17 Mei 2019

OMEGA GUARD PENTING UNTUK IBU HAMIL DAN SI KECIL (Pengedar Batucaves Selayang )

Bila dah berkhawin pastinya nakkan seorang anak...bak kata "nak zuriat sendiri....
Semua pasangan memang memasang keinginan begini...bukan seorang tapi semua ya...tak dinafikan ...ada juga yang not ready ...

Ibu hamil sesangat perlu menjaga pemakanan juga perlu mengambil vitamin2 yang terbaik sepertimana asid folic...juga kalsium...Dan berdasarkan kajian, satu lagi nutrien penting yang perlu diambil semasa mengandung dan menyusu adalah Omega-3. Tapi amat jarang kita tahu tentang manfaatnya.

Meh kakina share sikit PERLUNYA OMEGA 3 pada setiap ibu hamil...


Omega Guard  Ibu Hamil

Omega-3 perlu diperolehi dari diet pemakanan atau suplemen sebab ia tidak dihasilkan oleh badan kita. 

Kajian menunjukkan bahawa 2 jenis keluarga Omega-3 yang sangat bermanfaat adalah EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). 

EPA berfungsi menyokong jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. Manakala, DHA pula menyokong otak, mata, dan sistem saraf pusat. Jadi penting untuk wanita hamil dan menyusu.


Omega Guard  Ibu Hamil


Dos Omega 3 yang sebaiknya diamalkan oleh ibu hamil:- 

Setiap ibu hamil memerlukan sebanyak 300 mg DHA setiap hari ya...kerana ia diperlukan oleh kedua2nya


Omega Guard  Ibu Hamil



Mari kita kenali kebaikkan juga Manafat Omega 3 pada Ibu hamil


OMEGA guard


Omega-3 sangat penting untuk perkembangan saraf dan penglihatan bayi. Semasa dalam kandungan, janin akan memperolehi Omega-3 dari tubuh ibu untuk perkembangan sistem sarafnya. Dan selepas lahir, bayi akan mendapat nutrien Omega-3 dari ibu melalui susu ibu.

Sekiranya ibu kurang mengambil diet makanan yang mengandungi Omega-3, kandungannya di dalam tubuh ibu akan semakin berkurangan. Malah untuk setiap kehamilan berikutnya, ia akan semakin berkurangan.

Penyelidikan telah mengesahkan penambahan EPA dan DHA kepada diet wanita hamil memberi kesan berikut :
  •  > meningkatkan perkembangan penglihatan dan kognitif bayi.
  • > mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.
  • > mencegah kelahiran pramatang ,
  • > mengurangkan risiko pre-eklampsia dan
  • > mengurangkan risiko bayi lahir kurang berat
  • > mengurangkan risiko ibu kemurungan (post-natal depression).

SUMBER OMEGA-3
Sumber terbaik EPA dan DHA ialah ikan air laut dalam seperti salmon, tuna, sardin, ikan bilis dan ikan hering. Tapi ramai yang risau tentang keracunan merkuri atau toksin lain dalam ikan tu.

Atas sebab ini, supplemen minyak ikan/Omega yang adalah sumber paling selamat untuk mendapatkan EPA dan DHA. Suplemen minyak ikan yang berkualiti tinggi daripada pengilang bereputasi memberikan manfaat kesihatan EPA dan DHA tanpa risiko keracunan.


Mengapa Si Ibu perlukan Omega 3 ketika kehamilan...Sebab ibu memang perlukannya termasuk si kecil...Dengan kata mudah ibu makan si kecil pon makan juga...  



OMEGA GUARD


Omega-3 mengandungi DHA yang penting dalam pembentukan otak bayi, mata dan jantung. DHA ni sangat penting untuk janin yang masih dalam kandungan dan bayi yang telah dilahirkan sehingga berumur 18bulan tapi badan bayi tak dapat nak hasilkan sendiri DHA. 

DHA ni bayi akan dapat dari ibu iaitu dari plasenta (semasa masih dalam rahim) dan melalui susu ibu (selepas lahir). Jadi ibu-ibu perlulah tingkatkan pengambilan diet makanan yang tinggi kandungan DHA ni.



omega guard

Omega guard


Omega guard


Yang paling best ni pasal Omega guard ni adalah ia lebih bagus dan diiktiraf seluruh dunia..
kepadatan minyak ikan yang ada memang lebih baik daripada yang lain 

Yang belum tahu dan nak mencuba membeli ....  OMEGA GUARD SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini



Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan