24 Mac 2019

GASTRIK PULIH DENGAN SUPPLEMENT ( Pengedar Batu caves Selayang )

GASTRIK atau perut pedih sering menghantui diri seandainya seseorang kena begini...
serba tak kena ..malah boleh menjadi lagi teruk jika tak diubati....PALING DITAKUTI adalah tgerjadinya KANSER PERUT kelak...Oleh itu beringat berjaga2 lah wahai penghidap GASTRIK ..jangan pandang mudah perkara begini

Tahu tak apa punca sebenarnya GASTRIK ni berlaku?
Nak kata makan memang makan tetapi ada yang mengatakan makan yang tak ikut jadual..suka makan tak suka tak makan...sering biar perut kosong hingga berasa pedih akibat daripada asid yang berlebihan  dalam perut itulah terjadinya GASTRIK...



GASTRIK PULIH SIHAT


Gastrik adalah keradangan yang berlaku pada lapisan dalam perut dan mengalami  sakit dada adalah berkait oleh sebab kedudukan perut yang dekat dengan bahagian dada


Kita KENALI PENYEBAB ATAU PUNCA yang boleh menganggu dalam penghasilan MUKUS atau asid dalam perut sehingga menyebabkan keradangan 


Antaranya ialah:
1. Jangkitan bakteria ‘Helicobacter pylori dimana KESAN daripada:- 
- Pengambilan ubat tahan sakit NSAIDs
- Tahap stress yang tinggi pada badan
- Pengambilan alkohol berlebihan
- Tindak balas dengan makanan atau ubat
- Tindak balas dengan bahan kimia
- Merokok


GASTRIK


2.Jangkitan bakteria ‘Helicobacter pylori pulak kesan daripada :-
- 8 dalam 10 kes gastrik berpunca daripada jangkitan bakteria ini. Nama singkatannya yang sering digunakan juga ialah ‘H.pylori’.
- Bakteria ini boleh menjangkiti manusia melalui pengambilan makanan yang telah tercemar. Setelah berada di dalam perut, bakteria ini akan bergerak masuk ke dalam lapisan mukus yang memberi perlindungan tadi.
- Dari sini, bakteria H.pylori akan bersarang dan menghasilkan bahan kimia yang mampu mengakis lapisan mukus yang memberi perlindungan tersebut. Tanpa lapisan ini, asid perut akan terkena pada dinding lalu menyebabkan rasa sakit dan pedih.

3.Pengambilan ubat tahan sakit NSAIDs kesannya pulak seperti ...
*NSAIDs adalah singkatan kepada ‘Non-steroidal Anti-inflammatory Drugs’,
iaitu sejenis ubat penahan sakit yang sering diberi oleh doktor. Ubat ini digunakan antaranya oleh mereka yang mempunyai sakit sendi (keradangan) atau sakit otot (myalgia).

*NSAIDs bertindak menghalang pembentukan sejenis bahan kimia yang menyebabkan rasa sakit dalam tubuh manusia, iaitu ‘prostaglandin’. Namun begitu, pada masa yang sama prostaglandin juga diperlukan untuk menghasilkan lapisan mukus di dalam perut. Sekiranya NSAIDs diberi, penghasilan mukus ini akan turut menurun kerana berkurangnya jumlah prostaglandin yang diperlukan dalam proses penghasilan.

*Apabila situasi ini berlaku, asid perut boleh menghakis sebahagian dinding perut kerana ketiadaan lapisan mukus protektif ini.

Mari kita kenali GEJALA YANG BIASA berlaku pada pesakit gastrik selalunya adalah ringan dan boleh menghilang sekiranya langkah yang betul diambil oleh pesakit. 


GASTRIK INFO

Antara gejala yang boleh berlaku ialah:
+ Senak perut (ketidakhadaman)
+ Sakit di bahagian ulu hati
+ Hilang selera makan
+ Perut kembung
+ Loya
+ Muntah

Sekiranya anda mengalami penyakit ini, rawatan boleh dilakukan dengan sendiri. 


GASTRIK

Antara langkah yang boleh diambil ialah:
- Mengelakkan makanan berasid, bergoreng, pedas, dan tinggi lemak
- Mengambil makanan dengan kerap dan dalam kuantiti yang kecil
- Memberhentikan ubat NSAIDs sekiranya menjadi punca
- Menjauhi minuman beralkohol
- Mengurangkan stress
- Berhenti merokok

Untuk penghidap gastrik kronik sekiranya gastrik masih berterusan, dapatkan rawatan daripada doktor. Doktor mungkin akan cadangkan pengambikan ubat yang menghalang penghasilan asid ataupun ubat penghalang asid (acid blocker) untuk mengurangkan pembebasan asid ke dalam saluran pencernaan.

Bagi kes kronik, doktor juga mungkin akan jalankan ujian x-ray untuk melihat lapisan perut, ujian darah untuk mengenalpasti sekiranya anemia akibat pendarahan dalam perut, stool test untuk mengenalpasti sekiranya ada darah dan jangkitan bakteria dan rawatan membasmi bakteria H. pylori sekiranya sah terdapat jangkitan.


Selain daripada itu anda juga boleh ikhtiar mengamalkan SET GASTRIK Shaklee seperti ramai yang memilih untuk sihat sepertimana sedia kala..

 
Mari kakina explint sikit tentang  - Set Gastrik Shaklee yang terdiri daripada :-

1. ESP
2. OSTEMATRIX
3. PEPPERMINT GINGER PLUS


SET GASTRIK



Tahukah anda apa function setiap supplement shaklee dalam meredakan gastrik anda.



*ESP

Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. 

Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.


OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. 

Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. 

Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik. Tak caya? cuba tanya mereka yang sering terkena gastrik ni suka minum susu tak? Berapa kerap minum susu atau ambil makanan yang bersumberkan kalsium. Pasti kurang kan..



*PEPPERMINT-GINGER PLUS

Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. 

Ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. 

Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. 

Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas 


SET GASTRIK

Buat lah pilihan yang terbaik untuk sihat...
Buat pelaburan yang bernilai untuk diri anda juga keluarga...Shaklee supplement yang terbaik untuk diamalkan...CEGAH SEBELUM PARAH bukan DAH PARAH BARU TERCARI PENAWARNYA

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba nak dapatkan  SET GASTRIK SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :
1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini



Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat . Jom sihat jom shaklee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan