25 Jun 2020

SET SLIP DISC YANG DIGEMARI RAMAI ( Pengedar Batu caves Selayang )

SLIP DISC...SLIP DISC...Apa tu sebenarnya...
Ada yang kata sakit belakang tapi dibahagian mana pulak...Pernahkah anda merasa sakit belakang yang melampau sehingga mengakibatkan pergerakan terbatas, otot kaki kejang dan anggota badan menjadi kebas? 

Masalah ini dikenali sebagai slipped disc yang merujuk kepada kecederaan yang biasa berlaku pada tulang belakang.

Sakit berlaku apabila tulang belakang tergelongsor keluar sehingga menekan urat saraf pada saraf tunjang. Setiap manusia mempunyai struktur berupa jeli pada bahagian tulang belakangnya yang dipanggil disc, yang mana ia bertindak sebagai pelindung di antara tulang-tulang belakang. Kestabilan disc ini bergantung kepada ligamen yang tebal di sekeliling tulang belakang.


Slipped disc turut dikenali sebagai ‘Herniated Disc’ dan ‘Prolapsed Intervertebral Disc’ menyerang hampir 80% orang dewasa dan boleh berlaku sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.



SLIP DISC



Tahu tak bagaimana SLIP DISC ni boleh terjadi ?

Disc pada tulang belakang akan mengalami proses penuaan seiring dengan pertambahan usia, dimana semakin lama akan mengalami kerosakan, bengkak dan koyak. Disc menjadi kurang fleksibel kerana kekurangan air dan menjadi kecut sekaligus jarak di antara tulang belakang semakin rapat.



Tanda-Tanda Seseorang Itu Mengalami Slipped Disc?


Seseorang yang mengalami slipped disc akan merasa sakit secara tiba-tiba di bahagian bahu dan tengkuk juga di bawah belakang, terasa seperti dicucuk di bahagian kaki dan tapak kaki. Adakalanya boleh menjadi semakin kronik sehingga lumpuh jika tidak dirawat.


Perlu diingat, slipped disc turut boleh dialami oleh golongan muda. 
Ia berpunca daripada:
*Berat badan berlebihan (obesiti)
*Trauma seperti kecederaan semasa bersukan dan kemalangan
*Mengangkat beban berat
*Kerap memandu dalam tempoh masa yang lama
*Jarang bersenam




Bagaimana Agaknya rawatan yang hendak diambil oleh pesakit SLIP DISC...

Normaly memang suntikan steroid dan pembedahan bagi masalah sakit belakang yang kronik, mereka yang mengalami masalah slipped disc juga boleh mendapatkan rawatan fisioterapi yang berkesan daripada PhysioMobile Malaysia, yang menawarkan kaedah manual, sama ada melalui rawatan ke rumah, ‘in site’ dan konsultasi.

Selain rawatan suntikan juga physio...
kakina nak share dengan supplement shaklee yang biasa customer amalkan..
Bak kata kita ikhtiar , kesembuhan adalah ditangan allah...



Disini kakina share dengan SET2 yang biasa customer ambil dan beli ....

( VIVIX + OSTEMATRIK + BCOMPLEX + OMEGA GUARD + COLLAGEN POWDER )


SET SLIP DISC



SET SLIP DISC
SET SLIP DISC


OSTEMATRIX kalsium untuk tulang ia adalah Sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang,otot dan ligament. istimewanya Ostematrix dari Shaklee ini kerana lengkap dengan magnesium dan Vitamin D Magnesium membantu penyerapan kalsium dan membantu menguatkan tulang. Vitamin D merangsang penyerapan kalsium dengan optimum.semua orang perlukannya...terutama mereka yang berumur


SET SLIP DISC


OMEGA GUARD  pulak berfungsi bagi..mengurangkan inflamasi atau radang akibat sakit sendi. Bertindak sebagai pelincir pada sendi.omega guard ada omega 3 ayng terbaik untuk melegakan sakit sendi...

SET SLIP DISC


VIVIX .. pula merupakan agen anti penuaan di mana ia menjaga keanjalan struktur cakera tulang belakang dan mengurangkan risiko Slipped Disc. Menyokong kesihatan sendi dan menyokong kesihatan menyeluruh. VIVIX merupakan formulasi TERUNGGUL dari Shaklee yang membantu kesihatan dengan 4 mekanisme tindakan. Ia juga memperbaiki sel seawal peringkat DNA lagi.



SET SLIP DISC


BCOMPLEX
Vitamin B amat membantu mengurangkan serta mengawal kadar stress. Kesakitan tulang belakang yang berpanjangan turut berupaya menjejaskan kesihatan mental kerana sistem saraf yang berkait rapat dengan sistem otak. Vitamin B complex juga perlu untuk kesihatan saraf.

SET SLIP DISC


COLLAGEN POWDER
Antara keperluan lain struktur dan sistem belakang adalah sumber kolagen. Kolagen membantu memelihara komposisi matrik struktur sendi dan tulang rawan. Ia juga membantu mengelakkan kehilangan jisim akibat penuaan dan mengatasi kesakitan sendi serta inflamasi otot

Rawat juga ikhtiar adalah yang terbaik...selain mendapatkan pemeriksaan dari hospital..
Moga2 diberikan peluang kesembuhan....

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SHAKLEE untuk sihat , juga bebas dari SLIP DISC  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Boleh juga wasap / call / pm - 017 2785151 kakina ya


Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , TAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan