3 Januari 2019

7 JENIS MAKANAN TAMBAH AIR SUSU ( Pengedar Batu caves Selayang )

Salam sejahtera semua....Hari ni kakina nak share sikit tentang bagaimana nak dapatkan air susu yang pekat juga meriah...Tentu ibu2 diluar sana ada yang mencari apakah makanan itu? Terutamanya yang baru menimang cahaya mata or yang sedang kehamilan....membelek2 buku or majalah or tanyer pak google juga membawang ke?

Sebenarnya banyak cara..cuma kita seorang ibu kena lah tahu betol2 khsiat makanan itu kerana ia terlalu penting untuk si kecil...


MAKANAN TAMBAH AIR SUSU


Disini kakina nak share 7 jenis makanan yang ibu2 menyusu harus mengamalkan nya...Kerana 7 jenis ni semua biasa ada disekeliling anda...mudah je ..cuma amalkan secara konsisten...demi anak anda...

Boleh jadi panduan ibu2 yang kekurangan air susu....



MAKANAN TAMBAH AIR SUSU

BUAH KURMA ..

Buah Kurma atau tamar biasa dimakan pada bulan ramadhan oleh kaum muslim kerana buah ini mengandungi pelbagai khasiat dan kaya dengan serat & potassium bagi mengimbangi kandungan air dalam  badan yang hilang semasa proses berpuasa sepanjang hari. 

Selain itu, buah kurma amat baik untuk wanita mengandung dan akan memudahkan wanita untuk melahirkan anak dan akan mengurangkan pengaliran darah semasa proses kelahiran. 

Malah anak yang dilahirkan kelak dipercayai akan mempunyai sifat-sifat yang baik, penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya (Sabda Rasulullah).

Buah kurma bagus juga baik untuk wanita mengandung/bersalin

( Masih ingat kisah Maryam yang hanya memakan buah kurma semasa melahirkan Nabi Isa AS? Menerusi malaikat Jibrail, Allah telah mewahyukan kepada ibu Isa iaitu Maryam binti Imran supaya menggegar pohon kurma sehingga gugur lantas memakannya tatkala lemah selepas bersalin.
“Dan goncangkan batang kurma itu kepadanya, nanti ia gugurkan atasmu kurma yang masak,”Surah Maryam, ayat 25. )


MAKANAN TAMBAH AIR SUSU



BIJIRAN ATAU OAT

Bijirin kaya dengan zat besi dan merupakan makanan yang menyelerakan dan mengenyangkan. Ia juga dapat membantu memperbanyakkan susu ibu dan merupakan milk booster bagi kebanyakan wanita. Selain itu, oats juga sangat bagus bagi yang ingin menguruskan badan.


MAKANAN TAMBAH AIR SUSU


HABBATUS SAUDA 

Selain dapat membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu, habbatus sauda juga dapat membantu mengubati pelbagai penyakit kerana ia berupaya meningkatkan sistem imunisasi tubuh melawan penyakit. 

Anda juga boleh consume Adore kerana antara yang terkandung dalam Adore ialah Habbatus Sauda. Dapat extra benefits lagi.



MAKANAN TAMBAH AIR SUSU



GARLIC ATAU BAWANG PUTIH
Sewaktu berpantang, bawang putih ni macam menu wajib bagi ibu-ibu yang selepas melahirkan. Bawang putih juga dipanggil superfood kerana mempunyai banyak khasiat.

Makan sebagai ulam atau masak dengan sayur ke ikan ke atau buat sup letakkan banyak bawang putih, kita akan dapat khasiatnya..BAWANG putih buang angin juga bagus kerana ia sebagai antibotic semulajadi yang terbaik


MAKANAN TAMBAH AIR SUSU


AIR 
Ia bukanlah makanan tetapi dengan minum air akan bantu anda mendapat stok susu yang banyak. Ini kerana air merupakan sumber cairan yang penting dalam penghasilan susu. 

Jika kurang pengambilan air seharian, maka jumlah susu yang dihasilkan juga sedikit walaupun anda dah makan segala makanan yang banyakkan susu. 

Selain itu, rajin-rajinkan diri anda minum air putih sebab air juga bantu mendetox segala toxin yang tidak diperlukan dalam badan.


MAKANAN TAMBAH AIR SUSU


DAUN PENGAGA
Siapa suka makan ulam? Best ni ...

Daun Pegaga ni femes jugak tau untuk banyakkan susu. 

Ulam pegaga ni berkhasiat dan baik untuk ibu yang berpantang kerana ia dapat membantu untuk memanaskan badan, melancarkan peredaran darah, mengecutkan dan menyihatkan peranakan selepas bersalin.

Selain 6 makanan yang tersenarai diatas .

Ada lagi satu yang terbaik untuk IBU2 mengamalkannya...

Ia Bukan itu saja untuk mendapatkan AIR SUSU YANG MERIAH yang PEKAT yang berkhsiat terbaik untuk anak2 ataupon bayi ..Ia juga bagus untuk kesihatan..kulit...

Kami di Shaklee ada beberapa supplement yang selamat untuk ibu juga si kecil yang mana ia adalah yang terbaik...SET MENYUSU yang mempunyai 6 jenis supplement...

Mari kita tengok ....MAKANAN juga supplement untuk air susu meriah pekat juga berkhsiat yang menjadi PILIHAN IBU2 masa kini....


SET  MENYUSU SHAKLEE



A. VITAMIN C ( 180 BIJI )


Ia membantu meningkatkan kandungan

antibodi dalam susu ibu. Bagi ibu-ibu yang menghadapi puting luka, Insyaallah akan

mudah sembuh dan vitamin C juga membuatkan kulit makin bersih, cerah dan berseri. Say no to kulit kusam!



B. VITA-LEA ( 120 BIJI )

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Bagi ibu menyusu, vita-lea telah
dilengkapi dengan zat besi bagi membantu pembesaran anak lebih baik. 

Doktor menasihatkan agar ibu yangmenyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.


C. B-COMPLEX ( 120 BIJI ) 

Anti-stress. Membantu mengatasi kelesuan, mengimbangi hormon, menukarkan makanan kepada tenaga dan asid folik penting dalam penyusuan ibu.


D. ALFALFA COMPLEX ( S- 330 BIJI  / L-700 BIJI )

Membantu memperbanyakkan susu ibu dan telah digunakan sejak zaman berzaman sebagai penambah susu terutama di negara barat.
Melegakan sakit sendi dan belakang
Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
Mencuci usus bagi membuang toksik
Merawat masalah keputihan pada wanita
Membesar dan menegangkan payudara
Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
Memulihkan urat selepas bersalin
Melegakan sembelit


6. ESP - SOYA ISOLATE POWDER (   850 GRM )

Komponen utama susu ibu adalah protein dan kalsium. Jadi pengambilan Energizing Soy Protein (ESP)membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu dan memekatkan susu ibu, kesannya bayi akan mudah kenyang dan kurang meragam. 

Selain itu, ESP membantu memberi rasa kenyang lebih lama dan mencantikkan kulit ibu.
Membantu memberi khasiat tambahan kepada susu ibu yang dihasilkan.

Merupakan agen anti-penuaan dan membaiki sel-sel kulit mati . Membaiki masalah rambut gugur yang banyak dialami ibu-ibu selepas bersalin



7. OSTEMATRIX / KALSIUM ( 120 BIJI )

Khasiat yang di perolehi jika Ibu mengamalkan ostematrik secara konsisten: 

*Tekanan darah berada di tahap normal.

*Melancarkan saraf.

*Memberi mood yang baik.

*Menjaga Gigi dan tulang menjadi kuat.




Ibu2 perlukan rest yang cukup...begitu juga anak kecil perlukan vitamin ayng diperlukan untuk pembesaran nya....Jangan risau supplement shaklee adalah selamat untuk kedua-duanya...

Anda boleh nak dapatkan  SET MENYUSU SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini


Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , Taman Bolton , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang, Wira Damai dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan