiap satu jam

Ia ada ciri vitamin C ayng baik dan harus dipunyai oleh semua vitamin C yang dijual kerana kandungan vitamin  dalam tubuh kita sangat cepat termusnah. Dan jika berlebihan pula akan dibazirkan sewaktu buang air kecil

4. OMEGA GUARD / GLA COMPLE / VITAMIN E
Mengandungi omega 3, omega 6 dan vitamin E yang berfungsi mengelakkan keradangan dan memudarkan kesan parut

*OMEGA GUARD - kaandungan omega-3 didalam minyak ikan air laut dalam bertindak sebagai agen anti-radang yang boleh menindakan keradangan kulit yang berlaku pada pesakit psoriasis.kESAKITAN SENDI JUGA DAPAT dielakkan.

*GLA COMPLEX pula 
Yang mana 1 kapsul Gla mempunyai 90mg GLA dimana ia nya adalah sumber terbaik OMEGA 6 gabungan dangan minyak ikan bunga matahari dan vitamin E membantu melindungi dindng arteri dan menyokong sistem imun dengn membantu untuk mengelakkan intergriti sel dan meningkatkan serta keberkesanan dan kadar penyerapannya

GLA membantu badan kita membentuk suatu bahan seperti hormon yang membantu mengawal kebanyakkanb proses didalam badan.Borage oil pula mengandungi kepekatan semula jadi GLA yang sangat tinggi tetapi dihasilkan dala bentuk yang mudah serap.

5.B -COMPLEX
Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan kelemahan saraf, ia berkait rapat dengan stress yang disebabkan oleh tekanan yang tidak dapat dikawal serta diuruskan dengan baik.

B-COMPLEX lengkap dengn semua elemen vitamin B yang mampu menyokong kesihatan saraf serta menguatkan antibodi dan mengawal stress yang boleh menyebabkan psoriasis itu semakin merebak.

B compelx juga dapat mengelakkan pesakit berasa gatal-gatal dan dijadikan sebagai pelembap.

*** PSORIASIS sebenarnya tidak boleh diubati sepenuhnya . Ia adaah sejenis penyakit kulit yang agak KRONIK yang akan dialami seumur hidup oleh pesakit. Walaubagaimana pon anda bole bertindak awal sebelum terlambat****


TESTIMONY - dari MEREKA YANG MENGALAMI PSORIASIS pulih dengan shaklee

Memang terbaik....










Anda pening nak pilih mana satu supplemen ....
Mudah saja mai kakina bantu...anda boleh ambil semua set penuh...atau boleh juga ambil set asas ...
*set asas - esp .. omega ... ostematrik..bcompelx
*set penuh tu semua lah ya...

BUAT LAH PILIHAN BIJAK bersama shaklee

Anda ingin sihat cergas, jom amalkan shaklee

Ok lah ya....kakina dah try explint...pasai #PSORIASIS dengan sikit2 ...moga2 anda faham apa sebenarnya psoriasis ni...



Ada yang berminat wssp kakina 017 2785151

#pengedarshakleebatucaveselayangombak
#penghantaranposdiamansaja
#jomsihatbersamashaklee
#shakleesupplemensemulajadiselamatberkesan 


**Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

-------------------------------------------------------------------------------------

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Wednesday, April 19, 2017

PENYAKIT SOPAK ATAU VITILIGO PULIH DENGAN SHAKLEE

Apa tu #VITILIGO tu ya?

Mari kakina jelas sikit...kita share sesama ilmu sikit ya..kekawan

VITILIGO atau lebih senang dikenali sebagai penyakit kulit yang dipanggil sopak. Penyakit kulit ni dengan lebih jelas untuk kita ketahui macam warna kulit yang tak sekata...ada dua warna tau  yang terjadi dimana ia bertompok tompok warna putih  di beberapa tempat pada tubuh badan tak kira lah dimana ...yang biasa kita tengok kekadang pada muka, tangan , kaki juga badan seseorang.Seandainya tumbuh pada kepala maka rambut akan jadi keperangan atau lebih  warna putih...ni bukan uban ya....tak sama tau..





Biasanya mereka yang mengalami vitiligo atau sopak ni akan lebih memencilkan diri, malu nak berkawan juga lebih menyendiri.. kalau anak-anak kecil mereka akan dipulau...akan di ejek oleh kawan-kawan lain...manakala yang dewasa lebih suka mengurung diri di rumah saja...

Anggaran satu hingga dua peratus penduduk dunia  (40 hingga 50 juta orang) menghidap vitiligo ni . biasanya ia terjadi pada umur dibawah 21 tahun.  vitiligo ni bukan penyakit yang berjangkit dan tidak memudaratkan ..Vitiligo menyerang individu tanpa mengira jantina...iaitu lelaki dan perempuan...semua tak terkecuali tau...

Biasanya ini berlaku bila mereka mempunyai daya ketahanan yang kurang untuk bertindak ke atas tisu dan organ sendiri. Mereka ini lah yang lebih terdedah pada penyakit vitiligo.




APAKAH PULA PUNCA VITILIGO?

Punca sebenar vitiligo tidak diketahui hingga sekarang, tetapi para doctor juga penyelidik mempunyai beberapa teori yang mengatakan bahawa :-

*Dari penghasilan antibodi yang menyerang melanosit di dalam badan pesakit itu sendiri
*Kemusnahan melansoit dengan tersendiri
*Ada kajian yang menunjukkan, setengah kejadian seperti sunburn atau tekanan emosi boleh menyebabkan juga vitilago ni.
*Vitilago jua boleh disebabkan oleh faktor keturunan walaupun it tidak dibuktikan



APA PULAK  TANDA-TANDA VITILIGO ?

VITILIGO ni kita boleh nampak pada usia mereka 10 -30 tahun. Mereka yang menghidap vitiligo ni pada mula-mulanya  akan menyedari kehadiran tompok-tompok putih pada kulit. Tompok-tompok ini selalunya berlaku di kawasan-kawasan yang terdedah pada cahaya matahari dibahagian muka , bibir, tangan juga kaki. Ia munkin terjadi juga pada bahagian ketiak , sekeliling mulut , mata , lubang hidung serta organ seks.

Dalam kajian mengatakan tiada siapa boleh meramalkan vitiligo ni boleh merebak atau sebaliknya

Pesakit ini selalunya bersifat lebih progresif di mana tompok-tompk putih ini boleh merebak ke bahagian-bahagian badan yang lain setelah beberapa lama ada vitiligo. Ada juga yang mengalami perubahan pada badan dengan cepat sekali  dan ada juga  yang tidak merebak...



BAGAIMANA PULA CARANYA UNTUK MEMULIHKAN VITILIGO ?

Ada ke cara untuk pulih ?

Siapa kata tak ada, kita disuruh ikhtiar juga berusaha..untuk mencari alternative mengubat atau merawat apa saja penyakit yang ada...Tidak semestinya dengan cara berserah je...

Disini kakina share sikit bagaiman supplemen shaklee boleh membantu menyelesaikan masalah VITILIGO...In sha allah diberikan kesembuhannya...

Cuba dan amalkan in sha allah serasi dengan anda...


SET SHAKLEE untuk pesakit VITILIGO

Matlamat utama RAWATAN adalah mengembalikan fungsi kulit serta memperbaiki rupa seseorang individu. Biasanya rawatan mengambil masa yang agak lama, diantara 18 bulan dan ada segelintirnya lebih lama daripada itu..dan kemungkinan juga memerlukan rawatan perubatan , pembedahan atau terapi tambahan.

Bagi supplemen, kakina lebih suggest pada pesakit vitiligo dengan 2 supplemen yang terbaik kerana ada yang sembuh bila mengamalkannya....
Yang penting ikhtiar serta konsisten....itu semestinya..
Dengan gandingan DUA shabat...ni in sha allah...mari kita kenali dua sahabt hebat ni ...dulu..


VIVIX...



Dengan mengamalkan VIVIX secara konsisten, in sah allah penyakit vitiligo yang ada sembuh sepenuhnya..Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru didalam pemakanan polifenol. 

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khsiat antioksidan dan sen anti-penuaan semulajadi. Dimana vivix terdiri daripada bahan-bahan yang semulajadi seeperti ANGGUR MUSCADINE , LOBAK UNGGU , ELDERBERI EROPAH dan POLYGONUM CUSPIDATUM...

Vivix bertindak dalam 4 cara ...seperti dalam gambar diatas...VIVIX tonic merah yang terbaik pekat ..


2. ESP - SOYA PROTEIN ISOLATE POWDER




Manakala ESP pula adalah soya protein yang tidak mengandungi kolestrol dan laktosa. Ia mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan manusia bagi membekalkan tisu-tisu yang lebih sihat.

ESP shaklee adalah sumber protein yang bermutu tinggi. Soya juga menanjalkan kulit dan mengurangkan kedutan kulit dengan menggalakan penghasilan kolegen dalam tubuh .

ESP shaklee adalah non GMO , selamat diamalkan...selain memulihkan sel-sel kulit ia juga bagus diminum bagi kesihataan kita..Rendah index glisemik , tanpa laktosa, tanpa kolestrol...itulah esp shaklee..


TESTIMONY - PESAKIT VITILIGO PULIH DENGAN SHAKLEE


Testimony 1 -

Mengalami sopak yang agak serious..muka mula berubah dua warna..beliau bijak telah memilih beberpa supplmnt shaklee untuk diamalkan...
Akhirnya perubahaan berlaku...wajah juga kulit beliau nampak perubahaanya ...dan sekarang beliau telah bebas daripad vitiligo...







TESTIMONY 2...

Puan X ni mengalami masalah kulit yang tak sekata...Beliau lebih bijak memilih vivix untuk kesihatannya...Allhmduillah usaha beliau tidak sia-sia....
Sekarang beliau lebih ceria berbnding dahulu.




OK lah sampai disini sahaja yang dapat kakina share untuk anda membuat penilaiannya..
Jika anda or kelurga ada mengalamai masalah sedemkian , cuba lah rawat cegah dengan mengamalkan shaklee...tak rugi sebenrnya...

Anda boleh amalkan 2 jenis supplemen shaklee ini...jangan dibiarkan saja....kesan nya dalah ditangan anda juga...HARGAIlah diri anda, sepertimana anda sayangkan klurga anda.

Jika and berminat boleh wssp kakina 017 2785151

or boleh tekan link :http://www.wasap.my/60172785151


#pengedarbatucaveselayangombak
#penghantaranposdimanasaja
#codkawasanyangberdekatn
#sihatcergasbersamashaklee
#vivixespterbaikuntukvitiligo


**Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

-------------------------------------------------------------------------------------
* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Tuesday, April 18, 2017

IBU HAMIL MENGHIDAP DIABETES LEBIH SIHAT DENGAN SHAKLEE

Sepertimana kita tahu penyakit kencing manis menyerang sesiapa saja  tak kiralah kanak-kanak or orang dewasa dan veteren...Seperti ibu-ibu hamil mereka juga tidak terkecuali dari diserang penyakit kencing manis...




Tetapi ni bukan semua....Untuk pengetahun sahabat kencing manis yang menyerang ibu-ibu hamil dipanggil istilah GESTATIONAL DIABETIS MELITUS (GDM) . Ini sememangnya mimpi negeri juga pada ibuibu yang hamil . Bukannya semua disabit atau di libatkan dengan faktor keturunan tapi ia juga boleh disebabkan hormon sewaktu mengandung.


GDM ini disahkan selepas satu ujian MGTT .Ini biasa disahkan setelah ibu hamil membuat pemeriksaan kencing manis. Biasanya ini berlaku kerana hormon insulin yang dihasilkan oleh badan amat berkurangan.

Hormon dihasilkan oleh pankreas yang berfungsi untuk menukarkan glukosa kepada tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan. Ini boleh menyebabkan glukosa terkumpul dalam darah dan tidak boleh dapat menyerap ke sel badan.


APA yang kakina nak kongsikan di sini adalah  shaklee memang ada menyediakan set Vitamin shaklee untuk ibu yang hamil. Pada kakina lebih baik kita cegah sebelum ia lebih melarat lagi teruk.

Sebenarnya kencing manis ketika hamil ni , tidak lah memberi rasa kesakitan pada ibu or anak. Cuma ia akan mengalami kencing manis pada masa depan Sekiranya mereka tidak mengawal cara pemakanan sendiri.

Kencing manis pada ibu-ibu yang hamil biasanya penyakit tu akan hilang dengan sendirinya nanti apabila baby dh dilahirkan.



RISIKO  KENCING MANIS ni PADA IBU  YANG MENGANDUNG?

Ada banyak risiko sebenarnya yng akan berlaku pada  bayi...diantaranya adalah sperti :-

*Bayi mempunyai berat badan yang berlebihan ( dalam lingkungan berat 4kg keatas) dan dengan ini akan menyukarkan proses kelahiran 
*Gula dalam darah bayi adalah lebih rendah dan tahan mineral rendah
*Bayi akan mengalami jaundis (kuning)
*Bayi akan mengalami sesak nafas
*Risiko bayi mati didalam kandungan lagi
*Berisiko mengalami kecacatan pada bayi
*Air ketubah akan melebihi

Seandainya anda didapati menghidap kencing manis, adalah penting untuk anda menjaga kesihatan dan pemakanan anda...Gaya hidup yang lebih amat diperlukan demi anda juga bayi yang dikandung.

Anda juga boleh mengambil set kencing manis khas untuk ibu-ibu yang hamil.Kerana ini amat diperlukan bagi ibu hamil...Keperluan nutrisi yang lengkap dapat membantu mengawal paras gula dan memberikan nutrisi kepada bayi dan seterusnya mengurangkan risiko seperti diatas...Shaklee ada menyediakn set yang paling sesuai untuk ibu-ibu hamil...Yang penting amalkannya demi kesihatan bersama..


Mari kakina terangkan serba sedikit mengenainya :-

SET MENGANDUNG PADA MEREKA YANG MENGHIDAP KENCING MANIS... 

Ada set budget juga penuh, anda boleh membuat pilihan ..
* set PALING BUDGET - ( ESP )
* set budget ( B-COMPLEX , OSTEMATRIK, VITA LEA ) or 
   ( ESP , VITA LEA , B-COMPLEX )

* set complet 







1.ESP atau SOYA protein isolate powder
Protein dapat memberikan tenaga kepada ibu .Protein penuh dengan khasit amino lengkap sangat penting untuk membantu pertumbuhan bayi dalam kandungan. Selepas bersalin , protein yang lengkap dapat menyokong dalam pengeluaran susu ibu dan membantu perkembangan bayi.

Kalau anda mengetahui bahawa setiap ibu yang mengandung memerlukan sebanyak 62.5g rutin setiap hari, manakala ibu yang menyusukan amat memerlukan sekitar 70-75g protein dalam sehari.


2. KALSIUM ( ostematrik )
Ibu yang mengandung atau seblum mengandung amat memerlukan at list 1000mg KALSIUM setiap hari. Ini kerana badan  amat memerlukan :-
*pembentukan tulang dan gigi
*membantu memudahkan otot ketika proses bersalin
*Melindungi density tulang
*membantu dalam pertumbuhan gigi bayi

Tahukah anda , bila kita kekurangan nya kalsium dalam badan boleh mengakibatkan sukarnya seorang wanita untuk hamil...Ramai sebenarnya ada begitu tetapi mereka masih ego...

3.OMEGA GUARD SHAKLEE or ASID LEMAK OMEGA...
Asid lemak omega 3 yang ada pada omega guard shaklee diperlukan untuk pembentukan otak dan pengelihatan bayi semasa mengandung
SELepas bersalin sehingga lah umur 24 , DHA masih diperlukan untuk otak bayi.


4. ASID FOLIK  (B-COMPLEX)
Sewaktu hamil , asid folik amat penting dan diperlukan untuk pembentukan saraf pada bayi yang penting untuk pembentukan tulang belakang dan otak . Asid folik yang mencukupi pada 28 minggu pertama dapat membantu mengurangkan risiko maslah spina bifida kepada bayi .

Ibu mengandung memerlukan 600mcg sehari asid folik, manakala ibu yang menyusukan bayi memerlukan sebanyak 500mcg sehari asid folik...Oleh itu bagus untuk ibu2 mengamalkan bcomplex shaklee untuk keperluan...

5.VITAMIN C -SHAKLEE
Vitamin C  membantu dalam -
*mengurangkan risiko kelahiran pramatang. Ini mengatakan bila ibu yang kurang mengambil vitamin C akan memunyai 2 kali ganda berisiko mengalami kelahiran anak yang pra matang
*meningkatkan kesuburan..Didalam kes ni menunjukan wanita yang mengambil cukup vitamin c sebanyak 500mcg sehari dapat meningkatkan kesuburan sebanyak 44%

6. VITA LEA
*MULIVITAMIN LENGKAP yang mana ada 19 jenis vitamin dan mineral  yang diperlukan oleh seorang ibu disepanjang kehamilan.
*Membekalkan zinc pada badan bagi menghasilkan lebih banyak insulin
*Ia mempunyai system penyerapan bioaktif bagi memastikan peningkatan penyerapan asid folik kritikal.


7. ALFALFA COMPLEX
8. ZINC COMPLEX



KAKINA SHARE BEBERAPA TESTIMONY IBU-IBU YANG HAMIL MENGAMALKAN SET KEHAMILAN KETIKA MENGALAMI KENCING MANIS......

APA KATA MEREKA SEMUA ....







Sekiranya anda mengalami masalah kencing manis ketika mengandung, usah berasa runsing , stress or panic...Paling penting kesihatan ibu mesti dijaga...Pergi lah jumpa doctor mengapa ia boleh terjadi...Anda boleh juga mengamalkan set shaklee khas untuk ibu3 hamil...dan juga boleh mengamalkan set mengandung kencing manis dari shaklee bagi menyediakan nutirisi yang cukup..

MOGa2 Semua dalam lindungan allah...
Seandinya anda ingin membeli shaklee ..anda boleh terus wassp kakina yang diterra ada dibwah

Diharap perkongsian ni menjadikan pendoman semua...tentang bahayanya kencing manis pada ibu hamil

Ada yang berminat boleh wsp kakina ya ditalian 017 2785151 
atau bleh tekan saja link ini : 



#pengedarshakleebatucaveselayangombak
#penghantaranposdiamansaja
#codkawasanyangberdekatan
#codtamansamuderabatucaveselayang
#sihatbersamashakleeituygterbaik