4 September 2017

GOUT - SUPPLEMENT SEMULAJADI (Pengedar Batu caves Selayang )

GOUT adoi susahnya nak makan makanan yang ada sekarang ni...Silap sikit je dah jadi buruk padanya pada pesakit gout...Memang payah nak dapat kan makanan yang paling sesuai sekali untuk mereka yang menghidap gout...Banyak pulak makanan yang kena pantang kan...

Diantara makan-makanan yang ada kan..ada ke makanan yang betol-betol bebas daripada berlakunya GOUT ni...Memang tidak dinafikan GOUT berpunca daripada makanan yang kita makan..Oleh itu kena lah jaga-jaga ya...


GOUT


Kalau nak tau GOUT tak terjadi dalam masa 1-2 hari je tau...Ia melibatkan proses yang afak lama dan panjang..Sebab itu pesakit gout ni terdiri daripada orang dewasa ataupon golongan veteran saja...Apabila kita tidak menitik berat kan soal pemakanan harian kita mcam-macam boleh terjadinya penyakit didalam badan kita...salah satunya adalah GOUT.

Jika kita jaga pemakanan harian , sihat lah yang kita dapat....

Kalau nak tau sekarang ni banyak makanan segera atau makanan yang diproses yang mana kita tahu ia terdedah dengan bahan kimia yang mana makanan itu kita makan juga...kALAU nak tahu makanan jenis ni kita tak tau boleh ke ia dihapuskan dari tubuh badan kita atau terus sebati dalam tubuh. Bila ia tidak keluar , tidak dihapuskan...ia akan berkumpul sikit demi sedikit hingga terjadinya pelbagai penyakit...

Bila tubuh badan kita sihat, ia mampu menyikirkan sel-sel jahat dalam badan. Bila badan selalu diasak , ia boleh melemahkan sehingga pertahanan tubuh menjadi tak kuat sehingga membeban tubuh badan.Sel-sel mati ni akan terurai dan membentuk asid urik yang mana ia berlebihan akan menyebabkan ia dominan didalam saluran darah. DARI situ lah bila ia bergerak ke sendi tulang dan otot terjadinya GOUT....


ADA KE MAKANAN UNTUK PESAKIT GOUT
Sebenarnya pesakit gout agar sukar untuk mendapat kan makanan yang sesuai untuk mereka...

Pesakit Gout kena ikut arahan doctor agar lebih sihat dalam pemilihanan makanan yang sesuai .Beringat lah dalam pemilihan makanan , seandainya silap sikit je akan mengakibatkan lagi parah..kena amalkan ubat-ubatan hospital selain dengan supplement shaklee..


Antara makanan yang sesuai untuk pesakit gout adalah:-

#BUAH juga SAYURAN
Lobak putih , daun sup, daun sadri ,buah ceri juga cuka epal adalah yang paling sesuai untuk pesakit gout amalkan...
Selain itu pesakit gout boleh amalkan ALFAFLA COMPLEX kerana ia tinggi dengan mineral serta nutrien yang mana  boleh mengurangkan asid urik di dalam darah.

Selain itu sayuran seperti peria katak, sawi pahit , kacang botor, khailan, pucuk gajus , epal hijau dan buah delima pon sesuai dan boleh diamalkan oleh mereka yang ada gout.


#PROTEIN
Kalau boleh elakkan makan ayam daging.Gantikan kepada ayam kampung yang betol2 kampung ya atau ayam yang organik.Ini kerana ayam kampung juga organik mempunyai kadar keasidan yang lebih rendah berbanding daripada ayam bandar.

Ingat walpon boleh makan ayam, kurangkan sedikit kadar pengambilannya kerana ia adalah dalam golongan berasid. Pesakit gout jangan serta elakan daripada mengambil daging lembu kerana ia mengandungi purin yang tinggi ...Dimana purin adalah zat yang menjadi penyumbang terbesar didalam pembentukan asid urik..

Untuk mengambil protein pesakit gout digalakn mengambil burung puyuh, daging itik, rusa, landak juga burung merpati.


#LEMAK DAN MINYAK
Majerin , minyak sayuran boleh digantikan kepada minyak sapi yang asli .
Bila minum kopi atau teh tentu tak sedap kan tanpa gula pasir..apa kata gantikan dengan gula merah, madu, gula nipah , gula kabung bagi  menambah sedap rasa...

Untuk yang lebih terbaik , baik minum saja air kosong..lagi selamat


#MAKANAN BERMINYAK / BERGORENG
Kurangkan makanan yang bergoreng..kerana bila bergoreng memerlukan minyak yang banyak kan...lebih baik buat masakan dalam cara rebusan atau kukus ..untuk kesihtan yang lebih baik..

****Banyakkan pantang larang bagi pesakit GOUT untuk menikmati makanan...
Beringat lah sebelum terlambat...


Adakah SUPPLEMENT BOLEH MENGURANGKAN MASALAH GOUT ni...
Jom kita tengok beberapa supplement untuk pesakit GOUT mengamalkannya...


SET GOUT


VIVIX - BERFUNGSI MELINDUNGI DNA, memperbaiki DNA , MEMBERIKAN impak postifi kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochindra didalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakkan SEL.

ALFALFA COMPLEX - Menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Dengan pengambilan alfalfa complex memerlukan pesakit minum air yang secukupnya untuk tujuan detox.

OMEGA GUARD - ASID DOKOSAHEKSANOIK (DHA) dan asid EIKOSAPENTANOIK (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui didalam ikan laut dalam.Kedua-dua asid ini dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.

PERFORMANCE DRINK - Memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak berlaku dehydration

*untuk mereka yang perlukan set budget boleh amalkan OMEGA GUARD + ALFALFA
*boleh juga amalkan VIVIX 
*or yang terbaik amalkan semua sekali..

Diharap dengan perkongsian ni dapat membantu pada mereka yang bermasalah dalam penyakit gout..
Bagi pesakit gout digalakan minum air kosong yang secukupnya pada setiap masa bagi membantu perkumuhan asid urik daripada menjadi BATU KARANG..

IKHTIAR lah itu yang terbaik untuk anda...
Buat lah PILIHAN YANG BIJAK untuk lebih sihat...


Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SET GOUT  ini boleh hubungi saya KAKINA :


1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini

3) Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-






Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...


Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan