3 November 2019

BRONKITIS - CARA RAWATAN DENGAN SEMULAJADI ( Pengedar Batu caves Selayang )

Batuk yang berpanjangan..tanpa henti..munkin TB mukin bronkitis ..

Jangan silap kerana kesemua ni bersangkut dengan keradangan pada paru-paru cuma cara pengubatannya adalah berlainan ...

Bronkitis terjadi karena ada peradangan pada saluran utama dari bronkus dan paru-paru. 



CARA MERAWAT BRONKITIS




Bronkitis sendiri terbagi kepada 2 jenis ya...ingat tu

Iaitu Bronkitis Akut 
Kemunculan gejala bronkitis pun tergantung dengan jenisnya masing-masing. Untuk bronkitis akut, biasanya gejala muncul dan akan hilang dengan sendirinya dalam beberapa minggu. Sehingga terkadang tidak memerlukan pengobatan yang cukup serius. 

Bronkitis kronis, gejala biasanya muncul hingga 3 bulan.

Bronkus adalah saluran udara dari sistem pernapasan yang tugasnya membawa udara ke paru-paru atau sebaliknya. Dinding bronkus inilah yang menghasilkan lendir atau mukosa untuk menahan partikel-partikel atau debu penyebab iritasi. Dan jika ini tidak bekerja, maka debu dan partikel lainnya dapat masuk ke paru-paru.

Kebiasaan merokok yang disebutkan di awal sangat berpengaruh bagi kondisi bronkus. 
Ini kerana rambut atau bulu-bulu kecil di dalam paru-paru ini bisa rusak oleh asap rokok yang diisap oleh perokok aktif. Atau terhirup oleh perokok pasif. 
Padahal bulu-bulu tersebut berfungsi untuk menyapu serta menghalau keluar iritasi, debu, dan lendir yang berlebihan.

Kerosakan yang diakibatkan oleh rokok bisa bersifat kekal. Dan jika hal tersebut terjadi, maka kotoran atau lendir tidak dapat dibuang dan dikeluarkan dengan normal dan berakhir infeksi. Di sini bronkitis biasanya dihidap oleh perokok, atau siapa saja yang saluran pernafasannya sudah dijangkiti.


Disini kakina nak share sikit tentang cara merawat Bronkitis dengan bahan-bahan yang ada dirumah sepertimana...



CARA MERAWAT BRONKITIS

Bawang Merah
Bawang dapat menjadi ubat yang paling mudah ada di rumah kerana ia  baik untuk sakit kerongkong dan bronkitis. Mengamalkan satu sudu  teh jus bawang setiap pagi akan membantu proses penyembuhan.


CARA MERAWAT BRONKITIS

Bawang putih
Bawang putih bolehmenjadi ubat rumahan terbaik untuk mengobati bronkitis. Bawang putih adalah antibiotik alami dan juga mengandung sifat antivirus. Makanlah bawang putih mentah setiap pagi selagi perut masih kosong.


CARA MERAWAT BRONKITIS

Air kunyit
Air kunyit memiliki sifat anti-inflamasi, sehingga dapat membantu menyingkirkan kelebihan lendir akibat bronkitis. Jadi, siapkan air kunyit setiap pagi untuk menyembuhkan bronkitis.

Vitamin C
Vitamin C penting untuk memperkuat kekebalan tubuh Anda. Anda boleh mengamalkan limau untuk mengobati sakit kerongkong atau bronkitis. Vitamin C Shaklee adalah terbaik untuk anda kerana ia lebh jimat dan selamat untuk diamalkan setiap hari

CARA MERAWAT BRONKITIS

Halia
Halia  mengandung sifat anti-inflamasi yang berkhasiat terhadap kesihatan. Minum teh halia 2-3 kali sehari untuk meredakan sakit kerongkong  dan bronkitis.



CARA MERAWAT BRONKITIS


Air garam
Lendir dalam membran bronkus dapat dibersihkan dengan menggunakan air garam hangat. Anda mungkin perlu berkumur air garam hangat beberapa kali dalam sehari jika menderita bronkitis.


CARA MERAWAT BRONKITIS

Madu
Madu dapat memberikan efek meredakan kerongkong,kerana mengandung sifat antibakteri. Madu juga memperkuat kekebalan tubuh Anda. Jadi, jangan ragu untuk mengamalkan satu suduteh madu untuk mencegah bronkitis.
Berikut adalah cara mudah untuk merawat bronkitis dengan bahan-bahan yang ada dirumah terutama untuk perokok. Kami mengesyorkan agar anda mengelakkan tabiat merokok atau di sekitar perokok. Walau bagaimanapun, penyembuhan tidak boleh dimaksimumkan jika anda juga tidak sihat. 
Anda boleh juga mengamalkan vitamin-vitamin atau supplement yang terbaik yang semulajadi dari shaklee untuk menguatkan imun badan juga meredakan keradangan paru-paru...juga batuk sepertimana..
SET BRONKITIS


1. VIVIX -Ia berupaya membantu mengurangkan keradangan dan melancarkan sluran pernafasan pesakit. Ia juga mengurangkan pertumbuhan sel tumor di paru-paru. Ini kerana VIVIX mampu menembusi DNA badan seseorang..atau badan pesakit itu sendiri.

2. NUTRIFERON
Ia bagi menggalakan penghasilan interferon. Dimana interferon adalah askar yang bekerja didalam tubuh badan kita bagi menangani serangan kuman juga virus. Selain daripada itu fungsi nutriferon adalah untuk menguatkan imun sistem dan mengurangkan alergik

3. GARLIC
Berfungsi membantu didalam menentang jangkitan kuman. Ia bertindak sebgai anti-biotik semulajadi untuk tubuh badan seseorang..

4. Vitamin C .
Kalau nak tahu ni lah vitamin c yang terbaik yang sangat berbeza dengan yang ada dipasaran...Ia berfungsi meningkatkan imun tubuh dalam melawan jangkitan kuman...demam juga selesma...ia sesangat diperlukan pada setiap hari bukan time sakit je diperlukan...

5. Omega Guard
Ia membantu mengurangkan keradangan..Mereka yang mengalami Asthma / ezema MEMANG digalakan mengamalkan minyak ikan ni...Kerana ia berfungsi dalam melancarkan saluran pernafasan anda..

6. CARATOMAX
Ia membantu memulihkan tisu paru-paru yang telah rosak akibat berlakunya batuk yang berpanjangan..

7. VITAMIN E
Ia melindungi tisu paru-paru dan mempertingkatkan penggunaaan oksigen dalam paru-paru...

****Peringatan ni khas untuk KANAK-KANAK yang bermasalah didalam pernafasan Kanak-kanak masih kecil jadi adalah terbaik adalah MEAL SHAKES kerana ia sangat sesuai diambil oleh kanak-kanak seawal 1 tahun kerana ia mudah diambil dengan hanya mencampurkan pada susu kerana itu adalah minum yang si manja suka.. 

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SET BRONKITIS SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini
3) Anda boleh juga membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini:-






Buat pilihan yang tepat bersama SHAKLEE...satu-satunya supplement yang terbaik dan sudah ada dipasaran lebih daripada 100 tahun...

Pengedar- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan