23 Februari 2019

APA FUNGSI ELDERBERRY EUROPAH DALAM VIVIX ( Pengedar Batu caves Selayang )

ELDERBERRY Adalah sejenis buah yang kecil tetapi khasiatnya sangat banyak...

Eldeberry merupakan tanaman yang berasal dari Eropa, Afrika, dan sebagian Asia. Akan tetapi penyebaran elderberry paling banyak di Amerika Syarikat. Tanaman yang berbunga antara Mei dan Juyi ini bisa tumbuh di berbagai suasana, baik basah maupun kering.

Elderberry memiliki buah berkelompok yang mengalami perubahan warna mulai dari hijau, merah, dan kemudian menjadi hitam saat sudah masak. Ukuran buahnya bulat kecil dengan diameter hanya 3-5 mm. Elderberry telah menjadi ubat tradisional selama berabad-abad di Amerika Utara, Eropa, Asia Barat, dan Afrika Utara.

Buah yang masak  ini yang asam segar ini kaya akan vitamin A, vitamin B, vitamin C, flavonoid, dan asam amino. 



ELDERBERRY EUROPEAN


 Mari kakina terangkan beberapa khsiat ELDERBERRY didalam VIVIX...


1. Melindungi Tubuh Daripada Radikal Bebas

Buah Elderberry kaya dengan antioksidan yang menjaga dan melindungi sel tubuh daripada kesan radikal bebas. Hasilnya kerosakan sel dapat dikurangkan dan tubuh mempunyai daya ketahanan yang lebih kuat kepada penyakit.


RINGKASAN - Elderberry adalah makanan berkalori rendah yang dikemas dengan vitamin C, serat makanan dan antioksidan dalam bentuk asam fenolik, flavonol dan antosianin. Bunganya sangat kaya akan flavonol.



ELDERBERRY



2. Menyembuhkan Selsema
Buah elderberry kaya dengan flavonoid yang dapat membantu meningkatkan pertahanan badan dan melawan serangan selsema. Malah jus  Elderberry juga pernah digunakan untuk merawat flu epidermik di Panama yang teruk pada tahun 1985.
RINGKASAN - Ekstrak Elderberry telah ditemukan untuk mengurangi panjang dan tingkat keparahan gejala yang disebabkan oleh virus influenza. Meskipun hasil ini menjanjikan, studi manusia skala besar diperlukan lebih jauh.

3. Menyihatkan Sistem Pencernaan
Buah elderberry amat berkhasiat kepada sistem pencernaan. Ianya dapat membantu merawat punca kepada masalah buasir, sembelit dan sebagainya.



ELDERBERRY EUROPEAN



4. Mencegah Penyakit Kanser

Kandungan antioksida yang tinggi dalam Elderberry juga berperanan untuk mencegah pertumbuhan sel kanser.

RINGKASAN - Buah, daun dan bunga Elderberry adalah antioksidan kuat. Namun, efek perlindungan mereka pada manusia tampak lemah. Selain itu, pengolahan buah dan bunga bisa mengurangi aktivitas antioksidannya.


5. Menjaga Kesihatan Mata
Buah ini amat kaya dengan Vitamin A yang bagus untuk menjaga dan menyihatkan mata.
ELDERBERRY
6. Mengurangkan Paras Kolestrol
Ekstrak elderberry jug aterbukti dapat mengurangkan paras kolestrol jahat (LDL) di dalam tubuh. Secara tidak langsung ianya mengurangkan risiko untuk penyakit darah tinggi, strok dan penyakit jantung.

7. Menjaga Kecantikan Kulit
Pengambilan buah Elderberry setiap hari dapat mengatasi pelbagai masalah kulit seperti jerawat dan bintik hitam. Pengambilan secara konsisten juga mampu menjadikan kulit wajah nampak lebih muda daripada usia.

8.Bermanfaat untuk Kesehatan Jantung 

Elderbery mukin juga memiliki effect yang positive pada kesiahtan jantung dan pembuluh darah. Elderbery dapat menurunkan kadar asam urat dalam darah. Peningakatan asam urat dikaitkan dengan peningkatan tekanan darah dan effect negatif pada kesihatan jantung seseorang.

RINGKASAN

Elderberry memiliki beberapa manfaat untuk kesehatan jantung, seperti mengurangi kolesterol, asam urat dan kadar gula darah. Namun, penelitian lebih lanjut diperlukan untuk menunjukkan apakah efek ini signifikan pada manusia.

VIVIX




Khasiat Elderberry Di Dalam Vivix

Disebabkan khasiat dan manfaat buah elderberry ini, ianya telah dipilih sebagai satu daripada 4 bahan utama di dalam Vivix...BEST KAN VIVIX....bukan sebarangan bahan didalamnya...semuanya berkuality tinggi..dan berkhsiat...
Yang teringin nak perolehi atau nak mencuba  nak dapatkan  VIVIX SHAKLEE  ini boleh hubungi saya KAKINA :

1) Dengan segera melalui WhatsApp

2) Membuat pembelian sendiri menggunakan online transfer ataupun kad kredit dengan klik icon di bawah ini





Pengedar :- Selayang, Batu caves , Gombak , Taman selayang ,  Pinggiran Batu caves , Taman seri Gombak , Greenwood,Hospital Selayang ,Kampung Nakhoda , Kampung Laksamana , Taman Koperasi Polis,Balai Polis Bukit Idaman, Taman Samudera , tAMAN BOLTON , Taman Jasa Utama , Bandar Baru Selayang...dan lain2 lagi . Penghantaran POS dimerata tempat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan