6 Februari 2017

CARA TURUNKAN KENCING MANIS DENGAN SUPPLEMEN


Salam sejahtera semua..
Kali ni kakina nak berkongsi cerita pulak tentang  KENCING MANIS  or DIABETES . Rata rata tentu dah biasa kan dah dengar kan apa itu kencing manis...Jangan kita dengar je, tetapi kita tak kisah pon..tentang penyakit ni...



Image result for cara mencegah penyakit kencing manis




Dengor pon takut kan...mau tidaknya...kalau dulu kan..orang orang tua je diserang penyakit kencing manis..TETAPI sekarang tidak lagi...baby pon ada gak kena serang  tau...JANGAN tak tau...Makin lama makin serius pulak menjadinya...


Mau tidaknya...cara pemakanan tidak dijaga..kesihatan diri tidak penting...Hidup hanya untuk makan n makan saja...Cara pengambilan makanan seperti nasi, toti putih , minuman berkarbonat dan mi boleh menyebabkn peningkatan kandungan gula yang tinggi dalam darah, kurang nya aktiviti bersenam akibat terlalu sibuk dengan kerjaya...




Tahukah anda Kencing manis ni adalah sebagai IBU SEGALA PENYAKIT...






Sebab apa kakina kata begitu  kerana komplikasinya boleh menyebabkan lumpuhnya sistem saraf, sakit jantung , strok, buta , kebas , gangern dan lain lain..Ini sangat berbahya dan boleh melibatkan saraf tidak berfungsi ada juga terus pengsan ya kerana kuman sampai ke otak...yang dipanggil diabetic coma.



Image result for kencing manis kering


Masalah utama pesakit kencing manis yang telah dijangkiti mereka tidak merasa sakit kerana system saraf kurang berfungsi..Biasanya bila terpijak sesuatu mereka tidak merasainya..Ianya adalah berpunca daripada kegagalan badan untuk menukarkan makanan kepada tenaga.


Petanda awal sesorang menghidap kencign manis adalah seperti berikut:-





1. Cepat Dahaga
2. Mudah letih
3. Berat Badan Turun mendadak
4. Kerap kencing
5. Cepat kebas pada jari kaki atau jari tangan

Sebenarnya ada cara yang lain , selain daripada ubat uabtan dan nasihat doktor, kakina mencadangkan supplment shaklee untuk mereka yang bermasalah didalam penyakit kencing manis.Disini kakina cadangankan beberapa cadangan..anda boleh ikut kemampuan anda ..jangan risau...ya


Set kencing manis - Yang biasa dan ramai orang amalkan...( Recomended )





#VIVIX - yang kaya dengan Revestrol yang meningkatkan tahap sensitiviti hormon insulan dan membantu mengurangkan simptom bagi penyakit diabetes tahap 2. Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

.
Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya. 


Set BUDGET kencing manis ..


Image result for esp kencing manis


#ESP - Mempunyai tahap indeks glisemik yang rendah iaitu hanya 3.9.
ESP akan mencerna secara berperingkat dan menyebabkan paras gula dalam darah dibebaskan mengikut keperluan sedikit demi sedikit.


Image result for vita lea iron formula shaklee

#VITALEA IRON FORMULA - mengandungi 28 vitamin & mineral lengkap termasuk kromium. Kromium adalah sejenis mineral yang amat penting untuk menjalankan fungsi badan manusia yang normal. Ia penting bagi mengawal paras gula di darah mengikut keperluan badan seseorang.


Image result for GLA COMPLEX

#GLA COMPLEX - bertindak merendahkan kandungan gula dalam darah & mengurangkan kebas akibat lebihan gula dalam darah




#VITAMIN C - mempercepatkan proses penyembuhan luka pada pesakit kencing manis


 Image result for ZINC SHAKLEE

#ZINC COMPLEX - membantu pankreas untuk merembeskan hormon insulin yang penting untuk mengawal kandungan gula pada tahap yang diperlukan dalam darah.

Semua vitamin diatas adalah cadangan ...Anda boleh membeli mengikut kemampuan juga budget anda...Pilih lah yang terbaik untuk kesihatan anda...

Bukankah "KESIHATAN ITU LEBIH MAHAL NILAINYA" Jangan buang masa anda lagi kerana anda melakukan sesuaty yang pastinya membuatkan orang tersayang kembali senyum.Sesungguhnya kesihatan itu adalah suatu anugerah.

Di sini ada beberapa TESTIMONI mereka yang pernah menghidap KENCING MANIS pulih bersama shaklee...






















Tips :
Untuk mendapat manafat terbaik , hendaklah mengambil secara berterusan ..secara konsisten..In sha allah ada kesembuhan pada diri anda..

Berminat nak mencari shaklee boleh hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693

#pengedarBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan















Tiada ulasan:

Catat Ulasan