12 Ogos 2023

VITAMIN UNTUK WANITA

Wanita tak lari dari mengamalkan product kesihatan juga product kecantikan. Tak kira samada yang jenis cecair , kapsul juga ada je yang menggunakan suntikan..Tetapi ada juga yang tak sabar nak cantik sanggup buat plastik surgery or injection.

Ingat tu bukan mudah nak cantik , if kita sendiri tak menjaga kesihatan serta pemakanan. Kali ni entery mengenai VITAMIN UNTUK WANITA...untuk KITA semua yang bergelar wanita tak kira lah siapa kita. Kita kena ubah mindset nak sihat luar SIHAT didalaman juga.




Kerana wanita sering dikaitkan dengan pelbagai penyakit. Siapa lah nak sakit kan, kalau boleh nak je sihat selamanya .Itulah idaman semua wanita . Penyakit penyakit yang sering kedengaran juga menyerang wanita adalah penyakit serius sehingga boleh membawa maut seperti kanser payudara dan kanser pangkal rahim. Namun begitu, terdapat juga penyakit lain yang “kurang popular” menghantui wanita dan memberi kesan yang besar kepada kesihatan tubuh dan emosi. Antaranya ialah:


Kemurungan (Stress/ Depression)
Rahim Jatuh (Prolapse)
Keputihan atau jangkitan kuman
Urat kaki bersimpul @ vena varikos
Tiroid
Sakit jantung
Strok
Masalah Kekurangan nafsu seksual
Berat badan

Oleh itu perlulah prihatin terhadap diri sendiri dengan mengamalkan diet harian yang sihat, gaya hidup yang menyihatkan dan bebas dari aktiviti yang membahayakan diri. Sediakan payung sebelum hujan ye bukan dah hujan baru beli payung.





Pemilihan makanan yang BAGUS untuk wanita

Sebenarnya sama je wanita or lelaki memang perlukan makanan yang terbaik untuk menjaga kesihatan agar kelihatan cergas ceria dan sihat. Ingat ya bukan lelaki je, wanita tak der..semua pon ada . Mari baca dibawah..mukin ramai yang ambil lewa jadual pemakanan juga apa yang dimakan tu oky or not.

Sayur-sayuran Hijau
Sayuran hijau kaya dengan serat dan nutrient penting untuk tubuh badan. Tahukah anda. Semakin pahit rasa sayur, semakin banyak khasiatnya kepada tubuh badan. Anda boleh mengamalkan sayur hijau sebagai diet anda sekurang-kurangnya 3 hidangan setiap hari.

Protein Soya.
Protein soya mampu membantu anda mengurangkan tahap kolestrol dalam badan. Pengambilan sekurang-kurangnya 25 gram protein soya setiap hari, menggalakkan kesihatan anda. Pastikan soya tidak tercemar dengan GMO.

Bijirin
Makanan seperti beras perang, roti gandum dan barli sangat bagus untuk wanita terutamanya untuk mencegah masalah pencernaan.

Makanan tinggi asid folik
Makanan tinggi folat atau tinggi asid folik ini sangat bagus terutamanya kepada wanita hamil. Antara makanan yang tinggi kandungan asid folik adalah buat oren, kekacang, asparagus dan jagung. Ibu hamil amat memerlukan asid folik bagi memastikan perkembangan saraf dan jantung bayi yang baik. Pastikan anda mengambil sehingga 400 microgram (mcg) setiap hari.

Jus Kranberi.
Wanita amat mudah mendapat jangkitan atau masalah kencing kotor. Tahukah anda, jus kranberi sangat bagus dalam mencegah jangkitan ini dimana ia berfungsi mencegah bakteria dari melekat pada dinding pundi dan saluran kencing. Penyelidikan terbaru kini mendedahkan bahawa kranberi mampu mengekalkan kesihatan kardiovaskular.

Air Kosong.
Air adalah sangat penting untuk proses metabolisma dalam badan.Selain membantu sistem penghadaman, pengambilan air kosong yang banyak juga mampu mengawal berat badan. Minum 3 liter air (8-10 gelas) sehari adalah penting bagi memastikan kandungan air dalam badan kita adalah mencukupi.

Pengambilan Vitamin C
Penambilan vitamin C amat bagus untuk kesihatan menyeluruh kerana vitamin C kaya dengan anti oksidan dan mampu menurunkan risiko penyakit jantung. Ambil sekurang- kurangnya 75 miligram vitamin C sudah memadai sebagai rutin diet seharian anda. Antara makanan yang tinggi vitamin C adalah strawberi, lada merah, lada hijau brokoli, bayam, tomato, kentang, kiwi, jambu dan sebagainya.

Selain daripada makanan yang dinyatakan di atas, anda juga boleh mengambil supplement sebagai langkap penjagaan kesihatan yang lebih mudah dan selamat. Set Kesihatan Wanita Shaklee ini sangat membantu untuk mengekalkan, memulih dan meningkatkan kesihatan wanita agar tampak lebih muda remaja.


APA VITAMIN untuk WANITA yang bagus.
yang sering dan ramai wanita amalkan.


Omega Guard
Asid lemak omega 3 berfungsi melancarkan peredaran darah sekaligus baik untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi. 
Menguatkaan daya ingatan.
Mengurangkan risiko penyakit jantung
Membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal

Ostematrix
Melegakan lenguh dan sakit-sakit sendi
Menggalakkan tulang yang kuat
Mengurangkan risiko penyakit osteophorosis

GLA Complex
Membantu melegakan simptom senggugut dan menopos 
Awet muda dan mencantikkan kulit kerana mengandungi Vitamin E semulajadi.

VITA-LIZE
Adalah multivitamin dan multimerall yang lengkap utuk menyokong kesihatan tubuh badan. Dilengkapi dengan iron bagi membantu pembentukan sel darah merah dan menjaga paras hemoglobin.

Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  SUPPLEMENT SHAKLEE  dan ingin dapatkan harga ahli boleh hubungi saya KAKINA :
1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Boleh juga wasap / call / pm - 017 2785151 kakina ya

Pengedar- Rawang Perdana , Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , TAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan