13 Ogos 2023

KELEBIHAN CoQ TROL PLUS

Salam sejahtera semua . Kali ni entery  kakina tentang CoQTrol plus ..Tahu tak apa sebenarnya CoQ Trol plus ni, perlu ke kita ambik atau sebaliknya.

Nak tahu kena lah baca ya..ni semua adalah pengetahun juga bagus untuk info diri serta kelurga. Bak kata orang kena lah banyak membaca baru banyak ilmu. 






CoQ trol plus ni adalah formulasi baru yang lebih baik mengandungi campuran Proprietari 100mg Coenzyme Q10, Resveratrol dan Tokoferol memberi hasil dan keberkesanan CoQ10 terbaik

CoQ10 adalah sejenis bahan yang hampir sama macam vitamin, boleh didapati di setiap sel badan.  Tubuh kita menghasilkan CoQ10.  Sel-sel kita guna CoQ10 untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh untuk pertumbuhan dan penyelenggaraan sel.

Coenzyme Q10 juga berfungsi sebagai antioksidan, yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan oleh molekul berbahaya. Radikal bebas.

CoQ10 hadir secara semulajadi dalam kuantiti yang sedikit di dalam pelbagai jenis makanan. Kuantiti CoQ10 paling banyak kita boleh dapat di dalam organ dalaman seperti jantung, hati dan ginjal, daging lembu, minyak soya, sardin, makarel dan kacang tanah.

Coenzyme Q10 membantu enzim-enzim lain berfungsi untuk mencerna makanan dan melaksanakan proses badan yang lain. CoQ10 membantu melindungi jantung dan otot rangka.





Bagaimana CoQ10 Berfungsi?
CoQ10 merupkan nutrien larut dalam lemak yang terdapat dalam hampir semua sel. Untuk mengekalkan tenaga yang mencukupi bagi melaksanakan fungsi tubuh, mitokondria (kilang tenaga untuk sel) menukarkan lemak dan nutrien lain kepada sumber tenaga yang boleh digunakan oleh sel. Proses penukaran ini memerlukan kehadiran CoQ10.
Sebagai “coenzyme,” CoQ10 juga membantu enzim lain untuk mencerna makanan dengan betul.

CoQ10 tidak hanya perlu untuk menghasilkan tenaga selular, tetapi juga untuk melindungi sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas yang berbahaya. CoQ10 sebagai antioksida.

Coenzyme Q10 boleh wujud dalam tiga keadaan pengoksidaan yang berlainan, dan keupayaan dalam beberapa bentuk untuk menerima dan menyumbang elektron adalah ciri kritikal dalam fungsi biokimia yang membolehkan CoQ10 menghalang kerosakan radikal bebas.
Sebagai antioksida yang kuat, CoQ10 dapat meningkatkan penyerapan nutrien penting lain. Kajian menunjukkan bahawa CoQ10 membantu mengitar semula vitamin C dan vitamin E, memaksimumkan kesan vitamin dan antioksida yang sedia ada di dalam badan.
Walaupun tubuh mempunyai keupayaan untuk membuat CoQ10 sendiri, penghasilannya merosot asbab penuaan. Kita perlu ambil lebih banyak CoQ10, secara semulajadi dari diet kita, dan juga dari suplemen berkualiti tinggi.


Siapa Perlu Ambil CoQ10?
Menurut kajian yang dilakukan oleh Oregon State University, sintesis semulajadi CoQ10, dengan pengambilan makanan seimbang, dapat mencukupkan keperluan nutrien pada orang yang sihat – namun, penghasilan CoQ10 dalam tubuh kita berkurangan sepanjang proses penuaan.

Keupayaan semulajadi kita untuk menukarkan CoQ10 ke dalam bentuk aktifnya yang disebut ubiquinol menurun semasa proses penuaan. Penurunan ini paling jelas pada mereka yang berumur 40 tahun ke atas, terutama yang mengambil ubat statin. Mereka yang menghidap kencing manis, kanser dan kegagalan jantung kongestif juga cenderung kepada kekurangan coenzyme Q10.

Atas alasan ini, CoQ10 disyorkan untuk kebanyakan orang yang mengalami masalah jantung. Ini termasuk mereka yang ada:

Sejarah serangan jantung atau penyakit jantung koronari
Kolesterol tinggi (terutama ketika mengambil ubat statin!)
Tekanan darah tinggi
Atherosclerosis
Angina
Injap mitral prolaps
Di samping menyokong sistem kardiovaskular yang sihat, apa lagi


Apa pula FUNGSI CoQ

Membantu kurangkan keletihan dan tingkatkan stamina
Pertahanan terhadap radikal bebas dan tanda-tanda penuaan yang tipikal, termasuk kehilangan otot dan perubahan kulit
Mengembalikan kekuatan antioksida, termasuk vitamin E dan vitamin C
Menstabilkan gula darah
Menyokong gusi yang sihat
Mengurangkan distrofi otot
Membantu merawat gangguan kognitif, termasuk penyakit Parkinson dan Alzheimer
Membantu dalam peningkatan metabolik pada pesakit dengan gangguan mitokondria keturunan
Membantu merawat kanser, ketidakseimbangan hormon, diabetes, virus dan jangkitan



Untuk mendapatkan 100mg Coenzyme Q10, anda perlu mengambil makanan berikut  Coenzyme Q10 di dalam tubuh anda akan menurun apabila usia makin meningkat. Dan juga penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol boleh menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

Tahukah Anda? Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. 

Kita tengok beberapa REAL testimony dari customer2 yang mengamalkan CoQ trol plus shaklee.












Sebelum anda mengambil sebarang suplemen kesihatan, anda dinasihatkan untuk merujuk doktor anda terlebih dahulu. Sekiranya ada sebarang pertanyaan berkenaan produk Shaklee anda boleh menghubungi KAKINA  atau  NAK dapatkan harga ahli boleh hubungi saya KAKINA  semua tu ada caranya - anda kena lah bijak.


1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Boleh juga wasap / call / pm - 017 2785151 kakina ya

Pengedar- Rawang Perdana , Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , TAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan