17 Februari 2017

PANGKOR TRIP - FAMILY DAY KELURGA HAJAH AMINAHTON

Hari ni kakina nak cerita lah sikit tentang hari yang mengembirakan kami sekelurga juga ahli kelurga Hajah Aminahton .. 03/12/2016 detik hari bersejarah kelurga besar HAJAH AMINAHTON berkumpul...DI PUALU PANGKOR...Kami berkumpul bagi mengeratkan lagi semua ahli kelurga ...TRIP PANGKOR....YES....perancangan yang dirancang hampir setahun menjadi juga...

Image may contain: 7 people, people smiling, people standing, child, sky, outdoor and nature

Hajah Aminahton dikurniakan 6 orang semuanya...Cucu cicit tidak ketiggalan mengikuti TRIP kali ni yang telah dirancang dengan baik oleh admin kami...Trip kali ni kami buat di PULAU PANGKOR, PERAK...selama 3 hari 2 malam...

Image may contain: outdoor     Image may contain: basketball court

Image may contain: 19 people, people smiling, people sitting Image may contain: 3 people, people smiling, people standing

Seawal pagi kami dah berkumpul di JETI MARINA, LUMUT untuk pergi ke PUALU PANGKOR..masa ni lah macam macam karenah anak anak kecil iaitu cucu cicit Hajah AMINAHTON...buat perangai...almklumlah nak naik Feri kan...TAK SABO ya....Jap ya FERI bergerak tepat jam 11.00pagi

Image may contain: 5 people, outdoor Image may contain: 4 people, closeup

Yahooo ni lah tepat yang kami serbu bila sampai HOMESTAY ...bukannya nak rest kan badan...semua dok pakat pi pantai dulu..amik angin...Ni ler jadinya....Cm orang jakun pulak udahnya...Anak anak cucu cicit yang paling happy sekali , bila dapat jumpa air laut...YAOOOO TERJUN ler...Untuk pengetahun semua HOMESTAY yang kami tinggal memang best terbaik lah...BILIK tidur yang selesa , ruang tamu yang besar..bilik air yang cukup untuk kami yang ramai...Bak kata memang the best HOMESTAY...ada air cond tau...
Lupa lah pulak nama HOMESTAY tu...

Image may contain: one or more people, ocean, sky, tree, outdoor, water and nature

MALAM PERTAMA di PUALU PANGKOR...03/12/16

Apa lagi BBQ lah ya....siang tadi udah penat...berendam...malam kita bakor bakor pulak...makan reramai...BBQ AYAM , DAGING KAMBING ,HOTDOG.BUGGER AYAM DAGING...SOTONG  ...IKAN bak kata macam macam ada...Yang best masak lagi nasi  tu...memang puas lah makan..bila dah ramai tu..tak sedap pon jadi sedap...kan...

Image may contain: food           Image may contain: 2 people, people sitting, people standing, food and indoor

Image may contain: 4 people, people sitting and outdoor          Image may contain: 1 person, table, food and indoor

Image may contain: 3 people, people sitting, table and indoor   Image may contain: 1 person, sitting and indoor

Image may contain: 3 people, people sitting, people eating and table

HARI KEDUA  ...04/12/16

Aktiviti siang hari , Berkumpul dahulu sementara menunggu Van bawa kami ke tepi pantai untuk acara seterusnya...GAME ler apa lagi...berkumpul di tepi pantai...masa ni lah seakaaan main...tak ingat makan...Seronok je yang tau...terutama anak anak...Macam macam GAME yang kami sediakan...

Image may contain: 3 people, hat, selfie, eyeglasses, closeup and outdoor   Image may contain: 3 people, people standing and outdoor

Image may contain: 4 people, outdoor  Image may contain: 3 people

Image may contain: one or more people, people sitting and people sleeping         Image may contain: one or more people, people standing and outdoor

Image may contain: 3 people, people smiling, people standing

Dah sampai pantai ni lah FIRST yang kami buat....BERGAMBAR satu kelurga...Kelurga besar HAJAH AMINAHTON...sebelum terjun laut sebelum sesi GAMES bermula....Tengok ah betapa happy mereka mereka semua...

Image may contain: 7 people, people standing, sky, child, outdoor and nature

Ni kami 5 beranak..dah stanby nak pergi pulau pulau...YEAHHHH

Image may contain: 4 people, outdoor

Image may contain: 1 person, sunglasses, hat, selfie and outdoor

Tiba masa nya mandi...GAME TIME....sory gambo tak der...heee tak sempat nak snap...Habis Games kami pi pulak kt pulau pulau yang ada dengan menaiki bot...3 buah BOT tu.....main lumba lumba...hahahhaha

Image may contain: ocean, sky, mountain, outdoor, nature and water  Image may contain: 1 person, sky, outdoor and water

Image may contain: one or more people, ocean, sky, outdoor, water and nature    Image may contain: 2 people, hat, eyeglasses and closeup

Image may contain: sky, outdoor, nature and water  Image may contain: one or more people, ocean, sky, cloud, mountain, outdoor, nature and water

HABIS sudah keliling pulau pulau yang ada...mandi pon sudah ...di pualu yang air nya jernih...KAMI balik semula ke tepi pantai tempat tadi kami berkumpul...sambil melepaskan penat...sementra menunggu yang lain bersihkan badan sebelum pulang ke Homestay..

Image may contain: 5 people, outdoor

Image may contain: 6 people, outdoor and water Image may contain: 7 people, people smiling, people sitting, outdoor and water

Game dah habis, pusing pusing bot pon dah habis....Turn balik ke HOMESTAY pulak...penat...

Image may contain: 2 people, hat, selfie, closeup and outdoor
Sellfi dengan anak daraku...puteri ku sayang...

Image may contain: 2 people, selfie, hat, eyeglasses, sunglasses, outdoor and closeup
Selfi dengan habby jap sementra tunggu van

Image may contain: 2 people, hat, selfie, outdoor and closeup
Selfi dengan anak bujang no. 2...

HARI KETIGA - 05/12/16

TIBA masa nya untuk kami pulang
3 hari 2 malam dah berakhir ...kami berangkat pulang akhirnya...dah puas enjoy kan...

Image may contain: 2 people, people standing       Image may contain: 2 people, closeup

No automatic alt text available.

Image may contain: 2 people

Beg Jude pasti kakina bawak kemana  saja...sebab dalam tu ada #supplement shaklee untuk kami seklurga..supplement tu memang wajib di bawa kemana saja...untuk kesihatan kami seklurga...shaklee my love...vitamin terbaik untuk semua..

Image may contain: water, ocean, sky, outdoor and nature  Image may contain: 1 person, sky, outdoor and water

Image may contain: 1 person, sitting and outdoor       Image may contain: sky, ocean, outdoor, water and nature

By bye PUALU PANGKOR....In sha allah nanti kami datang lagi ya....Terimakasih pada yang menjaya TRIP PANGKOR ni...FAMILY FIRST..

PENUTUP

Itu lah kisah keluarga HAJAH AMINATON..pergi TRIP di PULAU PANGKOR..3 hari 2 malam...INDAH SUNGGUH , WALPON LETIH .....Kami rasa begitu seronok kerana Trip ni dapat mengeratkan lagi perhubungan kami seklurga...Masa ini lah kami bertemu berkumpul berborak hingga larut malam...guau senda..makan makan...memang tak reti penat lah..masa ni..yang tau mengembirakan hati IBU kami ..ibu HAJAH AMINAHTON....seronok tengok dia begitu gembira....walpon pada mulanya dia tak nak ikut pergi...Hasil pujuk rayu cucu...akhirnya tewas...Yeahhhhh ENJOY!!!

Terima kasih pada semua kerana menjayakan aktiviti kali ni. Diharap satu hari nanti kita berkumpul lagi..bagi memeriahkan lagi suasana sebegini...

Oklah setakat ni saja..cerita kisah TRIP KELURGA besar HAJAH AMINAHTON...semoga dengan perkongsian santai ni dapat memberi manafat pada semua...Boleh lah buat trip seperti ni juga....

Salam mesra daripada kakina serta kelurga
#sayangsemuaahlikelurgaaminahton
#salamsayangdarimisaprisarianhmuhamadhafiizuddinmuhammadazharduddinsitinurazillah

4 ulasan:

1. Bestnya kak..belum pernah lagi sampai sana

BalasPadam
    Balasan
    1. Seronok tau lagi lagi bersama kelurga besar...enjoy sekali.

Padam
  2. Seronok pergi ramai-ramai macam tu. Mengeratkan hubungan kekeluargaan.

BalasPadam
    Balasan
    1. betol tu, ini lah masanya kita berkumpul beramah mesra...biasa tak dapat jumpa semua...ada pon sebilangannya..je...
      Yang paling seronok adalah orang tua...gembira je kami tengok...dia...