1 Februari 2017

CARA MERAWAT DARAH TINGGI bersama SHAKLEE

HAI...
Salam sejahtera semua...mai kakina nak cerita sikit mengenai Penyakit Darah tinggi yang menyerang rakyat di setiap pelusuk negara tanpa sedar or tidak.......
Jangan pandang mudah ye....Penyakit ni bukan saja orang tua yang ada tekanan darah tinggi Tidak lagi dizaman IT ni ramai diantara  anak anak muda sekarang paling ramai menghidap penyakit darah tinggi...


Testimoni Turunkan Darah Tinggi Dengan Shaklee


Sebelum tu, mai kita kenali APA ITU DARAH TINGGI ?

Penyakit darah tinggi ialah tekanan darah keatas dinding arteri berlebihan. Tekanan darah tinggi yang tidak terkawal boleh menyebabkn pelbagai masalah kesihatan termasuk lah masalah jantung dan strok..

Tekanan darah ditentukan oelh jumlah darah yang dipam oleh jantung dan jumlah rintangan arteri disebabjan arteri semakin sempit. Bila semakin sempit semakin tinggi lah tekanan darah seorang.



Tekanan Darah 
Diukur dari dua bacaan iaitu ketika jantung mengepam..dimana bacaan atas dan ketika jantung berehat bacaan bawah

Tekanan darah normal biasanya atas adalah 100-140 dan bacaan bawah 60-90, Bila tekanan darah tinggi terjadi apabila bacaan melebihi 140/90.


Tanda tanda Tekanan Darah tinggi
Salah satu aspek merbahaya tentang penyakit ini adalah ramai yang tidak menyedarinya telah memilikinya.
Dari kajian menunjukan hampir satu pertiga penghidap tidak sedar bahawa mereka memang dah ada penyakit darah tinggi

Oleh itu lebih baik cegah sebaik-baiknya disamping membuat pemeriksaaan ujian tekanan darah berkala.



Cara Turunkan Darah tinggi dengan Shaklee

Ada beberapa vitamin shaklee yang boleh dipilih sebenarnya :



Image result for esp shaklee

1. ESP - merupakan atu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
Terdapat 2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolesterol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung.
4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung.



2. CoQHealth

Kandungan CoQHealth adalah CoQ10 adalah CoQ10 yang penting kepada badan kita. CoQ10 adalah bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah.

Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan .Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.


Image result for coq health



3. OMEGA GUARD
Omega Guard membantu mengekalkan tekanan darah normal, mencegah salur darah daripada tersumbat, mengelakkan berlakunya strok dan mencegah dari pembekuan darah dalam badan

Image result for omega guard


4. GARLIC COMPLEX

Berfungsi mengawal daripada jangkitan, menurunkan tekanan darah ,menurunkan kolestrol dan memelihara kesihatan selular.Garlic dapat mengeluarkan raksa , plumbum , kadium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas..Logam toksik adalah merupakan antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.



Image result for garlic shaklee



5. VIVIX.

Dari kajian yang terkini  disiarkan dalam Jurnal Gerontologi: tekanan darah. Polyphenols Sains Biologi seperti resveratrol dalam VIVIX  boleh membantu dengan tekanan darah yang boleh membantu mencegah strok. Bagaimana? 
Dengan meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil manusia oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitrik oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah .
Tekanan darah tinggi, juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi, boleh membawa kepada serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang.

Testimoni Turunkan Darah Tinggi Dengan Shaklee

Bertindak dari sekarang sebelum terlambat ya...Kak ina suggest beberapa vitamin shaklee untuk menurunkan DARAH TINGGI..Ikut lah kemampuan masing2...tidak memaksa..

BUAT PILIHAN yang terbaik untuk kesihatan diri anda...
1. VIVIX
2. VIVIX + ESP
3. VIVIX + CoQHealth
4. Omega + Garlic Complex
5. ESP + Omega guard
6. ESP + Garlic complex
7. VIVIX + ESP + CoQHealth + Omega Guard + Garlic complex adalah yang TERBAIK..COMPLET

Tips :
Untuk mendapat manafat terbaik , hendaklah mengambil secara berterusan ..secara konsisten..In sha allah ada kesembuhan pada diri anda..

Berminat nak mencari shaklee boleh hubungi KAKINA
wssp / sms / wechat /telegram - 017 2785151
FB : www.facebook.com/rina.ina.9693

#pengedarshakleeBatucaveSelayanGombak
#penghantaranposdimanasaja
#CodPinggiranbatucaveSelayanGombak
#CodTamanSamuderaBoltonSelayangdankawasanyangberdekatan






8 ulasan:

  1. Garlic tu walau pun murah sahaja tapi bagus untuk turunkan tekanan darah tinggi. Bantu lancarkan darah juga

    BalasPadam
  2. Bagus nye shaklee ni...
    Ebby pon makan shaklee ni...

    Memang terbaik!!

    BalasPadam
  3. Memang bahaya darah tinggi. Jadi pembunuh senyap.

    Kawan saya amalkan omega mmg turun darah tinggi dia..Alhamdulillah

    BalasPadam
  4. Betul tu yang penting sekali adalah konsisten, supplemen bukan ubat makan sekali terus baik. Tetapi bila sudah mula bertindak kesannya berpanjangan. Good info kak ina.

    BalasPadam
  5. Banyak info yang boleh saya praktikkan. Takut juga sekarang ni, ramai yang muka baru mendapat masalah darah tinggi ni. Gaya hidup sihat ditambah dengan suplemen dah jadi kewajipan.

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah.. terima kasih admin. banyak betul info yang saya belajar dari blog admin..

    BalasPadam
  7. kak ina !! nice sharing !! suka baca blog kak ina.. padat dengan info.. teruskan menulis ya..

    BalasPadam