18 April 2017

IBU HAMIL MENGHIDAP DIABETES LEBIH SIHAT DENGAN SHAKLEE

Sepertimana kita tahu penyakit kencing manis menyerang sesiapa saja  tak kiralah kanak-kanak or orang dewasa dan veteren...Seperti ibu-ibu hamil mereka juga tidak terkecuali dari diserang penyakit kencing manis...




Tetapi ni bukan semua....Untuk pengetahun sahabat kencing manis yang menyerang ibu-ibu hamil dipanggil istilah GESTATIONAL DIABETIS MELITUS (GDM) . Ini sememangnya mimpi negeri juga pada ibuibu yang hamil . Bukannya semua disabit atau di libatkan dengan faktor keturunan tapi ia juga boleh disebabkan hormon sewaktu mengandung.


GDM ini disahkan selepas satu ujian MGTT .Ini biasa disahkan setelah ibu hamil membuat pemeriksaan kencing manis. Biasanya ini berlaku kerana hormon insulin yang dihasilkan oleh badan amat berkurangan.

Hormon dihasilkan oleh pankreas yang berfungsi untuk menukarkan glukosa kepada tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan. Ini boleh menyebabkan glukosa terkumpul dalam darah dan tidak boleh dapat menyerap ke sel badan.


APA yang kakina nak kongsikan di sini adalah  shaklee memang ada menyediakan set Vitamin shaklee untuk ibu yang hamil. Pada kakina lebih baik kita cegah sebelum ia lebih melarat lagi teruk.

Sebenarnya kencing manis ketika hamil ni , tidak lah memberi rasa kesakitan pada ibu or anak. Cuma ia akan mengalami kencing manis pada masa depan Sekiranya mereka tidak mengawal cara pemakanan sendiri.

Kencing manis pada ibu-ibu yang hamil biasanya penyakit tu akan hilang dengan sendirinya nanti apabila baby dh dilahirkan.



RISIKO  KENCING MANIS ni PADA IBU  YANG MENGANDUNG?

Ada banyak risiko sebenarnya yng akan berlaku pada  bayi...diantaranya adalah sperti :-

*Bayi mempunyai berat badan yang berlebihan ( dalam lingkungan berat 4kg keatas) dan dengan ini akan menyukarkan proses kelahiran 
*Gula dalam darah bayi adalah lebih rendah dan tahan mineral rendah
*Bayi akan mengalami jaundis (kuning)
*Bayi akan mengalami sesak nafas
*Risiko bayi mati didalam kandungan lagi
*Berisiko mengalami kecacatan pada bayi
*Air ketubah akan melebihi

Seandainya anda didapati menghidap kencing manis, adalah penting untuk anda menjaga kesihatan dan pemakanan anda...Gaya hidup yang lebih amat diperlukan demi anda juga bayi yang dikandung.

Anda juga boleh mengambil set kencing manis khas untuk ibu-ibu yang hamil.Kerana ini amat diperlukan bagi ibu hamil...Keperluan nutrisi yang lengkap dapat membantu mengawal paras gula dan memberikan nutrisi kepada bayi dan seterusnya mengurangkan risiko seperti diatas...Shaklee ada menyediakn set yang paling sesuai untuk ibu-ibu hamil...Yang penting amalkannya demi kesihatan bersama..


Mari kakina terangkan serba sedikit mengenainya :-

SET MENGANDUNG PADA MEREKA YANG MENGHIDAP KENCING MANIS... 

Ada set budget juga penuh, anda boleh membuat pilihan ..
* set PALING BUDGET - ( ESP )
* set budget ( B-COMPLEX , OSTEMATRIK, VITA LEA ) or 
   ( ESP , VITA LEA , B-COMPLEX )

* set complet 







1.ESP atau SOYA protein isolate powder
Protein dapat memberikan tenaga kepada ibu .Protein penuh dengan khasit amino lengkap sangat penting untuk membantu pertumbuhan bayi dalam kandungan. Selepas bersalin , protein yang lengkap dapat menyokong dalam pengeluaran susu ibu dan membantu perkembangan bayi.

Kalau anda mengetahui bahawa setiap ibu yang mengandung memerlukan sebanyak 62.5g rutin setiap hari, manakala ibu yang menyusukan amat memerlukan sekitar 70-75g protein dalam sehari.


2. KALSIUM ( ostematrik )
Ibu yang mengandung atau seblum mengandung amat memerlukan at list 1000mg KALSIUM setiap hari. Ini kerana badan  amat memerlukan :-
*pembentukan tulang dan gigi
*membantu memudahkan otot ketika proses bersalin
*Melindungi density tulang
*membantu dalam pertumbuhan gigi bayi

Tahukah anda , bila kita kekurangan nya kalsium dalam badan boleh mengakibatkan sukarnya seorang wanita untuk hamil...Ramai sebenarnya ada begitu tetapi mereka masih ego...

3.OMEGA GUARD SHAKLEE or ASID LEMAK OMEGA...
Asid lemak omega 3 yang ada pada omega guard shaklee diperlukan untuk pembentukan otak dan pengelihatan bayi semasa mengandung
SELepas bersalin sehingga lah umur 24 , DHA masih diperlukan untuk otak bayi.


4. ASID FOLIK  (B-COMPLEX)
Sewaktu hamil , asid folik amat penting dan diperlukan untuk pembentukan saraf pada bayi yang penting untuk pembentukan tulang belakang dan otak . Asid folik yang mencukupi pada 28 minggu pertama dapat membantu mengurangkan risiko maslah spina bifida kepada bayi .

Ibu mengandung memerlukan 600mcg sehari asid folik, manakala ibu yang menyusukan bayi memerlukan sebanyak 500mcg sehari asid folik...Oleh itu bagus untuk ibu2 mengamalkan bcomplex shaklee untuk keperluan...

5.VITAMIN C -SHAKLEE
Vitamin C  membantu dalam -
*mengurangkan risiko kelahiran pramatang. Ini mengatakan bila ibu yang kurang mengambil vitamin C akan memunyai 2 kali ganda berisiko mengalami kelahiran anak yang pra matang
*meningkatkan kesuburan..Didalam kes ni menunjukan wanita yang mengambil cukup vitamin c sebanyak 500mcg sehari dapat meningkatkan kesuburan sebanyak 44%

6. VITA LEA
*MULIVITAMIN LENGKAP yang mana ada 19 jenis vitamin dan mineral  yang diperlukan oleh seorang ibu disepanjang kehamilan.
*Membekalkan zinc pada badan bagi menghasilkan lebih banyak insulin
*Ia mempunyai system penyerapan bioaktif bagi memastikan peningkatan penyerapan asid folik kritikal.


7. ALFALFA COMPLEX
8. ZINC COMPLEX



KAKINA SHARE BEBERAPA TESTIMONY IBU-IBU YANG HAMIL MENGAMALKAN SET KEHAMILAN KETIKA MENGALAMI KENCING MANIS......

APA KATA MEREKA SEMUA ....







Sekiranya anda mengalami masalah kencing manis ketika mengandung, usah berasa runsing , stress or panic...Paling penting kesihatan ibu mesti dijaga...Pergi lah jumpa doctor mengapa ia boleh terjadi...Anda boleh juga mengamalkan set shaklee khas untuk ibu3 hamil...dan juga boleh mengamalkan set mengandung kencing manis dari shaklee bagi menyediakan nutirisi yang cukup..

MOGa2 Semua dalam lindungan allah...
Seandinya anda ingin membeli shaklee ..anda boleh terus wassp kakina yang diterra ada dibwah

Diharap perkongsian ni menjadikan pendoman semua...tentang bahayanya kencing manis pada ibu hamil

Ada yang berminat boleh wsp kakina ya ditalian 017 2785151 
atau bleh tekan saja link ini : 



#pengedarshakleebatucaveselayangombak
#penghantaranposdiamansaja
#codkawasanyangberdekatan
#codtamansamuderabatucaveselayang
#sihatbersamashakleeituygterbaik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan